גוף חימום לדוד

מחפשים גוף חימום לדוד? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

כולנו מכירים אותו מהקומקום החשמלי שבביתנו, הסליל הקרמי או המתכתי הזה שנמצא בתחתית הקומקום ואחראי על יצירת בעבוע המים עבור הקפה הרותח שלנו על הבוקר, אבל לא כולם יודעים שגוף החימום הקטן הזה מתארך וגדל והוא הוא  הסיבה המרכזית לכך שיש לכם מים רותחים גם למקלחת השכמת הקימה שלכם.

בואו והכנסו איתנו אל תוך דוד השמש והבינו כיצד פועל גוף החימום, ממה הוא עשוי ומה יכול לקרות לו שעלול להמיט אסון על הדוד החשמלי שלכם. פיצוצים ונזילות הן אויב גדול אך יש אויב גדול מהם המסתתר מאחורי גל המזימות הזה. תנשמו עמוק זה לא הולך להיות קל.

 

ממה עשוי גוף החימום

גוף החימום הוא בעצם סליל של סגסוגת נחושת או נירוסטה (ברזל מעורבב עם כרום) אשר מסוגלים להוליך חום בטמפרטורה גבוהה בצורה המוצלחת והזולה ביותר בטבע ובתוכו חוט להט מסולסל אשר מתחמם בעת הפעלת המספק הראשי. בקצהו השני יש נקודת מינוס ונקודת פלוס שתפקידם הוא לקבל את המתח החשמלי בסך של 2300 קילו-ואט מלוח הנתיכים שבביתכם.

ממה עשוי גוף החימום

 

תפקידו של גוף החימום ושולייתו

גוף החימום נועד, כמה צפוי, לחמם את המים שבדוד החשמלי שלכם. הוא יכול לעלות עד טמפרטורה של 80 מעלות חום בדוד בנפח של 60 ליטר תוך פחות משעה. אך טמפרטורה של 80 מעלות צלזיוס היא לא טמפרטורה בריאה לעור הגוף והיא עלולה לגרום לכוויות חמורות – אדם ממוצע מתקלח במים בטמפרטורה שבין 40 ל55 מעלות – ולכן יש צורך בחבירת גוף החימום עם התרמוסטט.

התרמוסטט הוא וסת הטמפרטורה וחברו הטוב ביותר של גוף החימום. כאשר גוף החימום מפריז ומגיע להגבלת החום שלו (הנעה בין 55 ל60 מעלות) הוא משדר אות חשמלי לגוף החימום וגורם לו להפסיק לעבוד. משמעות הדבר שגם אם תראו את הנורה האדומה במפסק הראשי בביתכם דולקת אין זה אומר שגוף החימום עובד. כך שומרים על בריאות המתרחצים ונמנעים מפגיעות מיותרות.

תפקידו של גוף החימום ושולייתו

 

תקלות ומכשולים בדרכו של דוד השמש לפעולה שגרתית

 

1. נזילה

ישנן נזילות אשר יכולות להשפיע באופן ישיר על גוף החימום. אם בריכת הפלאנג' מעט משוחררת מספיק שבבוקר ירד קצת גשם או צנח לו קצת טל לח והצטבר לו בפנים והוא עלול לגרום לקורוזיה או לקצר חשמלי. במקרה כזה כדאי להחליף את הפלאנג' כולו ולא רק את דוד החימום – את הפעולה הזאת אפשר לעשות גם בלי לרוקן את הדוד.

עלות החלפת פלאנג' נעה בין 450 ל800 שקלים חדשים

 

2. פיצוץ

פיצוץ בדוד החשמלי (ככל הנראה נגרם מבלאי סביר או שימוש לא תקין בהפעלת הדוד) היא אמנם בעיה עקיפה לגוף החימום אך אם אינה מטופלת בזמן יכולה להוות בעיה ישירה לגוף החימום שלכם. המים החמים נוזלים וגוף החימום לא מספיק לחמם את המים החדשים שנכנסים, עובד תחת עמס יתר ובסופו של דבר גם עלול להישרף.

אל תחכו עם פיצוץ בדוד שלכם, הוא עלול לגרום לנזילות קשות שיכולות להשפיע על התקרה בביתכם או בבית השכנים שלכם.

עלות החלפת דוד חשמלי נעה בין 900 ל4500 שקלים חדשים תלוי בנפח הדוד הרצוי.

 

3. אבנית

כן, כן, חשבתם נכון, האבנית היא הנמסיס המושבעת של גוף החימום. "המים הקשים" שיש במקורות המים בישראל נושאים איתם מינרלים ומלחים שבעת התחממות מתמצקים לכדי שכבה עיקשת ונוקשה של אבנית שנדבקת לגוף החימום ולכל הסביבה שלו ועושיה לגרום לו נזקים רבים. החל מעומס יתר, חוסר חימום המים וכלה בקצרים ושריפת הרכיב החשמלי שלו.

ניתן לטפל באבנית על ידי תחזוקה בשוטף וניקוי יסודי של כל חלק בדוד. עלות ניקוי אבנית בדוד החשמלי שלכם נעה בין 250 ל500 שקלים חדשים.

תקלות ומכשולים בדרכו של דוד השמש לפעולה שגרתית

לסיכום

גוף החימום הוא הגיבור של כולנו, הוא מציל את המצב כאשר דוד השמש לא עשה את העבודה שלו כראוי והוא תמיד אבל תמיד מבטיח לנו מים חמים למקלחת אחת אם נחכה בסבלנות בין עשרים דקות לחצי שעה. אז אם יש לכם איזה שהן בעיות וגוף החימום שלכם זקוק לעזרה אל תהססו לקרוא לטכנאי הדודים המוסמך שלכם שיבוא ויתקן, ויסדר ויטפל בכל הבעיות הקיימות.

תוכן עניינים

פלאנג' לדוד

מחפשים פלאנג' לדוד? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

מאיץ חום לדוד

מחפשים מאיץ חום לדוד? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

שעון לדוד שמש

מחפשים דודי חשמל? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »