קולט שמש בינוני

מחפשים קולט שמש בינוני? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מאז התפתחה הטכנולוגיה הסולארית החיים השגרתיים של האדם הממוצע השתפרו פלאים, הוא יכול לטעון את הפלאפון החכם בניידות מוחלטת בלי צורך של אגירת חשמל מוקדמת, הוא יכול להפעיל את כל הנורות החשמליות שבבית שלו ועוד מגוון אפשרויות רחב אבל אחת הפעולות הפרקטיות והישנות ביותר היא חימום מים בדוד שמש.

לפני הטכנולוגיה הסולארית הרבו לחמם את המים בדוד בעזרת גופי חימום חשמליים או המבוססים על גז ולהבה אך מאז יצא דוד השמש לאור אין גג אחד במדינת ישראל שלא נושא עליו לפחות דוד שמש אחד עם קולטי שמש סולאריים.

אז מה בעצם מאפשר את חימום המים המוצלח הזה, מהי המידה המתאימה לרכישה של קולטי שמש וכל כמה זמן כדאי לטפל בקולט.

 

איך עובד קולט שמש

קולט שמש הוא מערכת מסועפת ומורכבת של פתרונות מכאניים מייצרי אנרגיה בלבד והפתרון העיקרי הא שקולט השמש הוא אנרגיה אקולוגית ששומרת על הסביבה בדרך הטובה ביותר.
אז מה הם המרכיבים של קולט שמש:

1. בידודהחומר המבודד העשוי מפוליאוריתן מוקצף בדרך ככל נמצא בחלקו האחורי של קולט השמש והוא שומר מפני בריחה של חום אל מחוץ לקולט. 

2. צינורות (או קנים) מפותליםהצינורות המפותלים הללו מזרימים את המים מהדוד ואל הדוד. בצד התחתון של הקולט יש פתח למים הקרים של הדוד להכנס ובחלקו העליון של הקולט יש פתח יציאה למים החמים שבאים מהקולט להכנס בחזרה אל תוך הדוד.

3. משטח פח שחורמשטח פח הוא מוליך חום מצוין ולצבע שחור יש תכונה להמיר קרני שמש גלי חום חזקים. משטח הפח השחור מוצמד ומורתך אל הצינורות (או הקנים!) המפותלים ובעת המרת הקרניים לחום הוא מחמם אותם ואיתם גם את המים הזורמים בהם.

4. זגוגית שקופההזגוגית עשויה בדרך כלל מזכוכית אך לפעמים ישנם קולטי שמש שמורכב עליהם פלסטיק שקוף, שניהם מוליכי חום גרועים מאוד. אז למה זה טוב שהם גרועים? מהסיבה הפשוטה שהם נועדו בעיקר לשמר את החום שמייצר משטח הפח השחור בתוך הקולט. העובדה שהזגוגית שקופה תורמת למעבר חלק של קרני האור אל תוך הקולט.

5. מסגרתמסגרת איכותית היא כמו חומר מבודד, היא משמרת את החום ומונעת כניסה של קור. בלי מסגרת כל המשמעות של קולט הולכת לפח (כן, רק למשטח הפח).

איך עובד קולט שמש

 

למה קולט שמש בינוני ולא קולט אחר

קודם כל מבחינת עלויות קולט שמש בינוני חסכוני יותר משני קולטים קטנים או אפילו מקולט גדול.

קולט שמש בינוני יכול להתאים לדודים בנפח של 80 ועד 150 ליטרים ועלות ההתקנה שלו תהיה זולה מעלות התקנה של שני קולטי שמש קטנים או קולט שמש גדול. אם מספר הנפשות בבית שלכם אינו עולה על חמישה אנשים אין סיבה שתרכשו קולט שמש שאינו בינוני.

למה קולט שמש בינוני ולא קולט אחר

 

מידות וחומרים

לקולט בינוני יש שתי אפשרויות בחירה – מאיזה חומר יהיו עשויים הצינורות וכמה קנים (או צינורות) יהיו בתוך הקולט. ככל שמספר הקנים גדול יותר כך תפוקת החום תעלה ויותר מים יצטברו בתוך הקולט.

לצינורות ברזל (סקדיול 40) יש עדיפות באיזורים יבשים שהאבנית בה מצטברת יותר מאחר ויש לברזל תכונה נפלאה שהוא אינו צובר אבנית ברמה גבוהה ולעומת זאת צינורות נחושת יהיו עדיפים במקומות לחים ונטלי אבנית מאחר והם נוטים להחליד פחות מצינורות ברזל.

מידותיו של קולט שמש בינוני בעל כל סוג ומספר של צינורות הוא 1280X1810 ועלות קולט שמש בינוני כולל התקנה נעה בין 2700 ל4600 שקלים חדשים.

השוני מתחיל בתפוקת החום שיש לכל אחד מהם:

  • קולט שמש בינוני עם 10 קני ברזל מפיק 5000 קילוקלוריות של חום.
  • קולט שמש בינוני עם 12 קני ברזל מפיק 6150 קילוקלוריות של חום.
  • קולט שמש בינוני עם 10 קני נחושת מפיק 6450 קילוקלוריות של חום.
  • קולט שמש בינוני עם 11 קנים של נחושת מפיק 6960 קילוקלוריות של חום.

מידות וחומרים

לסיכום

עשו את החישוב ובדקו האם לפי מספר הנפשות בביתכם אכן מספיק לכם קולט שמש בינוני או שאתם צריכים גודל אחר ובטרם תחליטו החלטות הרות גורל התייעצו עם טכנאי הדודים המומחה שלכם אותו תוכלו למצוא באתרי האינטרנט המובחרים המאגדים את כל בעלי המקצוע המתאימים. 

תוכן עניינים

קולט שמש גדול

מחפשים קולט שמש גדול? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

קולט שמש קטן

מחפשים קולט שמש קטן? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

קולט שמש נחושת

מחפשים קולט שמש נחושת? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

קולט שמש ברזל

מחפשים קולט שמש ברזל? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »