תביעה על פציעה בצבא

אם חלילה נפגעתם כתוצאה מכך ששירתם בכוחות הביטחון, עורך דין משרד הביטחון יהיה איש המקצוע שישמח לשבת עמכם לפגישת ייעוץ. וכבר עכשיו אנחנו מדגישים, אל תחשבו פעמיים, תתבעו את זכויותיכם. הנה כל המידע שצריך לגבי תביעות נגד משרד הביטחון.

בעוד שרוב החיילים מסיימים את שירותם הצבאי ללא כל פגיעות פיזיות, רגשיות או נפשיות, חלק אחר מהחיילים לעיתים דורשים את זכותם לתבוע את משרד הביטחון בגין פציעות כאלו ואחרות. אגב, זה לא בהכרח מתקשר לסוג השירות של החייל, או החיילת.

גם חיילים בשירות קרבי וגם חיילים בשירות של ג'ובניק יכולים חלילה להיפצע כתוצאה משירות צבאי. אז, רגע לפני שחל חוק התיישנות בתביעות כנגד משרד הביטחון עליכם, האם כבר קיבלתם ייעוץ משפטי?

 

פציעות במהלך הצבא, תביעות משפטיות נגד צה"ל ומה שבין לבין

אין ספק, פציעות יכולות להיגרם כתוצאה מסיבות רבות ומגוונות. בין אם חיילים משרתים בשירות קרבי או פחות, הם יכולים להיפצע פיזית ולפעמים גם להיפגע נפשית ורגשית. אם חלילה שירותכם הצבאי כלל גם פגיעה פיזית או נפשית, ההמלצה הכי גורפת עבורכם היא קודם כל לטפל בעצמכם.

במקביל לטיפולים הרפואיים שתידרשו לקבל ולעבור, כמובן שיהיה כדאי להתחיל כמה שיותר מוקדם בתהליכים המשפטיים נגד משרד הביטחון. חשוב לזכור, חוק התיישנות בתביעות כנגד משרד הביטחון מקבל את תוקפו לאחר 3 שנים ממקרה הפגיעה שלכם.

 

האם לאחר 3 שנים ממקרה הפגיעה אי אפשר לתבוע את צה"ל?

במילים פשוטות יותר, אם עברו 3 שנים מאז שקרה מקרה הפגיעה שלכם בשירות הצבאי, יכול להיות שכבר לא יהיה ניתן לתבוע את זכויותיכם ולהגיש תביעה נגד צה"ל. בסופו של דבר, אם אתם לא תעמדו על הזכויות שלכם, כנראה שאף אחד לא יעמוד עליהן.

וחשוב שתעשו זאת כמה שיותר מהר. אתם צריכים לזכור את הפרט הבא – ההליכים המשפטיים האלו בדרך כלל לוקחים זמן. מאחר שהם לוקחים ואורכים זמן רב לפעמים (גם שנים), יהיה מומלץ להתחיל בתהליך כמה שיותר סמוך למועד המקרה של הפגיעה שלכם בשירות הצבאי.

 

היו מוכנים לכך שהתהליך של תביעה נגד צה"ל לא קצר

כחלק מהתהליך של הגשת התביעה נגד הצבא, סביר להניח שאתם גם תצטרכו לעבור ועדות רפואיות של משרד הביטחון, שהן גם כן תהליך לא קצר. אם כך, שבו עם עורך דין משרד הביטחון, קבלו את הסיוע המשפטי שאתם צריכים.

לאחר שכל המידע יהיה בידיכם, יהיה לכם הרבה יותר קל להבין לאיזה כיוון פוטנציאלי התיק המשפטי שלכם יכול ללכת.

בסופו של יום, אל תשכחו שבית המשפט דן באלפי תיקים במהלך השנה, ככה שאנו ממליצים לקחת נשימה עמוקה ולהכין את עצמכם לתהליך הנ"ל. אל תשכחו, בעזרת עור הדין הנכון, התהליך יהיה פחות מורכב. בהצלחה!

 

פטיש וספרים משפטיים חומים

תוכן עניינים