אבנית בדוד

מחפשים טכנאי דודים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

אבנית היא התופעה הכימית הטבעית הבעייתית ביותר כשמדובר בדודי שמש, חשמל וגם גז והיא הגורם מספר אחת לרוב הנזקים הקיימים בדוד החל מנזילות וסתימות וכלה בהתפוצצויות והצפות.

דוד הוא דבר שדורש תחזוקה באופן תדיר ואין אפשרות להימנע מכך אחרת מגיעים למצב שבו האבנית משתלטת על ויוצרת את הבעיות הללו. על מנת להבין עוד על אבנית בדוד, נבין קודם מה גורם להצטברות של אבנית. 

 

איך נוצרת אבנית

אבנית היא תהליך כימי פשוט יחסית. רוב המים בישראל מגיעים מבארות טבעיות בקרקעית האדמה ולא ממוביל המים הארצי כפי שכולם חושבים, לכל איזור בארץ יש בארות טבעיות וכתוצאה מכך המים המובלים אל הבתים של כולנו בעצם מובילים איתם גם שלל מינרלים וסוגי מחצב כאלה ואחרים וביניהם אבן גיר.

כאשר מחממים מים שטומנים בחובם אבן גיר מומסת, התוצאה היא התעבות האבן לכדי חומר מוצק וקשיח שנדבק לרוב לאיזור החימום ומופרד מהמים בתהליך כימי פשוט.

אבנית היא החומר שאתם רואים בקומקום שלכם והדרך הטובה ביותר להיפטר ממנה היא בעזרת חומץ המתאים להסרת אבנית, בדרך כלל כשמדובר בקומקום הביתי שלכם תשתמשו במלח לימון, אך כשמדובר במיכל מים של דוד הנגישות לניקיון יסודי של אבנית מעט פחות אפשרית ליד שאינה מקצוענית.

איך נוצרת אבנית

 

איך מנקים את האבנית בדוד

עיקרון ניקיון האבנית מקומקום חשמלי הוא פחות או יותר אותו עיקרון בניקיון האבנית ממיכל המים בדוד. דבר ראשון שיש לעשות הוא לרוקן את כל המים ממיכל המים, את זאת כדאי לעשות בעזרתו של טכנאי דודים מומחה ולא בעצמכם, אך אם בכל זאת הייתם מעוניינים לדעת התהליך דורש כמה פעולות.

דבר ראשון יש להוריד את המתג החשמלי בקופסת הנתיכים הראשית בביתכם, דבר שני הוא לסגור את שסתום המים הראשי, דבר שלישי הוא לחכות מעט שהמים החמים יתקררו – ריקון של מים חמים עלול לגרום לכוויות קשות – ודבר רביעי ואחרון יש לפתוח את שסתום הניקוז בעזרת מברג ולהתחיל לרוקן אותו לדליים או בעזרת צינור גינה בעל מחבר מתאים. 

אחרי פעולת הריקון (שאולי תחסוך זמן לטכנאי שלכם אך מכיוון שהיא ללא עלות אין צורך שתעשו אותה לבדכם) הטכנאי המומחה יעביר בפנים חומרים חומציים שימיסו את האבנית וישטפו אותה החוצה עם המים שיעביר לאחר מכן. עלות ניקוי אבנית נעה בין 300 ל450 שקלי חדשים.

איך מנקים את האבנית בדוד

 

האם ניתן למנוע אבנית בדוד

התשובה היא כן לכל דבר ועניין. ישנן כמה דרכים למניעת אבנית בדוד שלכם.

 

הדרך הראשונה למניעת אבנית

שימוש סביר ומנוהל היטב בחימום המים בדוד שלכם. אם תדליקו את הדוד החשמלי שלכם בכמות הזמן המינימלית שיש, בשביל שכל דרי הבית יתקלחו כראוי, הסבירות שתצטבר אבנית בדוד היא נמוכה מאוד, ועם זאת, אל תשלו את עצמכם לחשוב שהיא לא תצטבר.

 

הדרך השנייה למניעת אבנית

ניקיון ותחזוקה שוטפת של מיכל המים והצנרות של קולטני השמש במידה ומדובר בדוד שמש ולא בדוד חשמלי בלבד. עלות התחזוקה הוזכרה כבר בפסקה הקודמת, פעם או פעמיים בשנה יכול להספיק.

 

הדרך השלישית למניעת אבנית

שימוש במסנן אבנית. מסנן אבנית הוא מעין מיכל המחובר לצינורות המועברים מהצינור הראשי אל הדוד שלכם ובו יש חומר מינרלי אשר מונע מהרכיבים הזורמים במים אשר יוצרים את הרבנית מלהכנס ובכך להצטבר על הרכיבים הפנימיים שבתוך הדוד שלכם. עלות התקנת מסנן אבנית נעה בין 350 ל 500 שקלים חדשים.

זכרו, מסנן האבנית אמנם יעיל וחשוב אך הוא אינו מונע הצטברות אבנית באופן טוטאלי ולכן יהיה צורך גם לתחזוקה שוטפת. לה אין תחליף.

האם ניתן למנוע אבנית בדוד

 

לסיכום

אחרי שלמדנו להכיר את האויב הגדול ביותר של הדודים, אנחנו מבינים שרק התעקשות ארוכת טווח וטיפול שנתי או אפילו חצי שנתי לדוד שלכם עשוי להציל את המצב מהדרדרות מוחלטת אל עבר הוצאות כספיות על תיקונו שיבזבזו גם את הזמן שלכם וגם את המים החמים שלכם.

אל תחשבו פעמיים והשקיעו בדוד שלכם כמו שאתם משקיעים בשיניים שלכם וכך תבטיחו מים חמים זורמים במקלחת שלכם הכל ימות ועונת השנה. התקשרו אל טכנאי בהקדם האפשרי וחסכו מאות שקלים בשנה.

תוכן עניינים

הצטברות חלודה בדוד

הצטברות חלודה בדוד היא לא דבר של מה בכך ואין לנהוג במצב מסוג זה בקלות ראש. הצטברות חלודה בדוד עלולה לגרום לנזקים חמורים שאם לא

קרא עוד »

קולט שמש סתום

האויב מספר אחת של דוד השמש הוא האבנית, בטח ובטח במדינת ישראל. אבנית היא אם כל הגורמים לבעיות תחזוקה בדוד שמש ולא רק במיכל המים

קרא עוד »

זרם חלש בדוד

אי פעם חזרתם הביתה מריצה ארוכה לפני יום עבודה ארוך במשרד ואינספור פגישות עם המנכ"לים והבוסים והקולגות שלכם, נכנסתם הביתה, התפשטתם, נכנסתם למקלחת ומהטוש יצא

קרא עוד »

דוד לא מחמם

מחפשים טכנאי דודים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

דוד מקצר

אתם חוזרים מיום עבודה ארוך וכל מה שבא לכם לעשות זה לפשוט מעליכם את היום הזה, את התיק, את הבגדים, את החום והזיעה ופשוט להכנס

קרא עוד »

נזילה בדוד שמש

דוד הוא מוצר חשמלי האוגר בתוכו מים חמים לצרכים ביתיים יומיומיים כגון מקלחת, שטיפת כלים וכו'. שימוש זה הופך אותו לאחד מהמוצרים האלמנטריים והשמישים ביותר

קרא עוד »