האם צריך אינסטלטור להתקנת דוד שמש?

כולנו מכירים את דוד השמש – אותו מכשיר המותקן על הגג ותפקידו להפיק חום באמצעות אנרגיית השמש ולחמם את המים בבית. השאלה היא מי מתקין אותו – על כך במאמר הבא.

 

האם אינסטלטור יכול להתקין דוד שמש?

תפקיד האינסטלטור הוא להתקין מערכות מים ולתקן את מערכת האינסטלציה והצנרת כאשר יש סתימה או הצפת ביוב. למרות זאת, בדומה לטכנאי דודים, האינסטלטור יכול לטפל ולהתקין דודי שמש במידה ומתמחה בכך. זאת אומרת שחלק מהמשימות שלו כוללות תיקון תרמוסטט בדוד, תיקון דליפת מים מהדוד והתקנת דוד שמש.

מומלץ לפנות לבעל מקצוע מיומן עם תעודות והצלחות מוכחות. הזמנת אינסטלטור דרך פייפר אינסטלציה היא דרך טובה לקבל את כל שירותי האינסטלציה תחת קורת גג אחת.

דוד שמש

במה מטפל טכנאי דודים?

לעומת האינסטלטור, טכנאי דודים מתעסק יותר בכל הנוגע לחשמל בדוד החשמלי ובהובלת הגז, תקלות חשמליות והחלפת חלקים בדוד השמש. לפיכך, כאשר זקוקים להתקנת דוד שמש צריך להזמין אינסטלטור שיקבע אותו לצנרת על מנת שיהיו לכם מים חמים.

 

מה צריך לבדוק לפני שמזמינים אינסטלטור להתקנת דוד שמש?

לפני שמזמינים אינסטלטור להתקנת דוד שמש יש לקבל עליו המלצות ממכרים או מאתרי אינטרנט הממליצים על בעלי מקצוע. בנוסף, ישנם לא מעט חאפרים המציעים את שירותיהם והם לא באמת בעלי מקצוע. לכן, מומלץ לראות רישיון או תעודה שתוכיח שהאינסטלטור הוא קבלן שיפוצים ואז תוכלו לוודא שהוא אכן מקצועי. כמו כן, השוו מחירים בין אנשי המקצוע ובדקו שהמחיר אכן תואם את העבודה. לא תמיד מחיר זול יעיד על עבודה איכותית.

דוד שמש

האם אפשר להתקין דוד שמש לבד?

לא מומלץ להתקין דוד שמש לבד גם אם יש לכם ידיים טובות כי טעות אחת יכולה להוביל לנזק בדוד ולקצר חשמלי. אינסטלטור מקצועי יחסוך לכם אנרגיה וזמן כיוון שיש לו ניסיון ומיומנות בהתקנת דודי שמש. בנוסף, הוא יחסוך שגיאות שלא ניתן לתקן או עלויות נוספות שעלולות להיות יקרות במידה ודוד השמש ניזוק. האינסטלטור יגיע במועד הנוח לכם ויתקין את הדוד בזמן קצר וכמובן יעניק לכם אחריות על הדוד ועל ההתקנה.

 

אילו תיקונים מבצע האינסטלטור בדוד שמש?

מעבר להתקנת דודי שמש האינסטלטור מוסמך לשחרר סתימות בצנרת של הדוד ובתשתיות. ישנם אינסטלטורים שאף מוסמכים להתקין מחממי מים ומערכות מתקדמות יותר מדודי שמש. לפיכך, כאשר אינסטלטור מתקין לכם את דוד השמש, בדקו מהם התיקונים שהוא מבצע בדוד במידת הצורך ושמרו איתו על קשר במידה וביצע עבודה טובה.

לסיכום, בחירת אינסטלטור להתקנת דוד שמש צריכה להיות קפדנית ובאמצעות גורם ממליץ. ככל שהאינסטלטור יהיה מקצועי יותר, כך יוכל לבצע מגוון של עבודות אינסטלציה, לרבות התקנת דודי שמש. יתרה מכך, אינסטלטור קבוע יציל אתכם גם במקרים דחופים במקרים אחרים כמו זילות, סתימת ביוב ועוד.

האם צריך אינסטלטור להתקנת דוד שמש

תוכן עניינים

מהפכת הדודים החכמים

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

המדריך המלא להתקנת דוד שמש

מחפשים מתקין דודי שמש מקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »

עלויות דודי שמש וחשמל

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
מכשיר חשמלי
דודים

מה עדיף – דוד חשמלי או דוד גז?

מחפשים דודי חשמל? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »