דוד שמש חשמלי או דוד שמש אנרגיה סולארית?

בכל בית בישראל כמעט מותקנים גם דוד חשמלי וגם דוד שמש בעל אנגריה סולארית. דבר זה נובע מהעובדה שישראל היא מדינה בה יש הרבה ימי שמש וניתן לנצל את אור השמש להפקת אנרגיה סולארית החוסכת באנרגיה חשמלית וידידותית עד מאוד לסביבה. כאשר באים לרכוש דירה או לשכור דירה הרבה אנשים מבררים איזה סוג דוד מותקן או יותקן בדירה. חלק יעדיפו דוד שמש וחלק יעדיפו דוד חשמלי. במאמר זה נציג את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

 

דוד חשמלי

דוד מהסוג הזה מחמם את המים באנרגיה חשמלית בלבד ואינה נסמך על מקורות אנרגיה אחרים. דוד זה נפוץ מאוד בבניינים רבי קומות שבהם אין קולטי שמש או דודי שמש. אחד היתרונות המשמעותיים בדוד חשמל הוא שההתקנה שלו זולה יותר.

כמו כן, לא משנה מה מזג האוויר והאם מעונן או שמשי, ברגע שתפעילו את הדוד החשמלי תהיה לכם אספקת מים חמים. ניתן גם לשלוט בדוד חשמלי על ידי התקנת טיימר ואז גם לא צריך לדאוג אם לא הדלקנו את הדוד ותהיה לנו אספקת מים חמים שוטפת בשעות שקבענו. מצד שני, מאחר והדוד פועל על אנרגיה חשמלית זה בא לידי ביטוי בחשבון החשמל שלכם.

חשבון החשמל יכול לעלות לכם ביוקר עקב השימוש וההפעלה של הדוד החשמלי. כמו כן, לעיתים יכולות להיות נזילות במבנה הדוד אשר בהגעתן אל הגוף החשמלי נגרם קצר בדוד החשמל. במקרה כזה לא תהיה לכם אספקת מים חמים עד לבואו של הטכנאי.

 

דוד שמש בעל אנרגיה סולארית

דוד שמש מותקן בגג הבניין ומתבסס על קולטי חום אשר מנצלים את אור השמש והחום כדי לחמם את המים.  לרוב יותקן בדוד כזה גם גוף חימום חשמלי, אשר מאפשר את חימום המים בימים שבהם אין שמש מספקת לחימום המים. במדינת ישראל אשר בה השמש חזקה וזורחת ברוב ימות השנה דוד זה נפוץ מאוד.

היתרון הבולט בדוד שמש היא שהוא חסכוני וידידותי לסביבה. הסיבה לכך היא שהמים מתחממים על ידי קליטת חום השמש ועל כן אין צורך בהפעלת דוד חשמל. מכאן, שחשבון החשמל שלכם יהיה נמוך יותר ובנוסף ידוע כי שימוש מופחת באנרגיה חשמלית תורם לאיכות הסביבה ומפחית את זיהום האוויר.

בנוסף מערכות דודי שמש ידועות בעמידותן ולא תצטרכו להחליף את המערכת במשך שנים רבות. לעומת זאת, חסרונותיו של דוד השמש הם שבימים שאין שמש או שהשמש לא מספיק חזקה, לא נוכל להתבסס על מים חמים ממנו. לכן בהרבה מקרים כפי שציינו, ישנו גוף חימום חשמלי גם בדוד שמש כדי שלא ניוותר ללא מים חמים גם בימים כאלו.

בנוסף התקנת דוד השמש על הגג אינה תורמת לאסתטיקה של הבניין וכאשר ישנן תקלות בדוד, יותר מסובך לטפל בהן כי צריך לעלות על הגג במיוחד. יתירה מזאת, ישנם בניינים משותפים שבהם לא פרקטי להתקין דוד שמש, מאחר ויש מרחק רב בין הדוד ובין הדירה.

 

אז מה עדיף בכל זאת?

אם יש אפשרות לעשות זאת בבית או הבניין שבו תגורו, ללא ספק עדיף להתקין דוד שמש מאחר והוא בהחלט מפחית בעלויות של חשמל וגז בהרבה מימות השנה. לא משנה במה תבחרו ומה תעדיפו כאשר מדובר בתקנת דודים, חשוב מאוד לבחור טכנאי מומחה ומקצועי בתחום. ביקור אתר הפורטל http://bonimbayit.co.il יציע לכם מבחר אנשי מקצוע שנבחרו בקפידה ויבצעו את עבודת ההתקנה הטובה ביותר.

גג דוד שמש

תוכן עניינים

מהפכת הדודים החכמים

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

המדריך המלא להתקנת דוד שמש

מחפשים מתקין דודי שמש מקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »

עלויות דודי שמש וחשמל

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »