מנעול שכדאי לשים בגג עם דוד השמש

דודי שמש מותקנים על גגות הבתים. במרבית הבניינים המשותפים הדיירים מתקינים מנעול לגג כדי לשמור על הדודים והשטח המשותף. המאמר יבדוק איזה מנעול כדאי להתקין בגג והאם ניתן לפרוץ אותו בקלות.

 

מדוע צריך מנעולן לגג עם דוד שמש?

דודי שמש הם דודים פרטיים של דיירים המעוניינים לחסוך בצריכה חשמלית ולקבל אספקה של מים חמים באמצעות קרינת השמש. בבתים משותפים כל דודי השמש נמצאים על אותו הגג שהוא רכוש משותף של כולם. לפיכך, הדלת הפותחת את הגג צריכה להיות נעולה מסיבות בטיחותיות. מלבד הדיירים, אף אחד לא יכול או מורשה לעלות לגג כדי להימנע מפריצה או גניבת הדודים. על מנת להתקין מנעול איכותי יש לפנות למנעולן מקצועי. במקרים בהם המנעול מתקלקל עקב ניסיון פריצה או מסיבות אחרות יש להזמין מנעולן פורץ מנעולים מהאזור, בין אם זהו פורץ מנעולים בתל אביב ובין אם זהו פורץ מנעולים מאזור אחר בארץ. אם כן, איזה מנעולן כדאי לשים בגג עם דוד שמש?

 

מנעול צילינדר מומלץ לגגות

בגגות בהם מתקינים דלת רב בריח מומלץ להתקין מנעול צילינדר עם מפתח זיזים. המנגנון של הצילינדר הנועל את הדלת מקודד בהתאם למפתחות הפותחים את הפינים שלהם. לכל דייר ודייר צריך להיות מפתח שניתן לשכפול. במקרה שמאבדים אותו ניתן גם לעשות מפתח מאסטר ליתר ביטחון שאותו יחזיקו אנשי וועד הבית למקרי חירום. למנעול 3 בריחים המורכבים בתוך משקוף הדלת ולכן הוא עמיד בפני פריצות.

 

מנעול עליון לגג

בנוסף למנעול הצילינדר יש להתקין מנעול נוסף עליון לגג. מנעול זה בתוספת המנעול הקיים יעניק ביטחון מרבי כיוון שהוא מאוד קשה לפריצה. למנעולן פורץ ישנם כלים מיוחדים איתם הוא יכול לפרוץ במקרי חירום במידה ודייר נתקע על הגג ללא יכולת לצאת.

 

מנעול צירופים לגג

במידה ולא מעוניינים במפתחות כדאי להרכיב בדלת הגג מנעול צירופים. המנעול נפתח באמצעות קוד אותו יש רק לדיירי הבניין. ניתן להשתמש במנעול צירופים נוסף על מנת לנעול את דוד השמש הפרטי לתושבת שלו. את הקוד של המנעול המשותף אין לשנות מכיוון שזהו רכוש משותף והחוק אינו מאפשר פגיעה ברכוש המשותף. לפיכך, על הדיירים לרשום את הקוד או לזכור אותו, אך לא לשנותו.

 

מנעול תביעת אצבע לגג

בדומה למנעולים חדישים של דלתות כניסה לבניינים משותפים, ניתן להתקין מנעול הדורש תביעת אצבע של כל דייר כדי שיוכל להיכנס לגג. בצורה כזו קל לפקח על הדיירים העולים לגג כיוון שתביעת האצבע היא אישית ולא ניתן למסור אותה למישהו אחר כמו בקוד או מפתח. במקרה של תקלה טכנית במנעול ובמידה שלא ניתן לתקן אותו, יש להזעיק מנעולן פורץ מאזור המגורים שיפרוץ את המנעול באופן בטוח וללא נזק.

מנעול

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »