דוד שמש 300 ליטר

מחפשים דוד שיש 300 ליטר? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

אם אתם קוראים את המאמר הזה סביר להניח שיש לכם הרבה מאוד ילדים בבית שכל אחד מהם צריך בסופו של יום להתקלח.

אין ויכוח על כך שדוד שמש בנפח של 300 ליטרים הוא גרנדיוזי עד כדי גיחוך אבל משפחות מרובות ילדים, דירות מרובות שותפים או משרדים קטנים הם לקוח קבוע של דודים בנפח כזה ועבורם זהו נושא רציני שיש לשקול בכובד ראש ולהבין את כל מרכיבים המוכלים בהם ואת ההוצאות הכלכליות הכרוכות בהחלטה להתקין אותם. 

 

מרכיבי דוד השמש

מים חמים הם כבר לא פריבילגיה, הם מצרך אלמנטרי בסיסי שצריך להיות בכל בית ובעזרת דוד השמש תוכלו לייצר לכם מקלחת חמה ונעימה שמתאפשרת בגלל המרכיבים הבאים:

 

מיכל אגירת המים (דוד מים)

גליל פח מגלוון שמכסה חומר מבודד מפוליאוריתן שמכסה גליל פלדה מצופה אמייל יכול להכיל עד 300 ליטרים של מים. המיכל הזה הוא גם דוד חשמלי בפני עצמו מאחר והוא טומן בחובו את כל הרכיבים החשמליים – גוף חימום, תרמוסטט ומאיץ חום – וזאת על מנת שבמקרה והמים בדוד השמש אזלו יהיה מקור נוסף שמסוגל לחמם את המים.

מרכיבי דוד השמש

 

קולטי שמש

במקרה הזה יהיה צורך בשני קולטי שמש גדולים וזאת מאחר שקולט שמש גדול אחד מפיק 7290 קילו-קלוריות ומספיק לקצת יותר מחצי כמות הליטרים של דוד שמש בנפח של 300 ליטרים.

קולט השמש מורכב מחמישה מרכיבים בפני עצמו והם כדלקמן:

  • זגוגית שקופה – עשויה מזכוכית או מפלסטיק שקוף ונועדה לשמור על החום ולהכניס פנימה את קרני השמש.
  • משטח פח סלקטיבי או שחור – המשטח סופח וסופג אליו את קרני השמש וממיר אותם לחום בצורה הטובה ביותר בגלל הצבע השחור. החום נכלא בתוך הקולט.
  • צנרת נחושת או ברזל – צנרת ברזל יכולה לחמם את המים במידה קצת פחותה מנחושת אך מופחתת אבנית, צנרת נחושת יכולה לחמם את המים מהר יותר ונמנעת מחלודה אך היא רגישה יותר להצטברויות אבנית. הצינורות האלו מפותלים בתוך הקולט ומעבירים את המים מהדוד, מחממים אותם בעזרת משטח הפח השחור ואז מחזירים אותם בחזרה אל תוך מיכל המים.
  • משטח מבודד – משטח פוליאוריתן בחלק האחורי של הקולט הוא מה שמונע מהחום לצאת או מהקור להיכנס.
  • מסגרת ברזל – סביב כל המרכיבים המוזכרים למעלה יש מסגרת ברזל איכותית ששומרת מפני נזקים של מזג אוויר סוער או קיצוני.

 

תקלות נפוצות בדוד שמש

לכל קוץ יש פרח ומאחר וכבר ראינו שהפרח יפה אנחנו חייבים להיות מודעים לקוצים והבעיות שיכולות לגרום לנו לצרות בהמשך הדרך אם לא נטפל בהם כמו שצריך או נשים לב לכך שהן קורות.

 

נזילה

זוהי תקלה חמורה שאם יוצאת משליטה, בטח ובטח כשמדובר בדוד שמש של 300 ליטרים יכול לגרום לנזק חמור לתקרה שלכם או של השכנים שלכם מלמעלה. הנזילה יכולה להיווצר מקולטי השמש, מהפלאנג' ובמקרים נדירים גם ממיכל האגירה.

עלות ניקוי אבנית בקולט יכולה לעלות בין 300 ל600 שקלים חדשים. עלות החלפת פלאנג' יכולה לעלות בין 400 ל650 שקלים חדשים.

 

סתימה

זוהי תקלה שנוצרת בעיקר בגלל שחול ואבנית שזורמים עם המים מהצינור הראשי בבניין או בבית שלכם מצטברים בתוך הצינורות שבקולטים או בצינורות המובילים אל הברז שמקלחת שלכם.
ניקוי אבנית בדוד יכול לעלות בין 200 ל350 שקלים חדשים. 

תקלות נפוצות בדוד שמש

 

עלויות

מחיר דוד שמש בנפח של 300 ליטרים נע בין 5000 ל6000 שקלים חדשים. מחיר התקנה של דוד שמש בנפח של 300 ליטרים יעלה פחות או יותר 3000 שקלים חדשים. מחיר התקנת שני קולטי שמש גדולים נע בין 1500 ל3200 שקלים חדשים.

עלויות

 

לסיכום

אין מנוס מלרכוש דוד שמש כשיש כל כך הרבה אנשים בבית או שהעובדים שלכם מגיעים ממקומות רחוקים ומעוניינים לחזור הבית רעננים ונקיים. התקשרו היום אל טכנאי דודים מוסמך ובררו איתו את כל הפרטים הדרושים בשביל להבין כיצד אפשר לבצע את ההתקנה בצורה החלקה, הטובה והזולה ביותר שניתן.

זכרו שיכול להיות שבמקרה כזה יש גם מחיר של הובלת הדוד וצורך בעזרים נוספים להעלאת הדוד לגג שלכם. והכי חשוב, תחזוקה שוטפת תשמור על הדוד בריא.

תוכן עניינים

דוד שמש 80 ליטר

מחפשים דוד שיש 80 ליטר? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »

דוד שמש 200 ליטר

מחפשים דוד שיש 200 ליטר? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »

דוד שמש 170 ליטר

מחפשים דוד שיש 170 ליטר? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »

דוד שמש 150 ליטר

מחפשים דוד שיש 150 ליטר? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »

דוד שמש 120 ליטר

מחפשים דוד שיש 120 ליטר? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »