מה לומדים בקורס אינסטלציה?

אינסטלציה הוא תחום שכנראה לנצח תהיה בו עבודה, ואולי זהו אחד מהתחומים היחידים שרובוטים לא יוכלו להחליף אנשי מקצוע בעתיד הקרוב. תחום האינסטלציה כולל בתוכו מגוון עבודות מעבר לפתיחת סתימות ותיקון נזילות. רובנו לא מבינים את עומק תחום האינסטלציה ואת המשמעות של מקצועיות בו, שנרכשת בלימוד התחום. קורס האינסטלציה מורכב מנושאים רבים אשר ממקצעים ומייעלים את עבודת האינסטלטור.

 

תקנים

במסגרת הנושאים של קורס אינסטלציה יילמדו התקנים של בנייה ואיכות הצנרת של מתקני תברואה. בנוסף יילמדו כל דרישות משרד הבריאות ודרישות מכון התקנים בישראל, צורת הביצוע של התיקונים על פי החוק למטרת בטיחות מרבית. תקן נוסף שיילמדו במסגרת הקורס וחשוב לא פחו הוא תקן הבטיחות בעבודת האינסטלציה. כל אלו ייהפכו את עבודתו של האינסטלטור לבטיחותית יותר מאחר והוא יודע מהו התקן הנכון ביותר על פי החוק שלא יפגע בצנרת בטווח הרחוק

 

תכנון המערכות וסוגי החומרים בהן

כחלק מהלימודים בקורס הסטודנטים יילמדו תכנון של כל המערכות הקשורות בעבודתם כמו מערכת הביוב, מערכות הספקות המים בכל חלקי הבית, מערכות הניקוז של כל חורי הניקוז, מערכות סולאריות, תכנון חדרי שאיבה והמערכת שלהם ועוד. השלב הבא בלימוד הוא סוגי הצנרות של כל המערכות והברזים שלהם- צנרות פלסטיק או פלדה, קווי מים וביוב, טיפול בתקלות בברזים, כיורים ואמבטיות.

 

דודי שמש

לא הרבה יודעים אבל חלק מעבודתו של אינסטלטור זה החלפה, התקנה, תיקון ותחזוקה של דודי שמש. בתוך מערכת הדוד קיימות מערכות המיועדות לחימום המים ולהאצת התהליך. כאשר קיימת בעיה בתהליך החימום או בדוד ניתן להזמין אינסטלטור. במהלך קורס האינסטלציה לומדים חלק נרחב מתחום דודי השמש ותפעול שלהם.

 

איתור תקלות

בקורס האינסטלציה נלמדות שיטות חדישות בתחום האינסטלציה בעזרת מכשירים מתקדמים. בין האביזרים לאיתור תקלות ישנם אמצעים לאיתור נזילות מתחת לפני השטח או בקירות ואמצעי צילום שונים לאיתור סתימות ובעיות בצנרת הפנימית של הבית, כך לומדים האינסטלטורים לאתר תקלות לפני שהנזק הופך לבלתי הפיך או מסוכן לחיי אדם ולרכוש.

 

עזרה לאינסטלטורים מתחילים

בחלק מקורסי האינסטלציה מוסד הלימודים מציע גם עזרים ותמיכה לעצמאי בתחום בתחילת דרכו. בתי הספר עוזרים ללמד איך לשווק את העסק, איך להגיש בקשות למכרזים, איך ליצור התקשרויות ועסקאות נוספות, איך ניתן לתמחר נכון את העבודה ומה התהליך לפתיחת עסק עצמאי בתחום האינסטלציה. משך הזמן של קורס האינסטלציה הוא בין 4-6 חודשים ומשתנה בהתאם למתכונת הלימודים והמוסד הלימודי.

יש לציין כי בתחום זה לא נדרשת תעודה ע״פ חוק אך קורס למתחילים בתחום בהחלט יכול להפוך את העבודה שלכם ליעילה וחסכונית יותר ולהעלות את רמת הייעוץ שלכם לאנשים, דבר שלקוחות מעריכים ונוטים להוסיף נקודות לבעל המקצוע על כך. עבודה מקצועית יותר תביא לקוחות בטווח הרחוק ובהחלט תגדיל את מחזור העבודה.

איש תחזוקה

 

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »