המדריך המלא להתקנת דוד שמש

מחפשים מתקין דודי שמש מקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

בשעה טובה חנכתם בית חדש ואתם רוצים להתקין בו דוד שמש שיספק לכם מים חמים. לחילופין, מאסתם בדוד הישן ואתם רוצים לרכוש מכשיר חדש שימלא את מקומו. בשונה מהתקנת מכשירים אחרים בבית, התקנת דוד שמש היא עסק מעט מורכב יותר הדורש שימת לב לכמה פרטים. בכתבה הבאה ריכזנו כמה כללי עשה ואל תעשה שיעזרו לכם לבצע התקנה נכונה.

 

והיא עולה לגג…

הדבר הבסיסי ביותר בהתקנת דוד שמש הוא בדיקת תנאי השטח. לא כל הגגות בישראל מתאימים לפריסת דוד שמש וקולט. ישנם גגות צפופים מדי, ישנים מדי או עשויים רעפים – כל אלו יקשו ובמקרים מסוימים אף לא יאפשרו התקנת דוד שמש.

גם גגות של דירות בהם הגישה לצנרת חסומה אינם טובים עבור ההתקנה. לכן לפני שרוכשים דוד חדש בעלות של אלפי שקלים מוטב להזמין מתקין לביקורת שיקבע האם הגג שלכם בכלל כשיר למשימה.

תופסים נפח

דודי שמש באים במידות שונות, כלומר נפחים שונים של מכלי האגירה. כל נפח מתאים לצריכת מים שונה אשר מושפעת מכמות הנפשות בבית ומחיבתם לשימוש במים חמים. לכן, לפני ההתקנה יש למצוא את הנפח האידיאלי עבור התא המשפחתי שלכם.

מוטב לבחור דוד בדיוק בטווח המתאים עבורכם – אחרת חשבון החשמל שלכם יתפח שלא לצורך ותיאלצו לחכות זמן רב יותר לחימום או המים, או שלחלופין תיוותרו ללא מים חמים.

ממה מורכב דוד חשמלי

רק תו יציל את המצב

יש כל מיני אלמנטים שיש לבחון בעת בחירת הדוד להתקנה. הראשון שבהם הוא בדיקת תו התקן. למעשה, כל הדודים בארץ מחויבים בנשיאת תו תקן מתאים של מכון התקנים הישראלים, אך לצערנו ניתן למצוא בשוק הפרוץ לא מעט דודים בעלי תו מזויף שלא יוצרו תחת תנאי הבקרה הנכונים.

תנאי נוסף שכדאי להקפיד עליו למעט השקט הנפשי הוא קניית דוד העומד בתקן הבין-לאומי ISO 9001. כך יהיה לכם עוד אמצעי בטחון להבטחת איכות המכשיר.

 

לנוחיותכם ריכזנו טבלה קצרה המרכזת כמה חברות המקפידות על כל תווי התקן הרלוונטיים:

חברה תו תקן ישראלי תו תקן לקולט ISO 9001
אידיאל כן כן כן
אמקור כן כן כן
נמרוד כן כן כן
ראנד כן כן כן

 

אל תסתכל על הטכנאי, תסתכל על תעודת ההסמכה שלו

לסיום, למען התקנה ראויה חשוב מאוד לבחור טכנאי טוב שיעשה את העבודה לפי הדרוש. חובה לבחור בטכנאי מוסמך בעל ההכשרה המתאימה – מדובר בעבודה רגישה המצריכה התמחות וידע מקצועי, ולכן קריטי ביותר להימנע מחאפרים.

כמו כן, מומלץ לבחור בבעל מקצוע על פי המלצות משכנים, חברים או אתרי אינטרנט אמינים. אולם גם עם אתם סומכים עליו בעיניים עצומות, כדאי לפקוח אותן בכל זאת ולוודא שהוא אכן עושה את העבודה על כל שלביה ומקפיד על כללי הבטיחות הנאותים.

דוד חימום

תוכן עניינים

מהפכת הדודים החכמים

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

עלויות דודי שמש וחשמל

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
מכשיר חשמלי
דודים

מה עדיף – דוד חשמלי או דוד גז?

מחפשים דודי חשמל? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »