עלויות דודי שמש וחשמל

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

בעידן הנוכחי דוד שמש או חשמל הוא כמעט בבחינת מוצר יסוד. קשה לנו לדמיין בית או דירה בהם אין אספקה קבועה של מים חמים לברזים השונים. עם זאת, גם למוצרי בסיס יש מחיר וחשוב לדעת אותו. בכתבה הבאה נדון בטווח המחירים המקובל של דודי שמש וחשמל, בהתאם לפרמטרים שונים.

 

הנפח מנפח

הן בדודי שמש והן בדודי חשמל יש משמעות לנפח המיכל. ככל שהמכל גדול יותר, כך כמות המים החמים גדלה ובהתאם גם מחיר הדוד. נפחים מקובלים למשפחה נעים על הטווח של 40 עד 120 ליטר, אולם יש גם דודים בנפחים "תעשייתיים" שמכילים כמה מאות ליטרים.

כל קפיצה בנפח המיכל של עשר-עשרים ליטרים מתורגמת גם לקפיצה במחיר הדוד בסך של כמה מאות שקלים. לכן כדאי להתאים את נפח המיכל למספר הנפשות על מנת למנוע בזבוז כספי מיותר.

הנפח מנפח

קונים ומתקינים

פרמטר נוסף שקובע את גובה העלות נוגע לאופי ההתקנה. כאשר מתקינים דוד שמש קיים הבדל כלכלי בסוג הגג עליו מותקן המכשיר. גג שטוח בו העבודה קלה לתפעול יהיה זול בכמה מאות שקלים מעבודה על גג רעפים משופע, אשר מטבעו הוא מעט יותר מאתגר לטכנאי הדודים.

כמובן שדרישות נוספות, כגון פינוי הדוד הישן או התקנת מעמד מיוחד לדוד יגררו גם הם עלויות נוספות ויש להתחשב בכך.

גם אצל דוד החשמל יש חשיבות לאופי ההתקנה. בשונה מדוד שמש, דוד חשמל אינו צורך אנרגיה סולארית ולכן גם אינו זקוק לגג ולחשיפה לשמש, לכן מקובל להתקין אותו בפנים הדירה. התקנת דוד על קיר בתוך הבית תהא מעט זולה יותר מהתקנתו בבוידעם. במידה ומדובר בדוד חדש יש צורך להכין תשתית חדשה להתקנת הדוד – דבר שמייקר מעט את עלות ההתקנה.

בהתאם לכך, החלפת הדוד בדוד ישן תהא זולה יותר שכן כבר קיימת תשתית מוכנה להתקנה.

קונים ומתקינים

 

טוב שם טוב

כמו בכל שוק מוצרים גם כאן קיימים הבדלי מחירים בין המותגים השונים והחברות, חלקם תלויי מוניטין ושיווק, ואחרים גם נבדלים באיכות המוצר המוגמר. ההבדלים בין פירמות שונות יכולים להתפרס על פני טווחים רחבים למדי, כאשר על דוד בנפח זהה תיאלצו להיפרד מכמות משתנה של שקלים.

שימו לב שלפעמים דוד זול יותר יהיה יקר יותר בהמשך, שכן הוא יגרור עלויות תיקונים ובלאי. מוטב לשלם מעט יותר ולוודא שאכן רוכשים מוצר איכותי עשוי מחומרי גלם טובים אשר נושא את תווי התקן המתאימים.

טוב שם טוב

 

 

הכול זה באקססוריז

שוק הדודים מכיל בתוכו כמות נאה של אביזרים נלווים. חלקם תוספים משמעותיים אשר משפרים את הצריכה וחלקם הם מוצרים "גימיקיים" באופיים אשר לא בהכרח מתאימים לכל משק בית. כמובן שכל אביזר שכזה מגדיל את עלות מחיר הדוד, אולם חלקם בהחלט משתלמים כלכלית לטווח הארוך.

 

ולסיכום…

לסיכום, עלויות דודי השמש והחשמל הם עניין דינמי אשר תלוי בלא מעט סעיפים. כאשר מתקינים דוד חדש סביר להניח שתיאלצו להיפרד מסכום כולל של אלף עד שלושת אלפים שקלים.

 

לנוחיותכם ריכזנו טבלה הכוללת את ההיבטים השונים המשפיעים על העלות:

 

סוג הדוד מיקום דרישות מיוחדות אביזרים נוספים פירמה

שמש 

גג רעפים החלפת דוד ישן קולט שמש יקרות
גג רעפים התקנת מעמד אביזרים אחרים בינוניות
גג שטוח אין דרישות אין זולות
חשמל על הקיר הכנת תשתית חדשה אביזרים נוספים יקרות
על הקיר הכנת תשתית חדשה אביזרים נוספים בינוניות
בוידעם אין דרישות אין זולות

 

תוכן עניינים

מהפכת הדודים החכמים

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

המדריך המלא להתקנת דוד שמש

מחפשים מתקין דודי שמש מקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »
מכשיר חשמלי
דודים

מה עדיף – דוד חשמלי או דוד גז?

מחפשים דודי חשמל? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »