מה כרוך בתיקון גג רעפים?

בכל גג עלולה להיווצר דליפה של מים וחלחול נוזלים בלתי רצויים, גם בגגות רעפים. אך בשונה מכל גג רגיל בגג רעפים צריך לטפל באופן מיוחד. גם בתיקון גג רעפים חשובה ביותר המקצועיות של הגגן, כדי להבטיח שהעבודה נעשית באופן מושלם, וכי הגג עומד להיות אטום כיאות והמבנה – יבש לחלוטין, גם מול סופות גשמים וכמויות גדולות של מים. 

 

גג רעפים – במה כרוך התיקון?

תיקון גג רעפים הינו תהליך שמורכב ממספר שלבים משמעותיים. לכל אחד תפקיד חשוב בתיקון הסופי שיושג עם סיום העבודה.

 

  • איתור מקור הרטיבות

השלב הראשון הינו איתור מקור הרטיבות. בשלב זה יעבדו אנשי המקצוע על איתור נקודות התורפה שקיימות בגג, במטרה למצוא את מקור המים ואת נקודת הדליפה. זה יכול לקרות בקווי תפר, בגלל רעפים שבורים ועוד. זיהוי מדויק של מקור הרטיבות הינו שלב הכרחי לקראת תיקון יסודי של הגג ואיטום הרמטי שלו.

 

  • החלפת רעפים שבורים

במידה ואותרו רעפים שבורים יוחלפו הללו ברעפים שלמים וחדשים. בהתאם למצב הרעף יוחלט על החלפה. גם רעפים סדוקים יוחלפו במקרים רבים בחדשים.

 

  • תיקון רעפים שבורים

במקרים מסוימים יוחלט על תיקון רעפים שבורים או סדוקים. התיקון יתבצע באמצעות חומרים מיוחדים ומתקדמים שמשלימים את הרעף ומשווים לו אטימה מלאה.

 

  • איטום כללי של הגג

במקרה הצורך יבצעו איטום של קווי תפר על גבי הגג. זאת באמצעות חומרי איטום ייעודיים ועמידים שיאטמו לחלוטין את הגג ויהפכו אותו להרמטי מפני רטיבות.

 

  • ניקוז מים ומרזבים

במהלך תיקון גגות רעפים יש להתייחס גם כנדרש לניקוז המים ולמרזבים. כיוון שכאשר המים מתנקזים כראוי אין מים עומדים שנותרים על גבי הגג. תיקון המרזבים ובדיקת תקינותם תאפשר ניקוז יעיל של המים שמגיעים אל הגג, וכך יימנע חלחול של מי גשמים לגג הרעפים, מה שיגרום לרטיבות במבנה פנימה. במידת הצורך תבוצע החלפת מרזבים.

 

מקצועיות וניסיון בתיקון גגות רעפים

כדי לתקן את גג הרעפים חשוב לפנות אל חברה מקצועית שמציעה מענה בתחום תיקון גגות רעפים. התיקון מורכב ממספר שלבים חשובים אשר כל אחד מהם קשור בקשר הדוק לתוצאה הסופית הרצויה. צוות מקצועי שצבר ניסיון בתיקון גג רעפים ידע כיצד לבצע את הבירור ולאתר את הנזילות, יוכל להמליץ על השיטה הטובה והיעילה ביותר לתיקון הגג, ויבצע את העבודה כיאות ולשביעות רצון מקסימלית.

 

לסיכום נושא תיקון גג רעפים

לגג רעפים יש מראה ייחודי וגם הטיפול בו שונה מגגות אחרים. כדי לתקן את הגג הדולף או להכין אותו לקראת עונת הגשמים חשוב לפנות אל חברה מקצועית שמתמחה בתיקון גגות רעפים. לאחר איתור מדויק של מקור הנזילה יבצעו את המשימות הנחוצות; החלפת רעפים שבורים, תיקון רעפים סדוקים, החלפת מרזבים והשלמת האיטום באופן מושלם.

רעפים, גג

תוכן עניינים