דודי שמש בגשר הזיו

מחפשים דודי שמש בגשר הזיו? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

Sunrise דודי שמש
נביל נמיראת

Sunrise דודי שמש

נבדק לאחרונה 10.03.2024
4.93
434
חוות דעת
התמחויות: החלפת כל סוגי הדודים , התקנה ומכירה , שירות אחזקה שוטף , מחירים אטרקטיביים , כל סוגי התיקונים , שירות מקצועי , דודי חשמל , קולטי שמש
אולג דודי שמש
אולג דימנטמן

אולג דודי שמש

נבדק לאחרונה 18.03.2024
1
0
חוות דעת
התמחויות: התקנת דודי שמש , התקנת דודי חשמל , מערכות סולאריות , קולטי שמש , עמידה בזמנים , מחירים הוגנים , שירות אדיב
בית האנרגיה דודי שמש כרומגן
בסאם אבדח

בית האנרגיה דודי שמש כרומגן

נבדק לאחרונה 17.03.2024
4.74
281
חוות דעת
התמחויות: תיקון מכירת דודי שמש וחשמל , התקנת קולטים, חימום חשמלי מהיר לדוד - חסכון גדול בחשמל , מערכות סולאריות בדיקות תקופתיות תחזוקה שוטפת והתקנה , תיקון והחלפת גוף חימום , בעלי מקצוע מקצוענים , עבודה עם אחריות , הגעה בזמן לבית הלקוח , התקנת משאבות שיחרור למערכות סולארית
סופר אנרגיה
לירן ואזנה

סופר אנרגיה

נבדק לאחרונה 19.02.2024
4.78
87
חוות דעת
התמחויות: תיקון כל סוגי הדוודים , התקנה של דודי שמש וחשמל , מתן מענה לכל סוגי התקלות , אחריות על כל עבודה , זמינות 24 שעות , שירות מקצועי, אמין ומהיר , בעלי ידע וניסיון רב
סולרית בע
אבי דרורי

סולרית בע"מ

נבדק לאחרונה 24.01.2024
4.85
118
חוות דעת
התמחויות: תיקון כל סוגי דודי החשמל , התקנת מערכות דודים שמש וחשמל , התקנת מערכות סולארית , תיקוני מערכות חימום , תיקוני פיצוצי צנרת , שירות אמין מקצועי ומהיר , שירות למגזר הפרטי העיסקי והמוסדי
אגם דודי שמש וחשמל
חיים פרץ

אגם דודי שמש וחשמל

נבדק לאחרונה 14.03.2024
4.9
350
חוות דעת
התמחויות: התקנת דודי שמש , מכירת דודי שמש , תיקונים לכל סוגי הדודים , מערכות סולאריות , וותק של 25 שנה בענף , אחריות מלאה על העבודה , שימוש בחומרי גלם איכותיים , איכות ללא פשרות
מקור הדוד - ערן ששון
ערן ששון

מקור הדוד - ערן ששון

נבדק לאחרונה 17.03.2024
4.82
517
חוות דעת
התמחויות: התקנת כל סוגי דודי השמש והחשמל , התמחות במערכות סולאריות , החלפת גופי חימום , ניקוי קולטי שמש ותיקונים , הגברת לחץ מים , וותק של 20 שנה בתחום דודי השמש והחשמל , שירות מקצועי ואמין , צוות רציני ואדיב
שמחי דודי שמש וחשמל
יוסף חי שימחי

שמחי דודי שמש וחשמל

נבדק לאחרונה 17.03.2024
4.96
26
חוות דעת
התמחויות: תיקון כל סוגי הדודי שמש , תיקון כל סוגי הדודי חשמל , החלפת פלאנג` , התקנת גופי חימום , תרמוסתת , החלפת מסנן , ניקוי ושטיפת דודים , החלפת שסתום , תיקון נזילות , אחריות מלאה על כל עבודה בהתחייבות למחיר שנקבע מראש

אין כמו לחזור הביתה אחרי יום ארוך בעבודה או בלימודים, עם הילדים או עם החברים ולהכנס למקלחת חמה ונעימה שלאחריה תשבו להתייבש קצת בשמש הטובה של גשר הזיו. לדודי שמש יש יתרון מצוין בארץ ישראל בכלל ובגשר הזיו בפרט מאחר והן שטופות שמש, ממש מסונוורות מיופיה האנרגטי והסולארי. אז מה הופך את דוד השמש למוצר הפופולרי ביותר במוצרי חימום המים הביתיים?

 

איך מחולקים דודי השמש בגשר הזיו

קודם כל בואו רגע נצלול פנימה אל תוך ההבנה הנפלאה של דודי השמש, איך עובד דוד שמש ונחלק את זה לשני גורמים – מיכל האגירה וקולט השמש:

איך מחולקים דודי השמש בגשר הזיו

 

מיכל האגירה

בחירת גודל דוד שמש הוא בעצם המיכל האגירה נושא בתוכו לא רק את המים אלא גם את כל המרכיבים המשמעותיים בחימום מים חשמלי. דוד חשמלי נכון להיום הוא חלק אינטגרלי ובלתי נפרד במערכת דוד השמש. במידה והמים החמים אזלו הדוד החשמלי יכול לספק לכם מים חמים למקלחת אחת תוך פחות משעה (בלוי כמובן בזמן המקלחת שלכם).

 

בתוך מיכל האגירה ישנו:

גוף חימום

רכיב חשמלי העשוי משני חוטי להט ברזליים שבעת קבלת אות חשמלי מתחיל לפעול ולרתוח עד לקבלת מים חמים.

 

תרמוסטט

וסת טמפרטורה המתקשר באופן ישיר עם גוף החימום וברגע שהוא מזהה, בעזרת מדחום, שהטמפרטורה עברה את המכסה המקסימלית שהוצבה עבור המים הוא שולח אות חשמלי לגוף החימום כדי שיספיק לעבוד ולחמם את מים.

 

מאיץ חום

מאיץ החום הוא מעין מיכל פלסטיק קטן הממוקם מסביב לגוף החימום ובכך שהוא מאפשר כניסת מים בלחץ אל תוך הרווח בינו לבין גוף החימום הוא גורם לחימום מואץ של המים ולמקלחת חמה ויחידה תוך כעשרים דקות בלבד ואפילו פחות.

 

מיכל האגירה

הוא עצמו עשוי משני גלילים מתכתיים המבודדים על ידי חומר שנקרא פוליאוריתן (בעבר היה זה צמר סלעים בתפקיד המבודד). הגליל הפנימי מצופה בציפוי אמייל כדי שחס וחלילה לא תצטבר חלודה או קורוזיה שתגרום למיכל האגירה להתפוצץ ולהתחיל לנזול מים. במקרה כזה יהיה עליכם להחליף את הדוד באופן מיידי שכן לתקן את הדוד הזה יעלה לכם אותו הדבר כמו לקנות דוד חדש.

 

קולט השמש

קולט השמש גם הוא מורכב מכמה חלקים שביחד יוצרים את הטכנולוגיה החסכונית ביותר באנרגיה, משאבים וכסף. קולט השמש הוא פיתוח טכנולוגי של דוקטור צבי תבור אשר הוחל ביישומו על חימום מים בדודי שמש החל משנות השישים של המאה הקודמת. ולהלן החלקים המרכיבים את אחת ההמצאות החשובות בישראל ובגשר הזיו:

 

זכוכית

הזכוכית היא חומר שקוף שאינו מוליך חום כמעט בכלל ולכן הוא מושלם לתפקיד קבלת קרני השמש, פיצולן ופרישתן בתוך הקולט בנוסף ליכולת לשמור את החום המצטבר בתוכו.

זכוכית

 

"המשטח בסלקטיבי של תבור"

אותו משטח מדובר מפיתוחו של ד"ר הרי צבי תבור אשר גורם להמרת קרני השמש אל גלי חום. המשטח נצבע בצבע שחור חזק כי כידוע שהצבע השחור סופח אליו את החום ומעבירו הלאה בצורה הטובה ביותר. בלעדיו ככל הנראה שתהליך החימום היה אורך פי כמה יותר זמן.

 

צנרת

מערכת צינורות מפותלים מעבירה מים מהחלק התחתון של הדוד (לשם המים מגיעים מהברז הראשי) אל החלק העליון של הדוד. הצינורות עשויים מברזל שבעזרת המשטח הסלקטיבי מחממים את המים במהירות מרבית. לצנרת הזאת יש נטייה לצבור אבנית כמו כל גוף חימום שחשוף ישירות למים "קשים" ויכול לגרום לנזילה בעתיד ותצטרכו לבצע פעם ב איתור נזילות מים בדוד שמש.

 

מבודד

מבודד עשוי פוליאוריתן בכדי לא לאפשר לחום לברוח או לחלופין לקור הכלבים של גשר הזיו להיכנס פנימה.

 

יתרונות וחסרונות של דודי שמש בגשר הזיו

התמזל מזלנו ואנחנו חיים במדינה שטופת שמש וגם אם גשר הזיו חווה גשמים עזים במהלך החורף קרוב לודאי שכל דוד שמש יצליח למלא לפחות מיכל אחד של מים ולצבור חום שעושיה להספיק לכל המתקלחים בבית. אבל ליתר ביטחון אם אתם חושבים שהקור של גשר הזיו עשוי להביס את דוד השמש שלכם, תמיד יש את המפסק הראשי של הדוד החשמלי.

 

לסיכום על דודי שמש בגשר הזיו

היכנסו עכשיו לאינטרנט ובדקו איזה טכנאי דודי שמש מורשה עובד באזור גשר הזיו והתקשרו להיוועץ איתו עוד היום ויבצע התקנת דוד שמש בביתכם. עדיף מוקדם מאשר מאוחר, לפני שהשמש יוצאת למסע בין עננים גדושים של גשם וימים של בריחה עמוק אל תוך השמיכות שבמיטה. להתקלח במים קרים בחורף זו לא החוויה הכי נעימה.

למאמר נוסף: המדריך המלא להתקנת דוד שמש

תוכן עניינים