מה כולל ייעוץ כיבוי אש ובטיחות

שריפה שאירעה לפני כמה שבועות במפעל מוכר בצפון הארץ, הובילה להתעניינות בקרב גולשים שאחראיים על מבני מוסדות ומפעלים. אלה ביקשו לדעת פרטים אודות ייעוץ כיבוי אש ובטיחות שצפוי למנוע את השריפה הבאה. מדריך זה ירכז את כל המידע בנושא, כדי להעלות את המודעות ולאפשר לכולם להכיר באינפורמציה שנכללת בייעוץ חיוני זה. קראו את השורות הבאות ותהיו בטוחים שתצאו מומחים בתחום.

 

הדרכת העובדים

פנייה לחברה שמעניקה ייעוץ מקצועי בכל הנוגע לכיבוי אש ובטיחות תכלול הדרכה של העובדים שנמצאים במקום. שכן, אלה צריכים לדעת מה עליהם לעשות במידה ותתחולל שריפה במבנה. מדובר בעצם במפגש חד פעמי, במהלכו, העובדים יתלוו לצוות המומחים של החברה שיציגו בפניהם את הדרכים בהם עליהם ללכת במידה ותתקיים שריפה.

בנוסף לכך, אלה גם יקבלו הנחיות בכל הנוגע לאופן היציאה מהמבנה. שכן, במקרים של שריפה צריך להתכופף, כדי לא לשאוף עשן (וזו רק הנחיה אחת שחשוב להכיר).

הכשרת עובדים

הכנת תיק שטח

תיק שטח הוא אוגדן בטיחותי שצריך להתקיים בכל מבנה שנמצא באחריות של עסק, מוסד או ארגון. פנייה אל יועץ בטיחות אש מקצועי תוביל להכנת תיק שטח שיכלול את כל הפרטים החיוניים הבאים:

  • תכונות עיקריות של המבנה
  • פירוט הכלים שיכולים לסייע במקרה של שריפה
  • הצגת מערכות אספקת המים שנמצאות בתוך ומחוץ למבנה
  • הסבר אודות מקומות המילוט שניתן להשתמש בהם במצבי חירום
  • מפה של המבנה ועוד

 

חשוב מאוד להחזיק בתיק שטח זה, משום שהוא מאפשר בראש ובראשונה להיערך לאירועי חירום מסוגים שונים. הוא יכול גם לסייע בעת שריפה לשירותי הכבאות שמגיעים למקום. שכן, הם לא מכירים במבנה מראש, כך שהתיק יכול למפות להם את המרחב ולהקל על עבודתם.

 

תכנון מתקדם של מערכות לכיבוי וגילוי אש

ייעוץ כיבוי אש ובטיחות כולל גם תכנון מתקדם של כל המערכות לכיבוי וגילוי אש שנמצאות במבנה. מדובר בהליך שמתבצע על מבנה שעבר שיפוץ או על מבנה חדש. במהלך הייעוץ, המומחים יבדקו את המקומות המתאימים ביותר שיוכלו להקל על השוהים במרחב במידה ותפרוץ שריפה.

תכנון מתקדם

סיוע בנושאים בירוקרטיים

יש לא מעט בקשות שצריכות להישלח לגורמים שונים. ייעוץ כיבוי אש ובטיחות מסייע בכל הנוגע לעניינים בירוקרטיים אלה. מדובר למשל בהגשה של בקשות לקבלת אישור לכיבוי אש, הכנה של תוכניות בטיחות אש מתקדמות למבנים מסוגים שונים ועוד.

 

השורה התחתונה

יועצי כיבוי אש ובטיחות מספקים ייעוץ מקצועי שנוגע לתכנון, הדרכה והתנהלות מול נושאים בירוקרטיים שצריכים להתבצע כדי להפוך כל מבנה לבטוח. עכשיו, לאחר שקראתם את כל המידע שהוצג לעיל אתם יודעים שמדובר בהליך חיוני שצריך להתבצע על ידי חברה מוסמכת ובעלת ניסיון בתחום, כדי שתוכלו להיות בטוחים בכך שהמבנה ישמור על בטיחות הנוכחים בו.

מלחמת אש

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »