תחזוקת בית חכם

מזגן המותאם לטמפרטורת החדר, תריסים שיורדים ואורות שנכבים ברגע שאתם יוצאים מהבית ואולי בעתיד הלא רחוק- מכונת קפה שמוכנה לפקודתכם ברגע החזרה הביתה עם קפה רותח וחלב מוקצף.

נשמע כמו חלום רחוק? לא בהכרח- עם העלייה בכמות וביכולות הטכנולוגיות שיש לעולם להציע, הגיע אחד החידושים הנוחים, היעילים והחדשניים ביותר- הבית החכם.

 

בתור התחלה, מהי מערכת בית חכם?

מערכת בית חכם היא מערכת המחוברת לבקרים, מחשבים ומערכות החשמל בביתכם ומאפשרת שליטה עליהן באמצעות מפסק אחד, מספר קטן של מפסקים או אף אפליקציה ייעודית בטאבלט או בסמארטפון. המערכת מאפשרת, מלבד שליטה מרחוק על האורות, התריסים, המזגן והאזעקה, חיסכון ובקרה על כמויות החשמל.

קיימות מספר מערכות בית חכם שונות. חלקן מתחברות לתשתיות החשמל וחלקן אלחוטיות, וניתן להתקינן כך שיתחברו לכל הבית או רק בחלקו או במערכות מסוימות.

מערכת הבית החכם מאופיינת בתרחישים- שליטה על כמה מערכות ומוצרי חשמל חכמים בו זמנית על פי תרחיש מסוים, לדוגמת יציאה מהבית: האורות והמזגן ייכבו, התריסים ירדו והאזעקה תופעל.

 

מה כדאי לדעת על תחזוקה של בית חכם?

ראשית, חשוב לדעת כי מערכת הבית החכם יכולה להיות קווית או אלחוטית- קווית משמעה מערכת אשר מושתת כחלק מתשתיות החשמל בביתכם, והאלחוטית קשורה באינטרנט בבית. כך או כך, למערכת הבית החכם קיימים אלמנטים בלוח החשמל הייחודיים לה.

שנית, בשונה ממעגלים חשמליים "רגילים", מערכת הבית החכם דורשת שני שינויים חשמליים- האחד, לוח חשמל גדול יותר הכולל מרכיבים רבים יותר, והשני הוא ריבוי צינורות החשמל. לעומת בית "רגיל", בו כל גוף תאורה או שקע מתפצל על ידי קופסה מצינור חשמלי, בבית חכם כל אלמנט "דורש" צינור חשמלי נפרד.

אחת לתקופה, כדאי להזמין חשמלאי מקצועי לוודא שהמערכת עובדת כראוי. הוא יבדוק את האלמנטים של המערכת בלוח החשמל, את תקינות הבקרים והמכשירים החשמליים ואת תקינות המערכת עצמה- הצינורות החשמליים ולוח החשמל.

 

מה אפשר לעשות ביום-יום כדי לשמור על תקינות המערכת?

כמו בכל מכשיר חשמלי אשר מתקלקל לעיתים, אין לנו את היכולת להשפיע על כך. עם זאת, ביכולתנו לעשות ככל הניתן כדי לשמור על תקינות מערכת הבית החכם בתפקוד היום- יומי.
תחילה, אם בחרנו להתקין מערכת בית חכם, נרצה כמה שפחות לשחק עם המתגים הפיזיים, אלא להשתמש בשלט או בסמארטפון.
בנוסף, חשוב לוודא שהמערכת והמכשירים מותקנים על שקעים ומערכות מתאימות לבית חכם- לא בהכרח השקעים הרגילים יתאימו למערכת.

 

לסיום,

מערכת הבית החכם היא יעילה, חסכונית ולבוחרים להתקינה- עושה את החיים קלים יותר. עם זאת, כמו כל מכשיר חשמלי אחר, כדאי לשמור עליה ולוודא את תקינותה, על אחת כמה וכמה כשמדובר במערכת השולטת על כל הבית שלנו. כי מי לא היה רוצה מזגן מופעל אוטומטית על קור באמצע החורף?

 

איש מקצוע

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »