מה כרוך בגיזום עצי דקל?

יש לכם עץ דקל אהוב? רוצים להגן עליו ועל שורשיו? גיזום עץ דקל, הוא אחד האמצעים החיוניים, לשמירה על בריאותו וחיותו של עץ הדקל. מה כרוך בגיזום עץ דקל שהוא בדרך כלל גבוה מהרגיל? איך עושים את זה? כל התשובות במאמר שלפניכם.

 

גיזום עצי דקל

הדקלים, הם אחד העצים, אשר ספגו פגיעה קשה בגידול בארצנו הקטנטונת. על זאת תוכל להצביע חברת גיזום עצים, אשר צברה ניסיון מקצועי רב בשטח, ומכירה את פני הבוטניקה של ארץ ישראל. חברת אומן הגיזום, היא אחת מהחברות המובילות, אשר מתמחה בגיזום עצי דקל, בהצלחה מרובה, ותוך שמירה על שורשי העץ, המאפשרים את המשכיותו העתידית.

 

איך גוזמים עצי דקל?

עצי דקל, בטבעם הם גבוהים יחסית, לעומת עץ ממוצע ורגיל. ולכן, כל התייחסות הגיזום אליהם, צריכה להיות אחרת וספציפית מול שאר העצים הנפוצים בישראל. בנוסף, משרד החקלאות מנסה למנוע אבדה של עצי דקל נוספים, ולכן הוא מעודד גיזום עצי דקל, ופחות גדיעה או כריתה, כדי לאפשר לעצי הדקל, להמשיך ולשגשג בישראל.

 

מטרות גיזום הדקל

לגיזום הדקל יכול להיות מטרות שונות ומגוונות. המטרה הראשונה והנפוצה, היא: גיזום לשם נוי. גיזום לשם נוי, מייפה את עץ הדקל, מאזן את מבנהו, ויוצר לו מראה סימטרי ועדין יותר. גיזום לשם יופי, מומלץ לבצע עד פעמיים בשנה ולא יותר מכך, כדי למנוע טיפול יתר בדקל שעלול להוביל חלילה לנזקים לא רצויים.

 

גיזום דקל עבור צל

לעיתים, גיזום הדקל, נועד כדי לאפשר לדקל להעניק צל, ועל ידי כך לתרום להצלת הגינה או החצר. גיזום עבור צל, חייב להיעשות במקצועיות יתרה, ולכן, מומלץ לבצע את גיזום הדקל עבור צל, בערך אחת לשנתיים, על ידי אנשי גיזום מומחים, שמתמחים בנישת צל הדקל, על מנת להבטיח עבודה מקצועית שתוסיף צל, ולא חלילה תגדע ממנו.

 

מה כרוך בגיזום עץ הדקל?

בגלל שבדרך כלל, עץ הדקל אינו ארוך, גבוה ואף מסתעף, פעמים רבות, לצורך הגיזום , יידרשו גוזמי העצים, להשתמש באביזרים מיוחדים לצורך עבודתם, כמו: מנוף, משאית ועוד. מסיבה זו, אין תמחור אחיד לגיזום עצי דקל, ורק לאחר בחינת הנתונים הספציפיים של עץ הדקל שעל הפרק, יוכל להיקבע המחיר הסופי בשקלול כל מרכיבים עבודת גיזום הדקל.

 

ומה העלות הממוצעת של גיזום עץ דקל?

טווח המחיר של גיזום עץ דקל הוא רחב מאד. בפועל, המחיר הממוצע נע בין כמה מאות שקלים, לכמה אלפי שקלים, כאשר בדרך כלל, העלות תסתכם ב1000 ₪ לפחות. עם זאת, לא ניתן כלל לקבוע מחיר באוויר, לפני שאנשי המקצוע יאבחנו את היקף העבודה וייתנו את המחיר הסופי.

 

לסיכום

גיזום עץ דקל, עלול להיות כרוך האביזרים נלווים רבים המשפיעים גם על המחיר. חשוב לזכור, שגיזום עץ הדקל, משפיע על חיוניות וחיות העץ, ויש לבצע את הגיזום לפחות אחת לתקופה.

בעל מקצוע

 

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »