קולט שמש נחושת

מחפשים קולט שמש נחושת? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

אין דוד שמש בלי קולט שמש, על זה אין עוררין, אבל האם אין קולט שמש בלי צינורות נחושת? על השאלה הזאת אי אפשר לענות באופן חד משמעי.

האם חזרתם יום אחד וגיליתם שהמים בדוד במקלחת חומים ומפכפכים, או שלוקח זמן עד שהמים החמים באמת מגיעים אליכם לברז? יכול להיות שאתם צריכים להחליף את הקולט שלכם לקולט שמש עם צינורות נחושת.

ישנם כמה מאפיינים שבגינם יהיה כדאי לכם לבחור קולט שמש עשוי נחושת אבל קודם כל כדאי להבין איך עובד קולט שמש ומהן התקלות הנפוצות ביותר שעלולות לגרום לחיובים לא צפויים נוספים.

 

מרכיבי קולט השמש

להלן ההסבר המפורט על כל מרכיב בקולט השמש שלכם:

1. זגוגית מזכוכית או מפלסטיק שקוף

זגוגית זו נועדה לעשות שני דברים, דבר ראשון בשקיפותה נועדה לאפשר לקרני השמש לחדור מבעדה ולהיטמע בתור השחור של משטח הסלקטיבי העשוי מפח. תפקידה הנוסף הוא להשאיר את החום המצטבר בתוך קולט השמש שמור בפנים וזאת מאחר והחומרים ממנו היא עשויה בדרך כלל הם חומרים שאינם מוליכים חום.

 

2. "המשטח הסלקטיבי" או משטח ממיר אור

זהו משטח פח בצבע שחור שנועד לקלוט את קרני השמש ולהמירם לגלי חום חזקים. המשטח הסלקטיבי העשוי מפח נצבע בשחור מאחר ולצבע השחור יש תכונה שגורמת לו לספוח את קרני האור ולכלוא אותם בתוכו ולהמירם לגלי חום שבעזרתם מתחממים המים.

 

3. צינורות נחושת (או ברזל)

בתוך צינורות הנחושת עוברים המים שמגיעים ממיכל האגירה (או דוד מים בפי טכנאי דודים מוסמכים). צינורות הנחושת מפותלים ככל הניתן בתוך קולט השמש על מנת להעביר כמה שיותר מים דרכם בכל זמן נתון. הצינורות מתחממים מהחום שמפיק המשטח הסלקטיבי השחור ואופן מיידי מחממים את המים העוברים בדרכם בחזרה לחלק העליון של מיכל האגירה.

 

4. חומר בידוד פוליאוריתן

פוליאוריתן הוא חומר בידוד מתנפח שדחיסותו עד כדי כך גבוהה שהוא שומר מפני בריחת חום מחוץ לקולט או מכניסת קור אל תוכו. בעבר עשו שימוש בצמר סלעים אך מאז כניסת הפוליאוריתן השימוש בצמר סלעים הלך ופחת עד שפסק לגמרי.

 

5. מסגרת

כמובן שמשהו צריך לשמור על כל המבנה הזה אחיד ומלוכד, אז מה יותר טוב ממסגרת מתכתית למניעת בריחת חום וכניסת קור אל פנים הקולט.

מרכיבי קולט השמש

 

שיקולי דעת גיאוגרפיים

כל טכנאי דודים ידע לספר לכם שלצינורות נחושת יש את המיקומים שהכי טובים להם. כך למשל באיזורי מישור החוף או באיזורים בהם הלחות גבוה יש כדאיות גדולה יותר להתקנת קולטי שמש עם צינורות נחושת. חשוב גם לשים לב לאיזורים בהם המים "קשים" יותר ומכילים יותר אבנית.

 

היתרונות והחסרונות של קולטי שמש עם צינורות נחושת

היתרונות ברורים לכל, צינורות נחושת נוטים שלא להחליד, הם עמידים יותר ללחות ומחזיקים מן רב יותר במלחמה נגד השחיקה הטבעית של המים מבפנים ומבחוץ.

לצינורות נחושת יש גם הולכת חום משובחת יותר ולכן באיזורים קרים מאוד הסיכוי שיהיה לכם מים חמים למשך זמן רב יותר היא אם תתקינו קולט שמש עם צינורות נחושת (בינינו, נחושת זה גם יפה יותר).

החסרונות שבצינורות נחושת הם קודם כל עמידות פחותה בהצטברות אבנית. הצטברות אבנית היא האויב המושבע של דודי שמש ומקורות חימום שבאים במגע ישיר עם מים, היא גורמת לנזקים והיא משביתה מערכות שלמות.

אך הפיתרון פשוט ומובן מאליו, אם אתם רוצים למנוע סתימה או נזילה או שחיקה של צינורות הנחושת שלכם כל שעליכם לעשות הוא להזמין טכנאי לבדיקה וטיפול שגרתיים אחת לשנה או לחצי שנה.

היתרונות והחסרונות של קולטי שמש עם צינורות נחושת

 

עלויות

עלות קולט שמש עם צינורות נחושת נעה בין 3000 ל4500 שקלים חדשים.
עלות טיפול וניקוי אבנית בקולט שמש נעה בין 300 ל600 שקלים חדשים.
עלות שטיפה פנימית של קולט שמש נעה בין 250 ל600 שקלים חדשים.
סביר להניח ששתי הפעולות ביחד יעלו בשקלול הסופי מעט פחות משילוב שני המחירים יחדיו.

עלויות

לסיכום

אנו מקווים שעזרנו לכם בבחירת קולט השמש המתאים עבורכם, כמובן שאת התשובות לכל השאלות הנותרות שיש לכם אתם יכולים למצוא במאמרים נוספים או כמובן בהתייעצות עם טכנאי דודים מוסמך ומורשה. אל תהססו והתקשרו בהקדם האפשרי. 

תוכן עניינים

קולט שמש גדול

מחפשים קולט שמש גדול? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

קולט שמש בינוני

מחפשים קולט שמש בינוני? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

קולט שמש קטן

מחפשים קולט שמש קטן? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

קולט שמש ברזל

מחפשים קולט שמש ברזל? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »