דוד מקצר

אתם חוזרים מיום עבודה ארוך וכל מה שבא לכם לעשות זה לפשוט מעליכם את היום הזה, את התיק, את הבגדים, את החום והזיעה ופשוט להכנס למקלחת מרעננת עם מים חמים ונעימים שירגיעו את הגוף שלכם אל תוך המנוחה הסופית מהשגרה, אבל ברגע שאתם לוחצים על המתג, נופלת החשיכה על כל הבית ואתם מבינים שהדוד שלכם מקצר, או גרוע מזה, הדוד שלכם מחמם את המים לעשר דקות תמימות (מה שלא מספיק אפילו לרבע מקלחת) ורק אז מקצר. נשמו עמוק ונסו להבין כמה דברים ולמי כדאי לקרוא על מנת לסדר את התקלה.

לדוד יש שני מצבים בהם הוא מקצר וכמה גורמים שבגינם הוא עושה זאת – קצר מיידי וקצר מושהה. במאמר זה נביא לכם את כל הגורמים שבכל אחד מהמצבים בהם הדוד מקצר.

 

קצר מיידי

1. גוף חימום

גוף החימום הוא המרכיב החשוב ביותר בדוד שלכם וכאשר הוא בלוי ופגום הוא יכול להביא לקצר מיידי. כאשר אבנית מצטברת על גוף החימום, תהליך שקורה לכל גוף חימום בכל דוד בין אם יש מסנן אבנית ובין אם אין, היא מאלצת את גוף החימום לעבוד קשה יותר ובמקרים מסוימים להביא לשריפה מוחלטת שלו שגורמת לו להפסיק לעבוד. כאשר אתם מדליקים את המפסק שבביתכם וגוף החימום שרוף, הדוד שלכם יקצר באופן מיידי.

 

2. תרמוסטט

התרמוסטט הוא רכיב האחראי על ויסות טמפרטורת המים. כאשר התרמוסטט שלכם אינו תקין ו/או לא מעביר דרכו זרם חשמלי ו/או שרוף ישנה סבירות גבוה שהוא הגורם לקצר. במקרה כזה, צריך להחליף תרמוסטט באופן מיידי שכן ככל השמים חמים יותר כך תיווצר יותר אבנית על גוף החימום – הזמנת טכנאי להחלפת התרמוסטט תמנע מכם הוצאות מיותרות העתיד.

 

3. נזילה בפלאנג'

הפלאנג' הוא האיזור היחידי שחשוף בדוד שלכם שכן עליו מורכבים כל הרכיבים החשמליים. בפלאנג' ממוקם הרכיב החשמלי של התרמוסטט, המאיץ וגוף החימום והוא ממוגן על ידי "בריכת" פלסטיק שתפקידה להגן מפני בלאי של מזגי אוויר (רוח, שמש וגשם).

בעת בלאי של אחד המרכיבים והעדר טיפול סדיר יכול להיווצר מצב שבו יש התפוצצות באיזור הפלאנג' שמובילה לנזילה וכאשר המים נוגעים בנתיכים המעבירים את הזרם החשמלי היא יוצרת קצר באופן מיידי.

 

4. תקלה במפסק 

במקרה שיש לכם מפסק תקול, הסמכות עוברת מטכנאי הדודים אל תחום החשמלאות. ככל הנראה שתצטרכו ביצוע של עבודות תשתית חשמליות שאין קשורות לדוד השמש שלכם.

קצר מיידי

 

קצר מושהה

1. גוף חימום

גוף חימום יכול לגרום גם לקצר מושהה. גוף חימום תקין צובר, כאמור, עודף של אבנית וכאשר האבנית מצטברת ונדבקת עליו יותר מידי היא עלולה לגרום לעומס יתר.

כאשר אתם מדליקים את המפסק בביתכם לוקח זמן עד שגוף החימום מתעייף מאחר ועל אף כמות האבנית שהצטברה עליו הוא פועל ככל שהוא יכול עד שהוא קורס, לפעמים עשר דקות, ולפעמים עשרים, תלוי בכמה הוא מתקשה.

 

2. בריכת פלאנג' תקולה 

אם ה"בריכה" של הפלאנג' תקולה ואל הפלאנג' מגיעה לחות או רטיבות כזו או אחרת ככל הנראה שהקצר יגיע בסופו של דבר. אם בעת רדת יום חם הלחות מגיעה אל החיווטים שבפלאנג' הרטיבות עלולה להכנס חוטי הנחושת שבנתיכים של הפלאנג' ולא רק לייצר קצר חשמלי אלא גם ליצור קורוזיה שבבו הזמן תשחק את החוטים וכל הגוף החשמלי של הדוד שלכם יקצר באופן מיידי.

 

3. עומס יתר

בכל עונת שנה כזו או אחרת אנחנו מפעילים מגוון רחב של מוצרי חשמל בכל רחבי הבית. כאשר אנחנו מדליקים יותר מידי מוצרים חשמליים בו זמנית עלול להיווצר עומס יתר ולהקפיץ את הפקק בלוח הנתיכים שלכם.

נסו לא להשתמש ביותר מידי מוצרים בו זמנית וכך תוכלו להמנע מפאניקה קלה לגבי דוד מקצר.

קצר מושהה

 

לסיכום

דוד מקצר יכול להפוך את היום שלכם מטוב מוחלט לאכזבה. לכן, בטרם תתעצבו מדוד שמקצר, מומלץ לעשות בדיקה שגרתית כל שנה או חצי שנה בכדי למנוע מקרים מצרים שכאלה. ישנם טכנאי דודים בכל הארץ שטווחי המחירים שלהם בנוגע לטיפול תחזוקה שגרתי נעים בין 350 ל600 שקלים חדשים. 

אל תחסכו בתחזוקה ותוכלו לחסוך כסף. 

לסיכום

תוכן עניינים

הצטברות חלודה בדוד

הצטברות חלודה בדוד היא לא דבר של מה בכך ואין לנהוג במצב מסוג זה בקלות ראש. הצטברות חלודה בדוד עלולה לגרום לנזקים חמורים שאם לא

קרא עוד »

קולט שמש סתום

האויב מספר אחת של דוד השמש הוא האבנית, בטח ובטח במדינת ישראל. אבנית היא אם כל הגורמים לבעיות תחזוקה בדוד שמש ולא רק במיכל המים

קרא עוד »

זרם חלש בדוד

אי פעם חזרתם הביתה מריצה ארוכה לפני יום עבודה ארוך במשרד ואינספור פגישות עם המנכ"לים והבוסים והקולגות שלכם, נכנסתם הביתה, התפשטתם, נכנסתם למקלחת ומהטוש יצא

קרא עוד »

אבנית בדוד

מחפשים טכנאי דודים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד לא מחמם

מחפשים טכנאי דודים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

נזילה בדוד שמש

דוד הוא מוצר חשמלי האוגר בתוכו מים חמים לצרכים ביתיים יומיומיים כגון מקלחת, שטיפת כלים וכו'. שימוש זה הופך אותו לאחד מהמוצרים האלמנטריים והשמישים ביותר

קרא עוד »