זרם חלש בדוד

אי פעם חזרתם הביתה מריצה ארוכה לפני יום עבודה ארוך במשרד ואינספור פגישות עם המנכ"לים והבוסים והקולגות שלכם, נכנסתם הביתה, התפשטתם, נכנסתם למקלחת ומהטוש יצא זרם מים כל כך חלש שאם תעשו תחרות מדידות בליטרים תגלו שהזיעה הניגרת מהגוף שלכם שלכם עקפה אותו בסיבוב?

זרם חלש בדוד יכול להיות מכה רצינית, וכמו עוד תקלות בדוד לרוב נובע ממחסור בטיפול שגרתי. לזרם חלש בדוד יש כמה סיבות עיקריות שניתן לפתור בקלות בעזרת טכנאי דודים מומחה, קיבצנו לכם כאן את הסיבות העיקריות שבגינן תיאלצו לוותר על מקלחת חמה אחרי אימון או לפני שינה:

 

אבנית

אין אויבת מושבעת יותר לדוד מאשר האבנית. האבנית מצטברת כאשר "מים קשים" (מים המוליכים איתם אבן גיר מומסת) מגיעים דרך הצינורות שלכם הישר אל מיכל המים של דוד שלכם וכשנחשפים למקור חום הם מתקשים ומתעבים לכדי שכבת אבן מוצקה שקשה מאוד להסיר ללא אמצעים חיצוניים וניקוי יסודי.

האבנית לרוב תיתפס על גוף החימום ותגרום לו לעבוד קשה ותר על מנת לחמם, אך החשד מספר אחת כאשר זרם המים החמים חלש ביותר הוא שהאבנית הצטברה על צינור המים והיא סותמת את המים מלעבור באופן חלק.

הפתרון: פנו לטכנאי דודים, הוא ירוקן לכם את מיכל המים וינקה את הצנרת המובילה מים החוצה ופנימה מהדוד. עלות ניקוי אבנית בדוד שלכם נע בין 350 ל450 שקלים חדשים.

 צנרת משותפת

כאשר מדובר בצנרת משותפת בבניין אשר מעבירה את המים ממקורם אל דודי השמש שלכם ומחוצה להם, ככל הנראה שהבעיה אינה דווקא בדוד שלכם אלא בלחץ המים החלש שבבניין שלכם. כאשר לחץ המים אינו חזק דיו זרם המים שלכם יהיה חלש לאו דווקא במים החמים אלא גם במים הקרים.

הפתרון:  ישנה דרך לעקוף את המשאבה המרכזית בעזרת צנרת עוקפת לייצר לחץ מים בריא יותר שיזרים את המים שלכם חזק יותר אל הטוש במקלחת. עלות שידרוג כזה נעה בין 600 ל1000 שקלים חדשים.

צינורות תקולים

צנרת תקולה היא אפשרות סבירה ביותר לזרם מים חלש. ישנן שתי אופציות לאופי תקלה בצנרת – האחת, כשהצנרת הסמוכה לדוד המים שלכם פגומה מחוררת, והשניה כאשר הצנרת הפנימית תקולה או מחוררת. בשני המקרים יש להחליף צנרת במהירות האפשרית מאחר ויש סכנה גדולה שטמונה בשילוב בין נזילת מים לזרימת חשמל.

צנרת פנימית – אם מדובר בצנרת הפנימית המובילה את המים מהדוד אל הבית שלכם, היא לרוב תהיה חבויה בין הקירות. ניתן להבחין בנזילה מהצנרת הפנימית כאשר הקירות מאחוריהם חבויה הצנרת נרטבים. נזילה מסוג כזה עלולה לגרום לזרם מים חלש עד כמעט ולא קיים וזה עוד במקרה הטוב, במקרה הרע היא יכולה להביא להתפוצצויות בקיר ולהצפה כללית בבית.

הפתרון: יש להביא טכנאי דודים או לחלופין אינסטלטור שיבוא ויחליף את הצנרת הפנימית. אין מנוס מלהחליף אותה בהקדם האפשרי, ורצוי מאוד לא להתמהמה.

צנרת סמוכה לדוד – הצנרת הסמוכה לדוד יכולה באותה מידה להיות תקולה, יכולים להיות בה חורים שנגרמו משחיקה ומהצטברות של אבנית וחלודה. במידה והצנרת הסמוכה לדוד היא זו שתקולה מצבכם מעט יותר טוב.

פתרון: להחליף באופן מיידי את הצנרת הסמוכה לדוד ולוודא שאין עוד פגמים במהלך הצנרת המובילה את המים אל המקלחת שלכם, רק ליתר בטחון. עלות תיקון כזאת עלולה לנוע בין המחירים 300 ל500 שקלים חדשים.

אי הגעת מים

תאמינו או לא, זרם חלש בדוד שלכם יכול להגרם פשוט וקל מאי הגעת מים אל מיכל המים שבדוד. זה נשמע כמו משהו מופרך אבל ישנם מקרים משונים שבהם יכול אחד השכנים פשוט לסגור את השסתום שמוביל את המים אל הדוד שבגג שלכם. אל תאשימו אותו, הוא כנראה חווה בעצמו איזושהי תקלה וזה פשוט בלבול אחד גדול.
הפתרון: מצאו איזה שסתום שייך אל הצנרת שלכם (לפי מספר דירה וקומה, או לפי מספר שעון המים שלכם) ופתחו את השסתום. פעולה כל כך פשוטה, ולמען האמת, לפני שאתם מזמינים טכנאי, בדקו קודם כל שזהו המקרה וכך תחסכו עלויות מיותרות. אבל אם כבר הזמנתם את הטכנאי הזה, בקשו ממנו לעשות לכם טיפול תחזוקה בדוד וכך תמנעו מבעיות עתידיות ומהגעה למשרד כשאתם מריחים לא נעים אחרי מחסור במקלחת.  

 

תוכן עניינים

הצטברות חלודה בדוד

הצטברות חלודה בדוד היא לא דבר של מה בכך ואין לנהוג במצב מסוג זה בקלות ראש. הצטברות חלודה בדוד עלולה לגרום לנזקים חמורים שאם לא

קרא עוד »

קולט שמש סתום

האויב מספר אחת של דוד השמש הוא האבנית, בטח ובטח במדינת ישראל. אבנית היא אם כל הגורמים לבעיות תחזוקה בדוד שמש ולא רק במיכל המים

קרא עוד »

אבנית בדוד

מחפשים טכנאי דודים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד לא מחמם

מחפשים טכנאי דודים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד מקצר

אתם חוזרים מיום עבודה ארוך וכל מה שבא לכם לעשות זה לפשוט מעליכם את היום הזה, את התיק, את הבגדים, את החום והזיעה ופשוט להכנס

קרא עוד »

נזילה בדוד שמש

דוד הוא מוצר חשמלי האוגר בתוכו מים חמים לצרכים ביתיים יומיומיים כגון מקלחת, שטיפת כלים וכו'. שימוש זה הופך אותו לאחד מהמוצרים האלמנטריים והשמישים ביותר

קרא עוד »