מה עדיף – דוד חשמלי או דוד גז?

מחפשים דודי חשמל? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

חימום מים בבתים נעשה כיום באמצעות דוד שמש, דוד חשמלי או גז.

על מנת לחמם בדוד שמש, צריך קולטים בנוסף לדוד החשמלי, ולחימום בגז יש מתקן חיצוני מיוחד.

כדי לענות על השאלה מה עדיף – דוד חשמל או דוד גז, יש לבדוק את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

המאמר יעסוק בסוגיה זו.

 

חימום מים בדוד חשמל

דוד חשמלי מכיל גוף חימום בתוכו המחמם את המים כאשר מפעילים את המתג החשמלי. באופן כזה הוא ניתן לתפעול בכל שעה ובכל מזג אוויר ומעניק מים חמים לכל בני הבית ככל שהוא פועל יותר זמן. ואם זה לא מספיק, ניתן להתקין עליו מאיץ חום המסייע למים לרתוח תוך 10 דקות. כדי לשלוט בצריכת החשמל ובעלויות שלו, יש להתקין טיימר אותו מכוונים לזמן הרצוי. אם אין טיימר חייבים לזכור ולכבות אותו על מנת שלא לקבל חשבון חשמל גבוה במיוחד. החיסרון העיקרי שלו הוא בזמן הפסקות חשמל או קצר במערכת החשמלית. בעונת החורף עלול להיות קצר חשמלי אם נוזלים מים לגוף החימום החשמלי. מעבר לכך, גוף החימום נשחק במשך השנים ולעיתים יש צורך להחליפו. יתרה מכך, כשקר מאוד לדוד החשמל לוקח זמן להתחמם וכדי לספק מים חמים ל-4 נפשות יש לחמם אותו כשעתיים לפני המקלחות.

חימום מים בדוד חשמל

 

חימום מים באמצעות גז

חימום מים בגז נעשה באמצעות מצת חשמלי הפועל כשפותחים את המים החמים. כלומר, המצת מבעיר להבה אשר מחממת את המים. אין צורך לחכות ומקבלים מים חמים באופן מיידי בזמן שהברז פתוח. אין הגבלה על כמות המים ובדומה לדוד החשמלי, ניתן להתקין טיימר שמאפשר בטיחות והימנעות מתשלום גבוה.

חימום מים באמצעות גז

 

מה עדיף – דוד חשמל או דוד גז?

אם משווים את החימום בגז לחימום בחשמל, עלויות ההתקנה של הגז גבוהות יותר מהדוד החשמלי. לעומת זאת, עלויות הצריכה של הגז נמוכות יותר מעלויות צריכת החשמל וגם התחזוקה שלו תעלה פחות. אם יש לכם דוד שמש, אין בעיה לצרוך מים חמים בתקופת הקיץ, אך כאשר זקוקים למקלחת חמה בימי החורף, הפתרון הכדאי ביותר הוא חימום באמצעות גז, המעניק מים חמים לאורך כל השנה. האפשרות לחמם בגז לא תגביל אתכם בכמות המים החמים לעומת דוד חשמל המכיל כ-150 ליטר מים וצריך לספק מקלחות חמות בחורף לכל בני הבית.

מבחינה בטיחותית, הסכנה להתלקחות גז גבוהה יותר, אך ישנם אמצעי בטיחות המונעים דליפת גז וגם כך מידת הסיכון פוחתת.

הגז הוא חומר טבעי ולכן הוא ידידותי לסביבה. לעומתו, החשמל הוא צרכן אנרגיה שאינו ידידותי אלא אם מפיקים אותו מחומרים טבעיים. בארץ הוא מופק משריפת פחם ההופכת אותו לפחות ידידותי. כדי להחליט מה כדאי יותר, חימום חשמלי או חימום גז, יש לעשות את השיקול שלכם. ההמלצה היא לשלב בין דוד שמש לחימום גז.

 

קולט ודוד

תוכן עניינים

מהפכת הדודים החכמים

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »

המדריך המלא להתקנת דוד שמש

מחפשים מתקין דודי שמש מקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »

עלויות דודי שמש וחשמל

מחפשים דודי שמש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »