תקלות נפוצות בדודי שמש

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

תקלות בדוד הן דבר לא נעים בלשון המעטה, הן דורשות טיפול מיידי, העלויות שלהן גבוהות והן לא עבודה של הבן אדם הממוצע כך שאי אפשר לפתור אותן באופן עצמאי.

כל התשובות לשאלות הנפוצות ביותר ברשת הנוגעות לדודי שמש, חשמל, או גז, פרושות כאן לפניכם בפירוט המירבי.

 

התקלות הנפוצות ביותר:

נזילה בדוד שמש

הסיבה הראשונה היא כמובן בלאי סביר של מיכל אגירת המים שכאשר מחליד הוא מתפוצץ ונוצרים בו חורים שמאפשרים למים לנזול החוצה ולהציף את האיזור בו הם נמצאים על הגג – במקרה כזה כדאי להחליף את המיכל באופן מיידי.

הסיבה השנייה היא נזילה בפלאנג' שעלולה להגרם מנזק שנעשה לבריכה המגינה עליו מפני נזקי מזג האוויר או מהצטברות אבנית על גוף החימום

דוד מקצר

דוד מקצר הוא תקלה מאוד נפוצה שנובעת כמעט תמיד מנזילה בפלאנג'. סיבה נוספת לדוד מקצר היא חיבור לא נכון של הנתיכים, הישועה תגיע מחשמלאי או מטכנאי דודים מוסמך. סיבה אחרונה לדוד מקצר היא שחד הרכיבים שבפלאנג' נשרף ויש להחליפו.  

 

דוד לא מחמם

דוד יכול לא לחמם עקב הצטברות אבנית המקשה על גוף החימום בעת פעולתו, או סתימה חריפה בקולטי השמש או אפילו נזילה במיכל האגירה או בצנרת המובילה את המים אל פתחי הניקוז שבביתכם. 

 

אבנית בדוד

אבנית נגרמת על ידי חימום מים קשים שנושאים איתם גיר. אבנית בדוד יכולה להביא שחיקה של מיכל האגירה, סתימה של קולטי שמש ותיקולם ולשריפה של גוף החימום. אבנית היא האויב מספר אחת של דוד מכל סוג שהוא.

 

זרם חלש בדוד

זרם חלש יכול להיווצר בעקבות סתימה בצנרת שלכם, בפתחי הניקוז וכמובן כמו שכבר בטח הבנתם מהצטברות אבנית בצינורות המובילים את המים מהדוד אל ביתכם.

 

קולט שמש סתום

קולט שמש נסתם כמו כל גוף חימום שבא במגע עם מים, בין אם הוא בדוד או בקומקום, עקב הצטברות אבנית ובמקרים מסוימים יכול המצב להעיד על כך שקולט השמש תקול ונכנס אליו יותר מידי אבק וחול שסותם את המים.

 

תשובות ומידע לשאלות הכי נפוצות:

כמה עולה שעת דוד

עלות שעת שימוש בחשמל נמדדת לפי צריכת הקילוואט של המכשיר החשמלי. לפי מדד זה עלות שעת דוד היא כשקל וארבעים אגורות – 2300 קילוואט = 1.4 ₪.

כמה עולה שעת דוד1

 

בחירת גודל דוד שמש

בחרו את דוד השמש שלכם לפי כמות הנפשות בבית.
40 ליטרים לאדם אחד
80 ליטרים לשני אנשים
120 ליטרים לשלושה עד ארבעה אנשים
150 ליטרים לחמישה אנשים
200 ליטרים לשישה אנשים ומעלה

 

איך עובד דוד שמש

דוד שמש ביסודו הוא דוד חשמלי אך בעזרת קולטי שמש שמעבירים את המים דרך צינורות מפותלים מברזל מחממים את המים בעזרת אנרגיה סולארית ומעבירים אותם בחזרה אל מיכל המים וממנו בצנרת מגיעים המים אל הטוש במקלחת שלכם.

 

מה הטמפרטורה בדוד

הטמפרטורה הממוצעת למקלחת היא בין 40 ל50 מעלות צלזיוס. דוד יכול להגיע גם ל80 מעלות צלזיוס אך מאחר וזה יכול לגרו לכוויות מסוכנות ישנו ווסת טמפרטורה ששומר על המים בטמפרטורה של עד 60 מעלות.

 

ריקון דוד שמש

ריקון דוד שמש נעשה על ידי טכנאי דודים מוסמך ואם אין את הידע הדרוש זו פעולה מעט מסוכנת. ריקון דוד נעשה על ידי הפסקת החשמל הזורם ופתיחת הפתחי הניקוז. כדאי להצטייד במברג, צינור גינה ודלי. 

 

איזה דוד שמש הכי טוב

ישנם כמה חברות שמתעסקות דודי שמש, המומלצות מביניהן הן כרומגן, טל סחר, אמקור ונימרוד שלכולן יש תו תקן מסודר ובטיחותי. דוד שמש נמדד לא רק באיכות המוצר אלא גם באיכות ההתקנה ולשם זאת תצטרכו טכנאי דודים מוסמך.

 

איזה דוד חשמלי הכי טוב

הדוד החשמלי הכי טוב נמדד על ידי המרכיבים שלו, פלאנג', גוף חימום, מאיץ חום, וסת טמפרטורה ותוספים נלווים אחרים שכדאי מאוד לבחון.

 

דוד חשמלי איך זה עובד?

דוד חשמלי מורכב מכמה מרכיבים. מהדלקת המפסק הראשי שבביתכם עובר אות חשמלי אל גוף החימום להתחיל לעבוד ולחמם את המים וכשהם מגיעים לטמפרטורה של כ60 מעלות הוא מפסיק לעבוד וכל זה יכול להסתיים בתוך פחות משעה בעזרת מאיץ החום.

 

דוד שמש איך זה עובד?

דוד שמש עובד בעזרת קולטי שמש המכוונים במיוחד לכיוון שבו השמש נמצאת הכי הרבה בשמיים. קולטי השמש מעבירים את המים בצינורות מפותלים ומחממים את מים בדוד.

 

הצטברות חלודה בדוד

יכולה לנבוע בעיקר כאשר ציפוי האמייל מאבד מהאפקטיביות שלו או כאשר דוד השמש ישן. במקרים כאלו הדוד יכול להתחיל לנזול. יש להחליף דוד ברגע שדבר כזה קורה.

 

כמה עולה תיקון לדוד

תיקון דוד תלוי באיזה חלק ברצונכם לתקן.
החלפת פלאנג' תעלה בין 500 ל750 ₪ כולל התקנה.
ניקוי אבנית יעלה בין 250 ל350 ₪ תלוי בנגישות הדוד.
ניקוי אבנית מקולטי השמש יעלה בין 300 ל500 ₪. 

 

מה ההבדל בין דוד שמש לדוד חשמלי

בכל דוד שמש יש את האופציה לשימוש בחשמל, אך לא כל דוד חשמלי יכול לשמש כדוד שמש בטח ובטח אם לא מותקן על הגג. דוד חשמל יכול להיות מותקן גם בתוך הבית, דוד שמש לא. ההבדל העיקר הוא בצריכת האנרגיה – חשמלית או סולארית.

 

מתי מחליפים דוד

תוחלת החיים של דוד היא בין 8 ל15 שנים תלוי בבלאי הסביר, בתקלות ואם נעשית עליו תחזוקה שוטפת וסדירה פעם או פעמיים בשנה.

 

איך לבחור טכנאי לדוד

היום ניתן לבדוק הכל ברשת שם תמצאו כמות נכבדת של טכנאים מוערכים עם המלצות וביקורות ותוכלו לבחון בעצמכם. הצעת מחיר מסודרת היא המפתח לתקשורת נכונה ביניכם לבין טכנאי הדודים.

 

איך לבחור דוד שמש

בצעו סקר שוק והתייעצו עם טכנאי, על ידי הבנה נרחבת על המצב בבית הוא יוכל להסביר לכם במדויק מה הכי מתאים לכם.

 

איך לבחור דוד חשמלי

ישנו מידע נרחב ברשת על דודי חשמל וכמו דוד שמש הכי טוב להיוועץ עם טכנאי דודים מוסמך.

 

איך להתקין מפסק חכם לדוד

במקרה הזה תצטרכו חשמלאי שירכיב לכם את המפסק, חשמל זה לא משחק שאפשר להתעסק איתו, זו סכנת חיים. חשמלאי יסדר לכם את זה בקלות רבה.

 

כמה זמן דוד מתחמם

דוד מתחמם בהתאם לנפח שלו, ככל שהנפח עולה כך יקח לו יותר זמן. כמות הזמן שיקח בשביל שהדוד יתחמם לקלחת ראשונה בוא כחצי שעה.

 

איך לכוון שעון לדוד

בשביל להבין טוב יותר את הנושא הזה קראו את הוראות הפעלה באינטרנט, חפשו פשוט "איך לכוון שעון לדוד".

 

דודי שמש השוואות מחירים

הפערים במחירים של חברות המייצרות דודי שמש אינם גדולים. חשפו באתרים של החברות המובחרות של דודי השמש ותבינו שהכל פחות או יותר באותו המחיר.

 

טכנאי דוד זול

טכנאי דוד זול הוא טכנאי שמתקין לכם את הדוד בצורה האמינה, המקצועית והטובה ביותר כך שלטווח ארוך תצטרכו לקרוא לו כמה שפחות. ניתן למצוא אותם באינטרנט בקלות ובמהירות.

 

כמה עולה דוד שמש

מחירי דוד שמש הכוללים את קניית הדוד והקולטים והתקנת נעים בין 4400 ל16200 ₪ בהתאם לנפח ונגישות ההתקנה.

 

כמה עולה דוד חשמל

מחירי דוד חשמל הכוללים את קניית הדוד והתקנתו נעים בין 2050 ל5800 ₪ בהתאם לנפח ונגישות ההתקנה. 

 

כמה עולה דוד גז

מחירי דוד גז נעים בין 3000 ל4000 ₪ לא כולל התקנת הדוד ונקודות גז.

כמה עולה דוד גז2

הצטברות חלודה בדוד

הצטברות חלודה בדוד היא לא דבר של מה בכך ואין לנהוג במצב מסוג זה בקלות ראש. הצטברות חלודה בדוד עלולה לגרום לנזקים חמורים שאם לא

קרא עוד »

קולט שמש סתום

האויב מספר אחת של דוד השמש הוא האבנית, בטח ובטח במדינת ישראל. אבנית היא אם כל הגורמים לבעיות תחזוקה בדוד שמש ולא רק במיכל המים

קרא עוד »

זרם חלש בדוד

אי פעם חזרתם הביתה מריצה ארוכה לפני יום עבודה ארוך במשרד ואינספור פגישות עם המנכ"לים והבוסים והקולגות שלכם, נכנסתם הביתה, התפשטתם, נכנסתם למקלחת ומהטוש יצא

קרא עוד »

אבנית בדוד

מחפשים טכנאי דודים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד לא מחמם

מחפשים טכנאי דודים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד מקצר

אתם חוזרים מיום עבודה ארוך וכל מה שבא לכם לעשות זה לפשוט מעליכם את היום הזה, את התיק, את הבגדים, את החום והזיעה ופשוט להכנס

קרא עוד »

נזילה בדוד שמש

דוד הוא מוצר חשמלי האוגר בתוכו מים חמים לצרכים ביתיים יומיומיים כגון מקלחת, שטיפת כלים וכו'. שימוש זה הופך אותו לאחד מהמוצרים האלמנטריים והשמישים ביותר

קרא עוד »