קולט שמש ברזל

מחפשים קולט שמש ברזל? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

גם אתם כשאתם שומעים את צמד המילים קולט סולארי מדמיינים חלליות עם ציפוי כרום בדרכן אל כדור הארץ? אם כן, תאמינו או לא, זה לא רחוק, ואם לא, אתם צודקים ולמען האמת מדובר בטכנולוגיה ארצית פשוטה אך מורכבת שיוצרה על מנת להפיק אנרגיית חום מקרני האור שמגיעות מהשמש.

אז אם גם אתם תמיד רציתם לדעת מה מרכיב קולט שמש והאם עדיף שיורכב עם צינורות נחושת או ברזל במאמר זה תוכלו לקבל את המענה והמידע הדרוש בשביל להחליט מה הכי טוב בשביל הבית שלכם.

 

כל המרכיבים של קולט שמש

המרכיב הראשון: שמשת זכוכית או פלסטיק שקוף

השמשה, או הזגוגית תלוי עם מי מדברים, בעצם נועדה לשימור החום שנוצר כתוצאה מהמרת הקרינה האלקטרומגנטית והיא עושה זאת בעיקר מכיוון והיא לא מוליכה חום ובעצם כולאת אותו בתוך הקולט (קולטים?). הקרינה האלקטרומגנטית חודרת דרך השקיפות הצלולה של השמשה ומשם הופכת בקלות רבה לחום הולך ומצטבר.

 

המרכיב השני: משטח פח שחור

הצבע השחור הצובע את משטח הפח הוא הסיבה לכך שהמים בקולט מתחממים מאחר וצבע שחור ידוע בספיגתו של כל קרינה אלקטרומגנטית כזו או אחרת. לאחר הספיגה הצבע השחור משחרר את לחץ באמצעות גלי חום ובמילים פשוטות, זוהי בעצם פעולת ההמרה של גלי האור לגלי חום. החום המצטבר בתוך הקולט מועבר לכל אלמנט בנמצא בו.

 

מרכיב שלישי: צינורות ברזל (או נחושת)

צינורות ברזל מפותלים עוברים לכל אורכו ורוחבו של קולט השמש ובהם זורמים המים שמגיעים ממיכל אגירת המים (או דוד המים) וחוזרים אליו בטמפרטורה חמה יותר. הצינורות אליהם מוצמד משטח הפח השחור מתחממים במהירות רבה וכך גם המים הזורמים בתוכם.

 

מרכיב רביעי: חומר בידוד פוליאוריתן

חומר בידוד עשוי פוליאוריתן מוצמד מצידם האחורי של צינורות הברזל המפותלים. הפוליאוריתן הוא חומר בידוד מוקצף שבשל המרקם הדחוס שלו ידוע בתור המבודד מספר אחת בשוק. הוא מונע בריחה של חום או קור וכמובן בלי קשר לדודים הוא מבודד אקוסטי מצוין לקירות, אולמות וסטודיו למוזיקה.

 

מרכיב חמישי: מסגרת ברזל

את כל המרכיבים החשובים הללו מאגד ביחד מרכיב לא פחות חשוב – מסגרת ברזל. מסגרת הברזל מקיפה את הרכיבים הללו מכל הצדדים שאינם החלק העליון הזגוגיתי ושומרת גם היא מפני בריחת חום או כניסת קור.

קולט שמש ברזל

 

הסיבה לבחירת צינורות ברזל

יש ויכוח גדול בין מתקיני הדודים על איזה חומר עדיף יותר להתקנה בקולט השמש, יש את אסכולת הברזל ויש את אסכולת הנחושת וכמעט שאין את אלו שנמנעים מבחירה. קולט שמש עם צינורות ברזל ידוע בתכונה החשובה ביותר שלו – החלקת האבנית המצטברת.

ברזל נוטה לא לצבור אבנית וגם האבנית שהוא צובר תצטבר אחרי זמן רב, רב כל כך שעד שהיא תצטבר הטכנאי כבר יספיק להגיע ולהעביר את הקולט את הטיפול השנתי, אך עם זאת החסרון העיקרי שלו היא שהנטייה שלו לצבור חלודה וקורזיה גדולה משל צינורות הנחושת.

קולט שמש ברזל

 

איפה אתם על המפה

בגלל המגוון הרחב של מזגי אוויר ואקלים במדינה הקטנה והיפה שלנו ישנם איזורים שיש עדיפות גבוהה יותר לבחור בצינורות ברזל. כך למשל איזורים יבשים כמו באר שבע או ירושלים יכולים להוות מקור חזק לקולטי שמש עם צינורות ברזל או למשל איזורים שהחורפים בהם קצת פחות קרים כמו קיבוצי הנגב או איזורי הגליל ורמת הגולן.

בטרם תחליטו איזה קולט שמש הייתם רוצים להתקין על גג ביתכם קחו רגע לבחון מהם תנאי מזג האוויר הכוללים שלכם בכל ימות השנה.

קולט שמש ברזל

 

לסיכום

אחרי שהחלטתם אם אתם ראויים לעלות על הקולט הסולארי שלכם מברזל אל עבר השמש בתנוחת ניצחון ולמדתם לדבר את שפתם של טכנאי הדודים המוסמכים הגיע הזמן להתקשר ולהיוועץ על מחיר הקולט, עלויות ההתקנה וכמובן להעביר לטכנאי את כל המידע הדרוש לגבי נגישות הגג שלכם.

זכרו, איספו קודם כמה הצעות מחיר בטרם תחליטו והבינו עם טכנאי הדודים שלכם את תחום ההתמחות שלהם וכך תוכלו לבחור את האחד שמתאים לכם ביותר.

בנוסף שינם אתרים שבהם אתם יכולים לחפש טכנאי דודים בהתאם לעיר מגוריכם. אתרים אלו יכולים לסייע לכם גם בקבלת מידע נוסף שאולי עוד לא ידעתם על עולם הדודים.

קולט שמש ברזל

תוכן עניינים

קולט שמש גדול

מחפשים קולט שמש גדול? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

קולט שמש בינוני

מחפשים קולט שמש בינוני? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

קולט שמש קטן

מחפשים קולט שמש קטן? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

קולט שמש נחושת

מחפשים קולט שמש נחושת? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »