התמקצעות בתור טכנאי דודים

סובלים מישיבה ארוכה במשרד? מעוניינים לעסוק במקצוע בעל ביקוש תמידי וכמות לא מבוטלת של ויטמין D? אם יש לכם ידיים טובות והיגיון פרקטי בריא, טכנאי דודים עשוי להיות מקצוע משתלם ביותר עבורכם.

בכתבה הבאה נציג מעט את פועלו של טכנאי הדודים ומה נדרש בעבור התמקצעות בתחום.

חשמל סולארי

הלוחש לדודים

עבור רובנו, הדוד על הגג הוא פריט אלמנטרי שמצוי בכל בית ואנו כמעט ולא מייחסים לו חשיבות במהלך היומיום. אולם על מנת שיהיה שם על הגג ויספק לנו מים חמים דרך קבע, יש צורך בהתקנתו, בתחזוקה שוטפת שלו ואף בתיקונים נקודתיים מפעם לפעם.

בכל אלו עוסק טכנאי הדודים, ולכן מדובר בעבודה משמעותית למדי שתמיד יש לה ביקוש. בסופו של יום, כמעט כל משק בית נעזר בשירותיו של דוד כזה או אחר, ובהתאם לכך גם בשירותיו של טכנאי שיבצע בו את המלאכות הנדרשות.

נזילה במיכל המים של הדוד

האקדמיה לטכנאי דודים

בכדי להיות טכנאי דודים אין צורך בתואר מהאוניברסיטה, אך בהחלט יש צורך במעבר של קורס מתאים וקבלת תעודת מקצוע. בתחום הדודים אין מקום למשחקים, ורק טכנאי דודים מוסמכים רשאים לבצע בהם עבודות. אין פלא שכך הדבר – הדוד הוא מכשיר חשמל לא פשוט והתעסקות לא נכונה איתו עלולה לגרום נזקים כלכליים לא קטנים, ובמקרים חמורים אף  סיכון חיי אדם.

ישנם כמה וכמה בתי ספר העוסקים במקצוע ברחבי הארץ. אף על פי שיש ביניהם הבדלים, תכנית הלימודים בבסיסה מאוד דומה.

ההתמקצעות בתחום כוללת שילוב של פרקטיקה עם תיאוריה. בפן התיאורטי ילמד הטכנאי המתחיל בין היתר על תרמו דינמיקה, מבנה הדוד ומערכותיו השונות, בטיחות, חוקים ותקנות הנוגעים לנושא. באופן הפרקטי יתנסה התלמיד בזיהוי ופתירת תקלות שונות בדוד, יפרק וירכיב את חלקיו וכיוצא בזה.

אורכו של קורס טכנאי דודים הוא בין 100 ל-200 שעות לימוד, שהן כ-30 עד 40 מפגשים שבועיים. בסופם יצא התלמיד עם תעודת סיום מטעם המוסד בו למד, אשר תקנה לו את הזכות לעבוד כטכנאי דודים בישראל.

האם ניתן למנוע אבנית בדוד

על תנאים ועצמאים

תנאי הקבלה לקורס טכנאי דודים לא מאוד מחמירים. באופן כללי, כל אדם הרוצה ללמוד ולעבוד בתחום יכול להתקבל לקורס.

כפי שכבר צוין, זאת אכן עסקה משתלמת במיוחד, שכן בתמורה להשתתפות בקורס קצר למדי, יצא האדם הלומד בו עם מקצוע אמיתי ועבודה מובטחת לכל ימות השנה. עם זאת, כדאי להוסיף שהלימודים לא באמת נגמרים עם סיום הקורס. בתחום הטכנאות האמרה הוותיקה הגורסת כי אין חכם כבעל ניסיון נכונה למדי.

על מנת להשיג התמקצעות ומומחיות, יש להשתפשף בשטח ולטפל בתקלות, התקנות ותחזוקה על גגות שונים ומגוונים. מומלץ לא לרוץ ולפתוח עסק עצמאי עם סיום הלימודים, אלא להשתלב בחברת דודים מבוססת בה ניתן לרכוש ניסיון מאנשים ותיקים במקצוע, ולרכוש כלים חשובים להמשך הקריירה.

תוכן עניינים

מהפכת הדודים החכמים

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

המדריך המלא להתקנת דוד שמש

מחפשים מתקין דודי שמש מקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »

עלויות דודי שמש וחשמל

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »