מה עושים במקרה של נזילה בעקבות תקלה בדוד?

נזילה בעקבות תקלה בדוד מחייבת אתכם להזמין את אחד מ-3 בעלי המקצוע הבאים: 1) חשמלאי. 2) מתקין דודים. 3) אינסטלטור. אחד משלושת אלו, בהתאם לסוג התקלה, יהיה מסוגל להשיב את המים החמים לביתכם. הנה מה שצריך לדעת על תיקון דודי חשמל, דודי שמש ומה שביניהם. 

תקלה בדוד יכולה להוביל לקלקולים ותקלות שונות, כאשר לעיתים התקלות האלו יהיו מלוות גם בנזילות מים. במקרים אחרים, התקלה בדוד תתאפיין בתקלה חשמלית בלבד, בתקלות הכוללות צינורות פגומים, תרמוסטט לא תקין, פלאנג'ים (פלאנג'ים הם חיבורים בין צינורות) שבורים ועוד. מה עושים? קודם כל, מאפיינים את סוג התקלה. הקליקו כעת כאן https://www.itum1.co.il לפרטים נוספים או המשיכו לקרוא.

 

קודם כל מאפיינים את סוג התקלה בדוד

לאחר שמבינים מה התקלה בדוד שלכם, קוראים לאיש המקצוע הנכון. אם אינכם בטוחים מה התקלה כוללת בדיוק, אתם יכולים לצלם את הבעיה בדוד ולשלוח את התמונה לאחד מאנשי המקצוע בווצאפ. הם בטוח יוכלו לספק לכם מענה ולכוון אתכם לאיש המקצוע הנכון.

אם התקלה בדוד כוללת נזילת מים, בדרך כלל איש המקצוע הנחוץ יהיה השרברב. במקרה של דוד חשמל שאינו פועל כלל, לרוב יהיה צורך בחשמלאי או במתקין דודים מקצועי. כך או כך, ריכזנו עבורכם את סוגי התקלות האופייניות לדודים, המשיכו לקרוא.

תקלה בדוד

נסייע לכם באבחון התקלה בדוד – תקלות נפוצות בדודים

תקלות בדודי חשמל ודודי שמש יכולות להתאפיין ולהתבטא בחלקי המתקן השונים, וההבדלים בין התקלות יכולים להיות מהותיים. למשל, קולטי שמש מכוסים אבנית מתבטאים באי-חימום המים, בעוד כי פלאנג' שנשבר יכול להתבטא בנזילת מים.

כמו כן, כדאי להכיר תקלות נפוצות כמו תרמוסטט תקול בדוד, גוף חימום ומאיץ חום שהתקלקל, מסנן אבנית שנסתם, שסתום אל חזור תקול ועוד. בחלק מהמקרים, ייתכנו גם תקלות פיזיות יותר, כמו למשל מעמד דוד שמש שבור (תיקון זה יצריך טכנאי או מתקין ולא שרברב).

 

כמה עולה תיקון תקלות בדודים?

תיקון תקלות בדודים יכול לעלות כמה מאות שקלים בודדים, בעוד שמקרים אחרים יצריכו תיקונים מורכבים יותר. לדוגמה: החלפת תרמוסטט היא תיקון יקר שיכול להגיע עד כ-450 ₪, בעוד כי ניקוי אבנית בדודים יכול לעלות כ-250 ₪ – 550 ₪ ומעלה.

לפני שתשלמו על תיקון הדוד, תצטרכו לשלם על ביקור הטכנאי, מה שעשוי להתקזז מעלות התיקון הכללית. ודאו זאת מראש, מכיוון שחלק מהטכנאים גובים מחיר "פיקס" על הביקור ומחיר קבוע גם כן על התיקון (הם אינם מקזזים את עלות הביקור מעלות התיקון). כדי להוזיל עלויות עד כמה שאפשרי, מומלץ לבצע השוואת מחירים בין טכנאי דודי שמש. ולבסוף, קחו בחשבון שאנשי מקצוע מאוד מיומנים עשויים לגבות יותר על השירות שלהם. אם התקלה מורכבת, זה בהחלט שווה את התוספת במחיר, מה שעשוי להוביל לאיתור התקלה מהר יותר.

תקלה בדוד

תוכן עניינים