דוד שמש חכם

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

כיום ישנם שינוים טכנולוגיים ודיגיטליים במגוון רחב של תחומים החל מרכבים אוטומטיים או מזגן שמופעל בשלט רחוק ונדמה שהשליטה של הטכנולוגיה על חיינו הולכת ומתפרשת לאט לאט לכל תחום אפשרי.

כבר לא מעט שנים, מאז מהפכת הטכנולוגיה של אפל, שיש דיבור מאוד קולח על הפיכת הבית שלנו ל"בית חכם" – בבזק מדברים על זה, בסלקום מדברים על זה ובכלל רשתות התקשורת עד שלפעמים זה נשמע מעט מפחיד.

אבל, כשמדובר בדוד שמש חכם אין שום סיבה לפחד כי הרי מים חמים זמינים בדוד בכל רגע נתון הם דבר מבורך.

 אחרי שתבינו איך דוד שמש עובד סביר להניח שתודו שעם כל הפחד מהאח הגדול וכל הקונספט של שליטה מוחלטת, השימוש בדוד שלכם קורץ לכם מאוד. אך לפני שנכנס לכל עניין ה"מטא-פיזיקה" צריך קודם כל להבין איך עובד דוד שמש רגיל ומה בעצם משתנה.

 

איך עובד דוד שמש

מערכת דוד שמש מורכבת משתי מחלקות עיקריות – מיכל אגירת המים וקולטי השמש הסולאריים. איך עובדת כל אחת מהמערכות וממה היא עשויה? ולהלן המידע:

 

קולט שמש סולארי

קולט השמש הסולארי מלווה מים ממיכל אגירת המים ומעביר אותו דרך צינורות הנחושת או הברזל המפותלים שלו. כאשר המים עוברים בתוך קולט השמש הם מתחממים מהולכת החום של הצינורות וממשטח הפח השחור שמכסה אותם.

אותו משטח פח סופח את קרני השמש, מבעד לזגוגית שקופה המשמרת את החום בתוך הקולט, וממיר אותן לחום. זהו העיקרון של אנרגיה סולארית – המרת קרני אור אלקטרומגנטיות לחום. 

 

מיכל אגירת המים

מיכל אגירת המים עובד גם כדוד חשמלי לכל דבר. הוא טומן בחובו את כל המרכיבים אשר נמצאים בדוד חשמלי רגיל – גוף חימום סטנדרטי, מאיץ חום (או חמם מהיר אם תרצו) ותרמוסטט. עבור דוד השמש החכם זהו הפתח לעשות את דברו.

נפלאות דוד השמש החכם

מהן התכונות של הדוד החכם ולמה יש סביב הנושא הזה מאמרים רבים ותקשור מאסיבי? הסיבה היא שרמת הנוחות של הדוד החכם היא בלתי ניתנת להסבר עד שחווים את החוויה הזאת באופן עצמאי. 

 

מפסק חכם

נכון, הכל מתנקז בסופו של דבר ללוח בקרה קטן (המעוצבים ביניהם מגיעים עם מסך מגע חדשני) שדרכו ניתן לכוון את כל הפרמטרים הרצויים בשביל המקלחת שלכם. המפסק החכם מחליף את המפסק הישן או את הטיימר שמגיע כברירת מחדל בכל בית. וזו כל התורה כולה.

 

אפליקציה

מה שהופך את המפסק החכם מלהיות סתם עוד כפתור מתוחכם זה היכולת לשליטה מרחוק. המפסק, שמחובר בדרך כלל לרשת האינטרנט שלכם יכול להיות מופעל על ידי אפליקציה המיועדת במיוחד בשבילו.

 

תוכניות וזמנים

בגלל השילוב החכם של יכולת שליטה מרחוק ומפסק חכם כמובן שנוצר פיתוח הזנת זמנים קבועים או חד פעמיים לחימום המים.

יתרה מזאת, הדוד החכם מסוגל לעשות מעקב אחרי צריכת המים של כל אחד שנושא איתו את האפליקציה ובכך נותן לכם את האפשרות לדעת ולתכנן חסכון בעלויות לטווח הקצר והארך של חשמל, מים וכסף. לא תצטרכו יותר לתחקר מי מבין הילדים  שכח לכבות את הדוד, תהיה להם האופציה לדעת במדויק ובכל רגע נתון.

 

ויסות טמפרטורה וכמות מים

כן, שמעתם נכון, הדוד החכם מסוגל לחמם את המים עד לטמפרטורה המדויקת אליה בחרתם שיתחממו. ולא רק הטמפרטורה תהיה מדויקת ועל פי בחירתכם אלא גם כמות המים החמים הרצויה שהייתם רוצים לצרוך. בנוסף לדוד השמש החכם יכולת להראות לכם כמה עוד מים חמים נותרו לכם עד להפעלת גוף החימום שוב..

תו תקן

כאשר מתקינים לכם את התקן הדוד החכם זכרו לבדוק האם יש לו תו תקן. תוכלו בחיפוש קצר באינטרנט למצוא את החברה המשווקת ולבדוק האם היא עומדת התו התקן של מכון התקנים הישראלי.

לסיכום

בואו, התקדמו יחד עם העולם ורכשו לכם מפסק לדוד השמש שלכם, כי אין שום סיבה שלא תחסכו כל שקל שרק תוכלו. שימו לב שדוד שמש חכם עלול לדרוש החלפה של דוד השמש הקיים. בשיחת טלפון אחת תוכלו לשמוע כל מה שתרצו על דוד שמש חכם מטכנאי דודים מוסמך או מחברות המספקים החכמים הקיימות בשוק.

תוכן עניינים

בוילר

מחפשים טכנאי דודים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד שוכב

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד מחליף חום

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד שמש

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד חשמלי

מחפשים דודי חשמל? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד חימום גז

מחפשים דוד חימום גז? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »