כך בודקים הרוכשים – 4 כללים לרכישה נכונה של דוד

הדוד הוא מוצר חובה כמעט בכל בית. כולנו רוצים אפשרות למים חמים במקלחת ובברזים הנוספים. אי לכך הדוד הוא מכשיר משמעותי ביותר בחיי משק הבית הממוצע, ויש לו תרומה מכרעת לאיכות החיים.

לכן, כשרוכשים דוד חשוב לא להתפשר ולבחור את הדוד המתאים באמת עבורכם, זה שיצליח ללוות אתכם למשך תקופה ארוכה ובאופן איכותי. בכתבה הבאה נציג לכם ארבעה כללים, שרצוי להקפיד עליהם בבואכם לרכוש דוד.

 

1 – בחרו את הנפח הרצוי

קיימות כמה וכמה אופציות בשוק לנפח מיכל הדוד. מומלץ לבחור את הנפח המתאים למספר הנפשות המשתמשות בשירותי הדוד. שיטוט קצר באינטרנט יוכל לגלות לכם מהו טווח הנפחים הנכון (נמדד בליטרים) עבור כל מספר נפשות.

שימו לב שמדובר בעניין קריטי למדי, שכן נפח קטן מדי לא יוכל לחמם מספיק מים עבור כל יושבי הבית, ואילו נפח גדול מדי יגרור בזבוז מיותר של אנרגית חימום המים, אשר עלולה להוביל להוצאות חשמל מנופחות, להאטה בתהליך חימום המים ולהאצת בלאי הדוד שלא לצורך.

דבר נוסף שראוי לציין בהקשר זה הוא שהדוד הוא מכשיר לטווח ארוך, ותוחלת החיים שלו נעה על פני כמה שנים טובות. לכן מומלץ לנסות להסתכל אל פני העתיד, ולבחור נפח מיכל שיתאים גם במידה ואנשים נוספים ייכנסו אל משק הבית.

 

2 – אל תסתכלו במחיר אלא במה שיש בתוכו

אצל חלק ניכר מהאוכלוסייה, הנטייה הטבעית בקניות היא לחפש את האופציה הזולה והמשתלמת. בתחום הדודים כדאי להתעלם מנטייה זו ולא ללכת בהכרח על האפשרות הזולה ביותר. לא פעם רכישה זולה תהיה דווקא יקרה יותר בטווח הארוך, כיוון שהיא תגרור הוצאות עתידיות נוספות על תיקונים וביקורי טכנאי.

רכישה של מוצר איכותי העשוי מחומרי גלם איכותיים ועמידים, תשרת אתכם נאמנה לזמן ארוך יותר, ותבטיח לכם ראש שקט בעניין הדוד בוודאות גדולה יותר, ולכן מוטב להשקיע בה את המחיר הנדרש. באותה נימה, מומלץ להשקיע בקניית תוספים נלווים לדוד כגון מפסק טיימר או מסנן אבנית, אשר יסייעו לכם לשמור על הדוד ויאפשרו שימוש נכון ומבוקר בו.

 

3 – אחריות, אחריות, אחריות

בתחום הצרכנות, אחריות היא לא פעם דבר חשוב מאין כמותו, וכך גם בשוק הדודים.

היות ומדובר במוצר לטווח ארוך, חשוב לשים לב שהחברה שרכשתם ממנה את הדוד מעניקה תעודת אחריות לשנים רבות, אשר כוללת בתוכה את הסעיפים הרלוונטיים. מומלץ להשוות את סוגי האחריות שחברות שונות מעניקות, על מנת לוודא שאכן קיבלתם תעודת אחריות בהתאם למקובל בשוק ואף מעבר לכך.

כמו כן, רצוי לוודא את עניין האחריות גם באופן לא פורמלי. כלומר, לבדוק מהי החברה שאתם קונים ממנה.

האם היא חברה גדולה ומבוססת, שתהיה מסוגלת לתת לכם מענה כשתזקקו לכך ולא תיעלם "במקרה" לאחר שרכשתם את הדוד. ניתן לעשות בירור זה באמצעות חיפוש רלוונטי באינטרנט, התייעצות עם טכנאים מוסמכים או שמיעת חוויות משכנים וקרובים.

 

4 – לא יוצאים מהחנות בלי תו תקן ואחידות

החוק הישראלי קובע כי כל דוד חייב לשאת תו תקן של מכון התקנים הישראלי. אותו דבר תקף גם לגבי קולטי השמש.

עם זאת, לא כל הדודים המשווקים אכן נושאים תו תקן זה, וחובה לוודא זאת לפני הרכישה. למחמירים מביננו מומלץ לבדוק אם הדוד נושא גם את תו התקן הבין לאומי ISO 9001 – אמצעי נוסף לחיזוק ודאות האיכות והבטיחות של המכשיר הנרכש.

בנוסף, חשוב מאוד לבדוק בעת ההתקנה שהדוד וכל האביזרים הנלווים לו (קולט השמש בעיקר) מגיעים מאותה פירמה. אחידות היא עניין חשוב בתחום זה, ושימוש במוצרים מחברות שונות, גם אם הם נחשבים איכותיים, אינו מומלץ ועלול לגרום לתקלות מצערות ומיותרות.