קונים דירה חדשה מקבלן? זה כל מה שאתם צריכים לעשות

רגע לפני שאתם חותמים על תמהיל משכנתאות ומחייבים ל-25 – 30 שנים על דירה, חשוב לבדוק שאתם לא רוכשים חתול בשק. כדי לעשות זאת, אתם צריכים להכיר מושג אשר נקרא "בדק בית". מה זה, מה יכלול וכמה יעלה לדירות 3 – 5 חדרים? בואו נדבר על זה. 

אולי כדאי להתחיל מהסוף ולציין כי רכישת דירה מחייבת בדק בית, בין אם מדובר בדירה חדשה או יד שנייה. בפועל, דו"ח בדק בית יכול לשמש אתכם בתור קלף מיקוח במהלך מו"מ על מחיר הדירה. אבל יותר חשוב מזה, דו"ח בדק בית מאפשר לכם, רוכשי הדירה, להבין שאתם לא רוכשים חתול בשק. סוגי הבדיקות משתנות בהתאם לסוגי הנכסים, אך ברוב המקרים בדק בית יכלול את האלמנטים הבאים:

  • אבחון מצב התשתיות של הנכס
  • סקירת מערכות מיזוג אוויר וחימום תת רצפתי, אמצעי הסקה מבנים וכו'.
  • בדיקת המצב של האיטום ונזילות המים בנכס.
  • איתור ליקויים מבניים ביסודות, במעטפת הבניין ובתוך הדירה.

 

למה בכלל צריך לבדוק דירות חדשות מקבלן?

בסופו של יום, בדק בית לדירה חדשה מקבלן הוא כמעט בגדר חובה, ולא בכדי. בפועל, דירות חדשות מקבלן עשויות להיראות מצד אחד מושלמות, אבל מצד שני, לא תמיד הקבלנים מקפידים על סטנדרטים של בנייה ועל שימוש בחומרי גלם הכלולים בתוכניות הבנייה.

כמו כן, חשוב לשכוח שבשורה התחתונה, מבני מגורים נבנים על ידי אנשים. אנשים, כידוע, גם טועים. אם למשל הזמנתם X נקודות בחשמל בגבהים ובמיקומים שונים, תרצו לוודא שהפועלים לא טעו בהתקנת אותן נקודות חשמל, מפסקים, מתגים ועוד.

דירות חדשות

בדיקת מוניטין הקבלן – מדוע חשובה?

באופן כללי, חשוב לדעת איזה סוג של מוניטין יש לקבלן שאתם רוכשים ממנו את הדירה, מכיוון שניסיון העבר של הקבלן מקרין על האופן בו אותו קבלן מנהל את הפרויקטים שלו. במילים אחרות, כדאי לבדוק שביעות רצון של לקוחות, מה שאפשר בימינו לברר ממש בקלות באינטרנט.

מספיק שתכתבו את שם הקבלן בגוגל, סביר להניח שתמצאו את כל המידע הרלוונטי למוניטין של אותו איש מקצוע. תוכלו אפילו לבדוק אם הוגשו תביעות משפטיות כנגד אותו קבלן בעבר, מה שיעזור לכם למפות את הקבלן על סקאלה של מקצועיות ואמינות כללית.

 

כמה אמור לעלות בדק בית לדירה מקבלן?

אם בדק בית לדירה חדשה מקבלן הוא שירות נדרש לדירות חדשות, אז חשוב לדעת את המחיר לבדיקות אלו. בחלק מהמקרים הבדיקה ל-3 חדרים יכולה לעלות כ-1,200 ₪, כאשר מחיר זה מתייחס לדירות של כ-70 – 80 מ"ר.

אם מדובר בדירות של כ-80 – 120 מ"ר של 4 – 5 חדרים, עלות הבדיקה יכול לנוע בין כ-1,600 ₪ – 1,850 ₪ בממוצע. לאחר שמסתיימת הבדיקה, מקבלים דו"ח מפורט שיכול לשמש אתכם בתור קלף מיקוח חשוב במהלך המו"מ על הדירה.

דירה חדשה

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »