הצטברות חלודה בדוד

הצטברות חלודה בדוד היא לא דבר של מה בכך ואין לנהוג במצב מסוג זה בקלות ראש. הצטברות חלודה בדוד עלולה לגרום לנזקים חמורים שאם לא יתוקנו בזמן, סביר להניח שיאלצו אתכם לקנות דוד חדש. ואף יתרה מזאת, אם נוצרת לכם חלודה בדוד ככל הנראה שדרך ההתנהלות שלכם עם הדוד אינה תקינה וכדאי להבין איך ולמה היא נוצרה. 

אז אם אתם מעוניינים להבין את כל הסיבות להצטברות חלודה בדוד השמש ו/או החשמלי שלכם כאן תוכלו לדעת מה הם כל הסימנים לכך שהגיע הזמן להחליף אותו.

 

כיצד חלודה נוצרת 

חלודה היא בעצם השם שניתן לתהליך החמצון של ברזל בלבד, אך מאחר וברזל הוא המתכת המשומשת ביותר בטבע, המילה חלודה משויכת לכל סוג של מתכת באשר היא. ברזל או כל מתכת אחרת מייצרת חלודה ברגע שהיא באה במגע עם מים וחמצן ביחד, משמע שאם ברזל בא במגע עם כל אחד מהם לחוד הוא אינו סביר לעבור את תהליך החמצון.

ישנן מתכות שתהליך הצטברות החלודה שלהן אטית יותר כגון זהב וטיטניום אך מעבר לכך שהם נדירים יותר בטבע הם יקרים יותר וצוברים חום באופן פחות טוב מאשר ברזל או ברזל מגלוון.

כיצד חלודה נוצרת 

 

מה גורם להצטברות חלודה בדוד

לאחר שהבנו מה גורם לחלודה להיווצר ניתן להסיק את המסקנות ולהבין כי ככל הנראה ישנה כבר תקלה בדוד. אם הדוד צבר חלודה ניתן להניח שמים וחמצן הגיעו אל תוך מיכל המים של הדוד ויצרו את הקורוזיה שסותמת את פתחי הניקוז בכיור ובטוש שלכם במקלחת.

ישנה גם סבירות גדולה שאם אין לכם וסת טמפרטורה שמפסיק את פעילות הדוד החשמלי שלכם ברגע שהמים מגיעים אל טמפרטורה מסוימת ואתם משאירים את הדוד דולק תצטבר אבנית על גוף החימום שתיצור חלודה בדוד.

 

איך נמענים מהצטברות חלודה בדוד

יש לבצע תחזוקה סדירה של הדוד כל כמה חודשים. כדאי לפנות לאיש מקצוע מומחה ולהזמינו לניקוי יסודי, בדיקה ותחזוקה על מנת שלא להגיע למצב בו מצטבר לכם חלודה.

מה שקורה בתהליך החלודה הוא שהברזל המחומצן אמנם הוא ברזל אך הוא חלש מהתרכובת הבריאה שלו פי כמה מונים וניתן לפרק אותו בעזרת ידיים חשופות, לכן בעת הצטברות חלודה ישנה סבירות שמיכל המים של הדוד יתפוצץ ויתחילו מים לנזול ובכך יפריעו לפעילות התקינה של הדוד.

מה שעוד כדאי לעשות על מנת למנוע הצטברות של חלודה בדוד השמש זה להתקין וסת טמפרטורה. ישנם דודים שאינם מווסתים את הטמפרטורה של המים וממשיכים לחמם אותם גם לאחר שעברו את הטמפרטורה הממוצעת בה אנשים מתקלחים. כתוצאה מכך המים החמים מאיצים את הצטברות האבנית והחלודה על גוף החימום ועלולים ליצור קורוזיה. 

ישנה דרך נוספת שבעקבותיה יכולה להיווצר חלודה, בדוד חשמלי, ובלבד שהוא ממוקם בתוך הדירה. דודים חשמליים רבים ממוקמים בתוך הדירה ואף לפעמים בתוך המקלחת או במקומות שצוברים לחות.

כאשר המים החמים מייצרים אדים ולחות באיזור הדוד החשמלי יכולה להיווצר קורוזיה בתוך האוגן בו נמצאים גם חוטי השמל המפעילים את הדוד וגם ליצור חלודה על החלק התחתון של מיכל המים וליצור התפוצצויות שמורידות את לחץ המים ויוצרות נזילות.

איך נמענים מהצטברות חלודה בדוד

 

מה עלות התחזוקה של דוד

על מנת להמנע מהצטברות חלודה בדוד יש לבצע תחזוקה שוטפת מעבר לשימוש הסביר והנכון בתפעול הסדיר שלו. יש לבצע תחזוקה של דוד בממוצע כל שלוש עד חמש שנים, עדיף לפני החורף על מנת לא להיתקע עם בעיות של היעדר מים חמים. כמובן שאם אתם רואים שמתחילות בעיות בדוד שלכם לפני זמן התחזוקה ההגיוני עדיף שתזמינו טכנאי מקצועי כבר באותו הזמן בו אתם חווים את הבעיות.

  • טיפול תחזוקה תקופתי יכול לעלות בין 500 ל800 שקלים 
  • התקנת מסנן אבנית יכול למנוע תקלות והצטברות חלודה ועלותה נעה בין 400 ל 500 שקלים
  • התקנת פלאנג', הגוף עליו מורכב הוסת, החמם המהיר וגוף החימום, עלותה נעה בין 650 ל800 שקלים

מה עלות התחזוקה של דוד

 

לסיכום

חלודה היא מטרד גדול בכל הנוגע לדודים וצריך לפעול מהר בסימן הראשון לכך שקיימת הצטברות שלה שכן אם לא תטופל בהקדם האפשרי תביא לתקלות שהעלויות שלהן גבוהות.

תוכן עניינים

קולט שמש סתום

האויב מספר אחת של דוד השמש הוא האבנית, בטח ובטח במדינת ישראל. אבנית היא אם כל הגורמים לבעיות תחזוקה בדוד שמש ולא רק במיכל המים

קרא עוד »

זרם חלש בדוד

אי פעם חזרתם הביתה מריצה ארוכה לפני יום עבודה ארוך במשרד ואינספור פגישות עם המנכ"לים והבוסים והקולגות שלכם, נכנסתם הביתה, התפשטתם, נכנסתם למקלחת ומהטוש יצא

קרא עוד »

אבנית בדוד

מחפשים טכנאי דודים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד לא מחמם

מחפשים טכנאי דודים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד מקצר

אתם חוזרים מיום עבודה ארוך וכל מה שבא לכם לעשות זה לפשוט מעליכם את היום הזה, את התיק, את הבגדים, את החום והזיעה ופשוט להכנס

קרא עוד »

נזילה בדוד שמש

דוד הוא מוצר חשמלי האוגר בתוכו מים חמים לצרכים ביתיים יומיומיים כגון מקלחת, שטיפת כלים וכו'. שימוש זה הופך אותו לאחד מהמוצרים האלמנטריים והשמישים ביותר

קרא עוד »