סוגי דודי שמש

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

יש כמה סוגים של דודי שמש וכמה סוגים של קולטי שמש אבל דבר אחד בטוח הוא שכולם הם דודים חשמליים ושהם מסוגלים לעבוד בסנכרון עם דודי גז למיניהם.

דוד שמש הוא הדוד הנפוץ ביותר בארץ מאחר והפוטנציאל לאנרגיה סולארית בארץ שכולה שמש גדול מהרגיל, אבל, סביר להניח שהתפוצה העולמית שלו גם כן גדולה משאר סוגי הדודים.

לפני שנדבר על סוגי הדודים הקיימים צריך קודם כל להבין כמה דברים בנוגע למבנה, לחומר ולמערכת, לאחר מכן נרד לעומקם של מידות, נפחים ופרקטיקה חישובית ולבסוף עלויות.

 

תו תקן

אין דוד בעולם שמיוצר או נמכר או מותקן בלי תו תקן. תו תקן בין אם ממכון התקנים הישראלי או תקן בינלאומי כזה או אחר הוא גושפנקא של בטיחות ואמינות שאומר שנעשו כל הפעולות האפשריות למניעת כל סוג של נזק שעלול להביא לפגיעה ברכוש ו / או חיי אדם.

על פי תו התקן יש כמה הנחיות שצריך לעקוב אחריהם ושלדוד שמש צריך להיות על מנת שיאושר על ידי מכון התקנם הישראלי.

כשאתם רוכשים דוד שמש מכל סוג שהוא ודאו שיש לטכנאי המתקין שלכם את כל המסמכים הדרושים כדי להתקין אצלכם את הדוד הזה.

מרכיבי דוד שמש

1. מיכל אגירת מים:

  • ציפוי אמייל פנימי למניעת חלודה
  • גליל פח מגלוון חיצוני וגליל פלדה פנימי
  • חומר מבודד פוליאוריתן
  • פלאנג' (תושבת לרכיבים חשמליים)
  • גוף חימום העשוי מסלילי מתכת ובתוכם חוט להט
  • תרמוסטט (וסת טמפרטורה) שנועד לעצור את פעולת גוף החימום כאשר המים מגיעים לטמפרטורה הרצויה
  • מאיץ חום (או חמם מהיר), שרוול פלסטיק שהולבש על גוף החימום ויכול לחמם עד 8 ליטרים בפחות מרבע שעה

 

2. קולט שמש:

  • זגוגית מפלסטיק שקוף או מזכוכית שנועדה לשמר את החום בתוך הקולט תוך אפשרות להכניס פנימה את קרני השמש
  • משטח המרת אור לחום. עשוי מפח או אלומיניום שחור ומורתך לצינורות המים
  • צינורות מים מברזל או נחושת שבהם מועברים המים מהדוד ואל הדוד בחזרה
  • משטח פוליאוריתן אחורי, חומר מבודד מוקצף שנועד לשמור את חום הקולט בפנים בכדי לחמם את המים ביעילות.
  • מסגרת מתכת לשימור החום ולאיגוד כל רכיבי הקולט.

דוד שמש 80 ליטר

דוד שמש שמונים ליטר מתאים בנפחו לשתיים או שלוש נפשות. אם אדם ממוצע משתמש בכ40 ליטרים של מים במקלחת אחת של כעשרים דקות החישוב הוא – כ26 ליטרים למקלחת מתוך שלוש וכ40 ליטר למקלחת מתוך שתיים. כמות המזן שלוקח לדוד שמש 80 ליטר להתחמם במלואו היא שעה וחצי פחות או יותר

עלות דוד שמש 80 ליטר נעה בין 1000 ל2200 שקלים חדשים
עלות קולט שמש קטן המתאים לגודל נפח זה נעה בין 600 ל1500 שקלים חדשים
המחירים אינם כוללים התקנות וישנה אפשרות שבעת ההתקנה עלות המכשירים תכלל בתוכה. 

דוד שמש 120 ליטר

דוד שמש 120 ליטר מתאים בנפחו לארבע נפשות. אם עושים את אותו החישוב יוצאת תוצאה דומה פחות או יותר לכמות המים המבוזבזים במקלחת. הזמן שלוקח לדוד שמש 120 ליטר להתחמם הוא כשעתיים פחות או יותר.

עלות דוד שמש 120 ליטר נעה בין 1000 ל2500 שקלים חדשים עלות קולט שמש קטן המתאים לגודל נפח זה נעה בין 1200 ל3000 שקלים חדשים המחירים אינם כוללים התקנות וישנה אפשרות שבעת ההתקנה עלות המכשירים תכלל בתוכה. 

דוד שמש 150 ליטר

דוד שמש 150 ליטר מתאים בנפחו לחמש או שש נפשות. הזמן שלוקח לדוד שמש 150 ליטר להתחמם הוא שלוש שעות פחות או יותר.

דוד שמש 150 ליטר הוא הדוד הנפוץ ביותר בישראל עקב כך שמספר הנפשות הממוצע בישראל הוא חמש.

עלות דוד שמש 150 ליטר נעה בין 1200 ל2800 שקלים חדשים עלות קולט שמש קטן המתאים לגודל נפח זה נעה בין 900 ל1600 שקלים חדשים המחירים אינם כוללים התקנות וישנה אפשרות שבעת ההתקנה עלות המכשירים תכלל בתוכה. 

דוד שמש 170 ליטר

דוד שמש 170 ליטר הוא לא הכי פופולרי, מאחר וחישוב הליטרים לא תמיד מסתדר עם מספר הנפשות. דוד שמש כזה מתאים לשש נפשות פחות או יותר, אולי לכיוון הפחות. כמות הזמן שתיקח לדוד 170 ליטרים להתחמם במלואו היא כשלוש וחצי שעות.

עלות דוד שמש 170 ליטר נעה בין 1500 ל3500 שקלים חדשים עלות קולט שמש גדול המתאים לגודל נפח זה נעה בין 600 ל1500 שקלים חדשים המחירים אינם כוללים התקנות וישנה אפשרות שבעת ההתקנה עלות המכשירים תכלל בתוכה. 

דוד שמש 200 ליטר

דוד שמש 200 ליטר הוא דוד שמספיק בנפחו לשבע נפשות, לפעמים אך ליותר, במיוחד כאשר מדובר במקלחות לילדים.

דוד שמש 200 ליטר יהיה קצת קשה להתקין בתוך הבית מאחר והוא מאוד גדול ותופס נפח רב ולכן דוד בגודל כזה תמיד מתקינים על הגג, במידה ואין לכם אפשרות להתקנה על הגג אולי כדאי שתרכשו דוד בגודל קטן יותר.

עלות דוד שמש 170 ליטר נעה בין 1700 ל3800 שקלים חדשים עלות קולט שמש גדול המתאים לגודל נפח זה נעה בין 600 ל1500 שקלים חדשים המחירים אינם כוללים התקנות וישנה אפשרות שבעת ההתקנה עלות המכשירים תכלל בתוכה. 

דוד שמש 300 ליטר

דוד 300 ליטר מספיק לשמונה נפשות ויותר, הוא הדוד בעל הנפח הגדול ביותר בשוק והוא דורש עלות הובלה גבוה וכמו כן העלאה אל הגג במנוף.

עלות התקנה של דוד בסדר גודל כזה תהיה גבוהה מהרגיל ויש לקחת את זה בחשבון.

עלות דוד שמש 170 ליטר נעה בין 2000 ל4000 שקלים חדשים עלות קולט שמש גדול המתאים לגודל נפח זה נעה בין 600 ל1500 שקלים חדשים אך במקרה של דוד בגודל כזה כדאי אולי להתקין שני קולטי שמש גדולים.

המחירים אינם כוללים התקנות וישנה אפשרות שבעת ההתקנה עלות המכשירים תכלל בתוכה. 

תקלות נפוצות בדודי שמש

  1. נזילה – יכולה להגרם עקב התפוצצות צינור או שסתומים שחוקים. בדרך כלל זוהי נזילה שנגרמת מחלודה או מאבנית שהצטברה על גוף החימום.
  2. סתימה – סתימה נגרמת לרוב מאבנית ולכלוך שמגיע עם זרימת המים מהצינור הראשי של הבניין. סתימה יכול להפתר בניקוי אבנית יסודי.
  3. זרם מים חלש – לרוב נובע או מנזילה או מסתימה אך לא תמיד היא מתוך הדוד אלא לפעמים גם סתימה בתוך הצינורות הפנימיים שבתוך קירות ביתכם.
  4. דוד מקצר – גם כן נגרם מנזילה אך לרוב היא מקושרת לפלאנג', מים שמגיעים אל הרכיבים החשמליים של הדוד מקצרים את החשמל בעת הפעלתו של גוף החימום שלכם.

לסיכום

עכשיו שאתם יודעים הכל על כל סוגי דוד השמש הקיימים בשוק הגיע הזמן לרכוש לכם דוד שמש אמין, מקצועי ובעל תו תקן ממכון התקנים.

אל תשכחו דוד בלי תעודת אחריות זה לא דוד אחראי – רכשו רק את הדודים החדשים והטובים ביותר מטכנאי הדודים המוסמך שלכם.

דוד שמש 80 ליטר

מחפשים דוד שיש 80 ליטר? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »

דוד שמש 300 ליטר

מחפשים דוד שיש 300 ליטר? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »

דוד שמש 200 ליטר

מחפשים דוד שיש 200 ליטר? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »

דוד שמש 170 ליטר

מחפשים דוד שיש 170 ליטר? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »

דוד שמש 150 ליטר

מחפשים דוד שיש 150 ליטר? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »

דוד שמש 120 ליטר

מחפשים דוד שיש 120 ליטר? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »