רשלנות רפואית בהתקנת שיניים תותבות

בשונה מתביעות רשלנות רפואית מסורתית, הנובעות בדרך כלל מניתוחים בוטים או מתן תרופות מזיקות, ניתן בקלות לתקן את מרבית הפגיעות המתרחשות כתוצאה מרשלנות שיניים וביניהן גם רשלנות בעת התקנת שיניים תותבות. כתוצאה מכך, פגיעות שיניים, בדרך כלל אינן מהותיות מספיק כדי להיות שווה להגיש תביעה. עם זאת, חולה פצוע צריך תמיד לפנות לעורך דין לקבלת ייעוץ מכיוון שהקונספטים המשפטיים יכולים להיות קשים להבנה.

 

מה עליי להוכיח בתביעה נגד רופא שיניים בגין רשלנות רפואית בהתקנת שיניים תותבות או כל מקרה אחר?

בעת תביעת רופא שיניים בגין רשלנות רפואית בטיפול שיניים, על הניזוק (התובע) להוכיח את הדברים הבאים בכדי להצליח בתביעה נגד רופא השיניים (הנתבע):

  1. חובה: על רופא השיניים לחייב חובה כלפיכם. זה בעצם אומר שמי שתובע הוא חולה של רופא השיניים הספציפי.

 

  1. תקן טיפול: הצעד הראשון בתביעה נגד רופא שיניים הוא הוכחה כי על החולה הפגוע להוכיח כי רופא השיניים פעל מתחת לסטנדרט הטיפול הרלוונטי. משמעות הדבר היא כי רופא שיניים צריך לנהוג באופן בו רופאי שיניים אחרים יפעלו בנסיבות דומות, שבאופן בסיסי אותה השכלה וידע, הם בעלי סוג דומה של תרגול ופרקטיקה באזור גאוגרפי דומה.

 

לרוע המזל בדיקה ראשונה זו יכולה להיות קשה להוכחה מכיוון שבדרך כלל ניתן לקבוע אותה רק באמצעות עדות מומחה (למשל, רופא שיניים אחר המעיד כי רופא השיניים שפגע בתובע פעל תחת התקן).

 

  1. סיבה: הצעד השני בתביעה נגד רופא שיניים הוא ביסוס המעשה הרשלני כגורם לפציעה. לדוגמא, רופא השיניים עשוי לטעון שהפגיעה הייתה משהו שהמטופל היה סובל גם אם רופא השיניים לא היה רשלני או שהמטופל היה צריך לצפות באופן סביר לכאב מהפרוצדורה. לפיכך, רופא השיניים עשוי להגן על המקרה בהצלחה מכיוון שהם למעשה לא גרמו לנזק או, גם אם הם גרמו לו, הם לא החמירו את המצב כפי שהיה בכל מקרה. גם אם התובע יכול להראות כי רופא השיניים עשה טעות, הם עדיין עשויים לא לנצח אלא אם כן הם יכולים להוכיח שהיה נזק נוסף שנגרם בגלל הטעות.

 

  1. נזקים: השלב השלישי הוא הוכחה שבאמת נגרם נזק מסוג כלשהו. פירוש הדבר יכול להיות שתצטרך לשלם עבור שירותי שיניים נוספים כדי לתקן את הטעות או החמצת זמן מהעבודה בגלל הפגיעה. נזקים בדרך כלל מגיעים בצורה של הפסד כספי מסוג כלשהו. עם זאת, נזקים יכולים להיות גם פיזיים (נזק עצבי, שיניים שבורות) או רגשי (מבוכה מכיוון מחיים שלמים של שיניים חסרות אם לא מתוקנים).

 

שיניים תותבות

 

האם עלי לפנות לייעוץ של עורך דין?

אם אתה חושד שרופא השיניים שלך ביצע רשלנות שיניים ואתה רוצה להגיש תביעה בגין פציעותיך, חשוב לשוחח עם עורך דין לפגיעות גוף בהקדם האפשרי. הסיבה לכך היא שיש מגבלות זמן להבאת תביעה, המשתנה לפי מדינה (המכונה התיישנות).

תוכן עניינים