מה כרוך בהתקנת שער לחניון?

אם נמאס לכם שתופסים לכם את החניה, כדאי שתשקלו ברצינות להתקין שער חשמלי לבניין או לבית. סוגי השערים הקיימים היום מאפשרים התאמה של שער חשמלי כמעט לכל מתחם חניה. שערים חשמליים עבור החניה הפרטית בבית או בבניין הנם פתרון אידיאלי עבור שמירה על החניה שלכם.

מעבר לעובדה כי השער מבטיח כי אף אחד לא יחנה בחניה שלכם, התקנתו מאפשרת גם שמירה על הרכב מנזקים שונים. אם הנכם שוקלים התקנת שער חשמלי – במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת.

סוגים של שערים חשמליים

בשוק קיימים סוגים שונים של שערים חשמליים במאמר זה נתמקד בשערים חשמליים הרלוונטיים לחניון. מחסום זרוע הוא המחסום המוכר ביותר, כאשר הזרוע עולה ויורדת עם פתיחת וסגירת השער באמצעות שלט מיוחד. שער מלא נגרר מתאים למקומות עם קרקע ישרה, ודורש מקום גדול, שכן נפח המקום שהוא דורש כפול מאורכו.

השער המתרומם מותקן בדרך כלל בתור שער חניון, בעיקר תת קרקעי, והוא מותקן בדרך כלל כאשר אין מקום להתקנתם של שערים אחרים. הוא אינו מתאים למתחמי חניה בהם יש צורך בתדירות פתיחה גבוהה.

מה כרוך בהתקנת שער לחניון?

מנועים לשער חשמלי לחניון

מה שהופך את השער לחניון לחשמלי הוא…מנוע חשמלי. בדקו כי קיימת הימצאות של תשתית חשמל בטרם התקנת השער. כוח המנוע החשמלי חייב להתאים לשער אותו מבקשים להתקין, וככל שהשער גדול וכבד יותר – כך יידרש מנוע חשמלי חזק יותר.

את המנוע החשמלי יתאים המסגר שבונה את השער, אך חלקם מעדיפים להעסיק חשמלאי המתמחה במנועים לצורך מלאכה זו, בכדי להתאים באופן אידיאלי את המנוע לשער החשמלי. התקנת מנוע חשמלי לשער היא איננה עבודה חשמלית בלבד, ודורשת תוספת חיבור מיוחדת אותה מבצע המסגר.

 

תהליך ההתקנה של שער חשמלי לחניון

לאחר שהמסגר בנה את השער ובדק כי הוא עובד מכנית, מגיע שלב החיבור למנוע החשמלי, שיאפשר את הפתיחה והסגירה של השער (לרוב באמצעות שלט מיוחד). כפי שהזכרנו קודם, התקנת המנוע יכולה להתבצע ע"י המסגר או מומחה ייעודי למנועים – אך בכל מקרה חשוב ששניהם יימצאו במקום בעת חיבור המנוע, כיוון שמדובר בעבודה הכוללת חיבור חשמלי ועבודת מסגרות בו זמנית. בסופה של ההתקנה, איש המנועים יכוון את השער ויבדוק כי הוא אכן עובד, גם באופן חשמלי.

 

לסיכום

אנחנו רוצים לשמור על המכונית שלנו – מדובר ברכוש בעל ערך רב ואחזקתה של מכונית מאפשרת לנו לחיות באיכות חיים גבוהה יותר בפרמטרים רבים. במציאות של היום כמעט לכל משק בית יש מכונית, ולעתים אף יותר ממכונית אחת.

אם גם לכם נמאס שתופסים לכם את החנייה, וברצונכם להוריד באופן משמעותי את הסיכון של פריצה, גניבה, או גרימת נזק כלשהו למכונית שלכם – שער חשמלי מהווה פתרון ואמצעי יעיל ביותר בכל מתחם חניה שהוא, לרבות חניונים.

תוכן עניינים