קולט שמש קטן

מחפשים קולט שמש קטן? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

לא כל מה שקטן – חלש, קולט שמש קטן אמנם לא יכול להכיל את כמות המים של קולט שמש גדול או בינוני אבל הוא בחלט מסוגל לביצועים מצוינים כשמדובר בנפחים הגיוניים של דוד השמש שלכם.

מתי צריך קולט שמש קטן, מתי שני קולטי שמש קטנים עדיפים מקולט שמש בינוני או גדול ומהי בעצם תפוקת החום של קולט שמש קטן?

אם גם אתם חושבים על זה לפעמים או אפילו עכשיו ברגע זה כי אתם צריכים להתקין דוד שמש חדש או להחליף את הקולט הישן שלכם כאן תוכלו למצוא את כל הפרטים הדרושים בשביל להחליט החלטה מושכלת יחד עם טכנאי הדודים המוסמך שלכם.


נפח ומידות

מידותיו של קולט שמש קטן הן – תשע מאות ועשרים סנטימטרים על מטר ושמונה מאות סנטימטרים (1810X920) והוא מגיע לבחירתכם עם חמישה או שבעה קנים (הצינורות המפותלים בהם מועברים המים).

קולט שמש קטן מספיק לדודים בנפח של 30 עד 80 ליטרים אלא אם כן ברצונכם להגדיל את הנפח ויכול להיות שיהיה משתלם יותר להתקין 2 קולטים קטנים מקולט בינוני או גדול.

(1נפח ומידות

 

מידת התפוקה של קולט שמש קטן

מידת התפוקה של קולט שמש מתייחסת לחום שהקולט מצליח להמיר מקרני השמש האלקרומגנטיות. מידת התפוקה נמדדת על פי יחידות של קילוקלוריות (קראתם נכון, קלוריות) והיא משתנה בהתאם לחומר הצינורות, ברזל או נחושת.

  • קולט שמש עם חמישה קנים מנחושת מפיק 3150 קילקלוריות בשעה.
  • קולט שמש עם שבעה קנים מנחושת מפיק 3500 קילוקלוריות בשעה.
  • קולט שמש עם שבעה קנים מברזל מפיק 3650 קילוקלוריות בשעה.
  • קולט שמש עם תשעה קנים מברזל מפיק 4500 קילוקלוריות בשעה.

 

בחירה בין נחושת לברזל

הסיבות לבחירת צינורות ברזל או נחושת תלויות ביתרונות ובחסרונות של כל אחד מהחומרים. צינורות נחושת אינם מחלידים כמעט בכלל וככל הנראה שיחממו מהר יותר את המים בדוד שלכם אך הם אינם עמידים במיוחד להצטברות של אבנית. צינורות ברזל לעומת זאת מחלידים מאוד מהר כשהם צוברים לחות וכמובן כאשר הם מגיעים במגע ישיר עם מים. 

צינורות נחושת מתאימים למקומות שבהם המים אינם קשים או לחלופין במקומות שיש הרבה לחות וצינורות הברזל לא יכולים לעמוד בזה – לדוגמה – מישור החוף, טבריה וישובי הכינרת ועוד.

צינורות ברזל מתאימים למקומות שבהם מזג האוויר יבש, ממים המכילים אבנית אמנם כדאי להמנע אבל אם אתם גרים במקום שבו המים קשים מומלץ להתקין קולט שמש עם צינורות ברזל.

בחירה בין נחושת לברזל (2)

 

עלויות

מחיר התקנת קולט קטן, במקרה ואין בלת"מים לא צפויים שעלולים להעלות את העלויות, נע בין 1200 ל1800 שקלים חדשים. קנייתו תעלה בין 600 ל1500 שקלים חדשים, תלוי בחברה ובעלות שעת עבודה של מתקין הדודים.

 

קצר אוצר מילים

על מנת שתוכלו להבין על מה לעזאזל הטכנאי שלכם מדבר כשהוא מסביר לכם על התהליכים שהוא הולך לבצע בכל מיני רכיבים הקיימים בקולט השמש שלכם כדאי שתבינו קצת את אוצר המילים והמשמעויות שלהם בשפת הדודים.

  • זגוגית – עשויה פלסטיק שקוף או זכוכית והיא מכניסה פנימה את קרני השמש ואוגרת את החום שנוצר בתוך הקולט.
  • משטח אלומיניום – משטח האלומיניום הצבוע שחור הוא החלק שממיר את קרני האור לחום ומפיק את הקילוקלוריות המרביות. הצבע השחור סופג את האור בצורה הכי טובה ולכן זהו הצבע הנבחר.
  • צינורות ברזל או נחושת – בצינורות האלו מועברים המים הקרים מדוד המים אל תוך הקולטים שם הם מתחממים ממשטח האלומיניום ומועברים בחזרה חמים אל תוך דוד השמש.
  • חומר מבודד – החומר המבודד משאיר את החום בתוך הקולט ומונע ממנו לצאת החוצה. באותה המידה הוא מונע מהקור לחדור פנימה.
  • מסגרת – מסגרת זולה יכולה לגרום לחום לברוח וכתוצאה מזה לא לחמם את המים בדוד השמש שלכם. 

קצר אוצר מילים

 

לסיכום

אחרי שיש לכם את אוצר המילים אתם מוכנים להתקשר לטכנאי ולדבר איתו על המידות המדויקות שאתם צריכים עבור דוד השמש שלכם.

זכרו הקולט הוא מרכיב חשוב בדוד ועליכם להחליט עם הטכנאי ולהיוועץ איתו איזה סוג של צינורות אתם צריכים באיזור מגוריכם. קולט שמש בריא הוא בסיס למיכל אגירה מתפקד ומים חמים במקלחת שלכם.

תוכן עניינים

קולט שמש גדול

מחפשים קולט שמש גדול? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

קולט שמש בינוני

מחפשים קולט שמש בינוני? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

קולט שמש נחושת

מחפשים קולט שמש נחושת? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

קולט שמש ברזל

מחפשים קולט שמש ברזל? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »