קולט שמש גדול

מחפשים קולט שמש גדול? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

קולט שמש גדול הוא אמנם פריבילגיה אך לפעמים גם הכרח, ישנן משפחות אשר מנהלות את משק הבית שלהן סביב המקלחת, אחד יוצא אחד נכנס ולפעמים צריך הרבה מאוד מקום וזמן בשביל לייצר לכולם את כמות המים החמים הדרושה להם.

קולט שמש גדול הוא דבר חשוב כשיש לך דוד בנפח של 150 ועד 200 ליטרים אך אולי יהיה כדאי לכם להסתפק בגודל קטן יותר כאשר מדובר בנפחים קטנים יותר, בכל מקרה, התייעצו עם טכנאי בטרם תחליטו וכמובן, אחרי שתקראו את המאמר הזה.

בשביל לרדת לעמוק עניין הגודל כדאי קודם כל להבין כיצד עובד קולט שמש, מהי תוחלת החיים של קולט שמש ואילו שירותים נוספים עשויים להועיל לכם בהמשך הדרך, הנה כל המידע שרציתם לדעת על קולט שמש גדול.

 

איך עובד קולט שמש 

קולט שמש מורכב מחמישה חלקים שבהחסרת אחד מהם אין לו כל שימוש יעיל בחיים שלכם, כל פרט ופרט בקולט השמש הופך אותו להיות מה שהוא. קולט האנרגיה הסולארית של דודי שמש נועדה להמיר את קרני האור לגלי חום עקיפים בניגוד לקולטים סולאריים שנועדו להמיר את קרני השמש לאנרגיית חשמל ישירה.

נתחיל מהזגוגית ששקיפותה מאפשרת לקרני השמש לחדור אל תוך הקולט וההולכה הגרועה של חום מונעת ממנו לצאת מבעד הקולט, אילולא השקיפות וחוסר ההולכה היה החום מתנדף או לא מוכל מלכתחילה.

נמשיך אל משטח הפח השחור שמוצמד ומורתך אל צינורות ברזל (סקדיול 40) או נחושת שממיר את קרני השמש הפוגעים בו לחום שמחמם את הצינורות בהם זורמים המים מהדוד ובחזרה אליו.

נסיים בחומר המבודד האחורי והמסגרת שמשמשים ככלוב אטום לחום ובעזרתם מתאפשרת הקלחת הרותחת שמגיעה ישירות אל ברז המקלחת שלכם.

איך עובד קולט שמש 

 

לאיזה דוד מתאים קולט שמש גדול

קולט שמש גדול מתאים לדוד בנפח של 150 עד 200 ליטרים אך ישנם מקרים שמצריכים שני קולטי שמש גדולים. כאשר הדוד שוכב, הסבירות היא שכמות הזמן שיקח לו להתחמם תיקח פי שניים מהזמן שיקח לדוד שמש עומד מאחר ולדוד שוכב את מנגון הפרדת גוף המים החמים מהמים הקרים.

כאשר אתם בודקים את סוגי קולטי השמש שאתם צריכים בדקו גם איזה סוג דוד אתם צריכים ואיזה סוג דוד שמש אתם צריכים.

לאיזה דוד מתאים קולט שמש גדול

 

תקלות וטיפולים

תוחלת החיים של קולט שמש גדול היא אינסופית (כמעט כמו קלקר) מאחר ואין שום רכיב שיכול "להתקלקל" אך זו לא סיבה להזניח את הטיפול הסדיר, השוטף והשנתי או דו שנתי שלו. גם קולט שמש יכול להיתקל בבעיות ופגמים שצריך לפתור ולתקן כגון:

1. נזילה: יכולה להיווצר עקב חלודה ושחיקה של שסתומים בפתחים של המים המובלים אל תוך ומחוץ לקולט השמש.

פתרון: החלפת השסתומים או החלפת צינורות

עלות: החלפת צינורות מהקולט אל הדוד נעה בין 250 ל450 שקלים חדשים והחלפת שסתומים נעה בין 250 ל400 שקלים חדשים.

2. סתימה: סתימה יכולה להיווצר בעיקר כאשר יש הצטברות גדולה מידי של אבנית בתוך צינורות המים ובמקרים מסוימים גם להתפוצצות של הצינורות הפנימיים.

פתרון: לפני שמגיעים לפיצוץ כדאי לעשות ניקוי אבנית ובמקרה הצורך גם החלפה של צינורות.

עלות: ניקוי קולט שמש נעה בין 300 ל600 שקלים חדשים ושטיפה פנימית של קולט השמש נעה בין 250 ל600 שקלים חדשים.

3. מים לא חמים: כן, במקרים רבים זוהי בעיה של קולט השמש שיכולה להגרם פשוט מכך שהקולט מלוכלך בחלקו החיצוני.

פתרון: שטיפה חיצונית וצחצוח של הזגוגית העליונה.

עלות: אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם בזהירות וזה לא יעלה לכם אפילו שקל אחד.

תקלות וטיפולים

 

רגע לפני הסוף

עלות של קולט שמש גדול והתקנתו נעה בין 4000 ל6700 שקלים. תלוי כמובן בנגישות של הגג שלכם, אם מדובר בגג רעפים או גג חשוף, בבניין גבוה או בבית פרטי.

 

לסיכום

אחרי שהבנו את הסכנות, העלויות והפרקטיקה של קולט שמש גדול כדאי שנתחיל לחפש טכנאי דודים מוסמך שיעשה בשבילנו את העבודה הקשה במחיר הטוב ביותר. בשביל זה יהיה עליכם לעשות עוד קצת חיפושים, סקר שוק ולבקש הצעות מחיר מלפחות שלושה טכנאי דודים מומחים.  

תוכן עניינים

קולט שמש בינוני

מחפשים קולט שמש בינוני? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

קולט שמש קטן

מחפשים קולט שמש קטן? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

קולט שמש נחושת

מחפשים קולט שמש נחושת? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

קולט שמש ברזל

מחפשים קולט שמש ברזל? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »