דוד מחליף חום

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

כולנו כבר יודעים כיצד פועל דוד חשמל או דוד שמש או אפילו דוד חימום בגז אבל על דוד מחליף חום לא הרבה אנשים שמעו.

בואו ונספר לכם על הטכנולוגיה החדשה והמתוחכמת שמטרתה ליצור אלטרנטיבה לדירות שאין גישה או יכולה לספק אנרגיה סולארית הולמת לחימום המים במקלחת שלהן או ליצור האצת חום טבעית ושחוסכת באנרגיית חשמל.

 

איך דוד מחליף חום פועל

הכלי העיקרי לטכניקת החלפת החום הוא צינור ספירלי חלול אשר ממוקם בתוך מיכל אגירת המים הקונבנציונאלי ובעזרת המים החמים שעוברים דרכו מהקולט הסולארי שעל גג הבניין או הבית שלכם הוא מחמם את המים העומדים בתוך המיכל.

למי דוד המחליף חום אין כל מגע או התערבבות עם מי הצריכה הנמצאים בתוך מיכל האגירה ומשומשים למקלחת, שטיפת כלים וכביסה, הם נעים במעגל סגור בלבד. הם לא מחליפים מים אלא אחראיים על תחלופת חום.

דוד לא מחמם

 

קולט שמש

דוד מחליף חום בדומה לדוד שמש זקוק גם הוא לקולט שמש שכן בלעדיו אין כל משמעות למיכל אגירת המים הממוקם בתוך הבית או בחדר המדרגות שלכם. קולט השמש של דוד מחליף חום עובד כמעט כמו קולט שמש של דוד שמש רגיל.

הוא עושה שימוש בזגוגית עליונה, משטח פח שחור, צינורות מפותלים וחומר מבודד חום וקור, השוני היחידי הוא בחיבור הצינורות.

דוד לא מחמם

 

למה צריך דוד מחליף חום

דוד מחליף חום יעיל במקרים בהם אין יכולת (או לא כדאי) להתקין את מיכל אגירת המים ליד קולטי השמש, או לחילופין כשמדובר בבניין רב קומות. בדרך כלל על גגות בניינים רבי קומות יש קולט שמש מרכזי גדול ומשותף אשר אמור לחמם את המים לכלל הבניין, להעבירם דרך צינורות מרכזיים עבים ולחלקם בכל דירה.

לכל דירה יהיה מיכל אגירת מים, ככל הנראה גם עם אופציה להפעלה חשמלית של גוף החימום הסטנדרטי שבו, והוא ימוקם או בתוך הדירה בסמוך למקלחת או בחדר המדרגות במקום המיועד לו (חדר דודים).

במקרים סטנדרטיים (ולא כשמדובר בבניין רב קומות) כאשר לא ניתן או לא כדאי להתקין את מיכל אגירת המים על הגג, מתקינים את הקולט בזווית המתאימה אל השמש ומחברים את מיכל אגירת המים עם הדוד מחליף החום בתוך הבית או בסמוך למקלחת. במקרים מסויימים ה אפילו משתלם יותר.

דוד לא מחמם

 

יתרונות וחסרונות

היתרון מספר אחת של דוד מחליף חום הוא שבעזרת השימוש בטכניקת החימום שלו הוא מפחית את הצטברות האבנית במיכל אגירת המים (הרכיב בעל הסיכוי הגדול ביותר לתקלות המונעות מהצטברות אבנית).

יתרון נוסף בהתקנת דוד חימום המים הוא שככל הנראה לא תהיה התעסקות יתרה בהעלאת מיכל המים לגג הבניין ומתוך כך עלות ההתקנה תפחת.

החיסרון האמיתי הוא שבמקרים שהם אין חדר דודים מיועד מיכל אגירת המים יכול לתפוס מקום בחדר המקלחת שלכם.

דוד לא מחמם

 

תקלות נפוצות

כמו בכל דוד גם בדוד מחליף מים ישנן תקלות כגון סתימה, נזילה, הצטברות אבנית ועוד. אם הייתם רוצים להמנע מהן עליכם להבין קודם כל כיצד ואיפה הם יווצרו:

  • סתימה – דוד מחליף חום אמנם מפחית את הצטברות האבנית אבל מאחר וכל מגע של מים עם מקור חום יוצרים אבנית גם הוא מעוד יום אחד לצבור אבנית
  • נזילה – דוד מחליף חום מורכב מהרבה מאוד צינורות, הסבירות שתיווצר נזילה גבוה יותר משאר התקלות שקיימות בדודים.
  • הצטברות אבנית – כן כן, גם דוד מחליף חום ראוי לתחזוקה שוטפת באופן תדיר וגם הוא יכול להנזק מהצטברות אבנית במעברי המים החמים שלו.

 

עלויות

דוד מחליף חום מגיע בנפחים של 80 ועד 200 ליטרים. המחירים נעים בין 1500 ל3500 שקלים חדשים, תלוי בנפח ובגמישות אזור ההתקנה.

 

לסיכום

כל יום לומדים משהו חדש, הפעם למדנו על טכניקה חדשה לחימום מים עם הדוד מחליף החום! התקשרו עוד היום לטכנאי דודים מוסמך והוא יוכל להסביר לכם לפרטי פרטים את כל התהליך של ההתקנה, עלויות ולתת לכם הצעת מחיר מסודרת בהתאם.

זכרו שלאחר כל התקנה יש לבצע טיפול וניקוי של הדוד שלכם בין אם במיכל או במקורות החימום ובמידת הצורך גם להחליף את הרכיב התקול. 

דוד לא מחמם

תוכן עניינים

דוד שמש חכם

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

בוילר

מחפשים טכנאי דודים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד שוכב

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד שמש

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד חשמלי

מחפשים דודי חשמל? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד חימום גז

מחפשים דוד חימום גז? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »