מה כולל ביטוח דירה ומה לא

בחירה של תכנית ביטוח צריכה להיעשות רק לאחר שיש ברשותכם את מלוא הידע בנוגע למשמעות של הביטוח אותו אתם רוכשים, וגבולות הכיסוי שלו.

ביטוח דירה הוא דוגמה לביטוח אשר רבים עושים באופן אוטומטי, לוקחים את החבילה הבסיסית, ולאחר מכן מתחרטים שלא רכשו הרחבה כאשר גבולות הכיסוי מתבררים להם באופן מלא.

במאמר זה נדון בשאלה אילו דברים כולל ביטוח דירה ומה לא.

 

הגנה מפגיעות על רקע טרור ומלחמה

ביטוחי דירה באופן כללי, אינם אחראים על כיסוי של פגיעות שנגרמו עקב מתיחות ופגיעות טרור. הסיבה העיקרית לכך היא שבמידה ומתפתחת מלחמה כללית, או עימות רב נפגעים הכולל ירי אל כל שטחי הארץ, חברת הביטוח עלולה לקרוס עקב ריבוי הפניות. נוסף על כך, מאחר ומדובר בפגיעות שנגרמו עקב פעילות והחלטות על רקע מדיני, על המדינה להיות האחראית על כיסוי שלהם ולא חברת הביטוח בראיית החברות. למרות זאת, חברות ביטוח רבות בישראל מציעות הרחבה של חבילת הביטוח הראשונית, כך שתכלול בין השאר כיסוי והחזר על פגיעות טרור ומלחמה. חבילות אלו, המוצעות כמובן בתוספת תשלום, יכולות להיות כדאיות בעיקר לישובים אשר נמצאים בקו העימות, אשר סובלים באופן תדיר מאירועי ירי ופגיעות בבתי המגורים של התושבים.

החזר על תיקון בעיות תשתית בבית

רבים חושבים שלאחר שחתמו על חוזה ביטוח דירה, האחריות על הנכס יורדת מעליהם באופן מלא. כתוצאה מכך, הם מרשים לעצמם להזניח את בית המגורים, ואף לחולל בו נזקים באופן מכוון מתוך מחשבה שחברת הביטוח תפצה אותם ותממן את כלל התיקונים. מדובר בטעות  חמורה, אשר עלולה להוביל להפסד כספי משמעותי. אחריות חברת הביטוח על תיקונים קיימת, אך מותנית בהתנהגות סבירה של בעלי הדירה. ההחזר מתקיים על תיקוני תשתית לרוב, כולל תקלות אינסטלציה או חשמל. חשוב מאוד להכיר תוספת אשר מציעות רוב חברות הביטוח, במסגרתה בעלי המקצוע אשר יטפלו בנזקים לדירה יהיו מטעם החברה. כך, לא נדרש מבעלי הדירה כל מאמץ או תיאום כדי לתקן נזקים בדירה, והטלפון היחיד שיהיה עליהם לעשות הוא לחברת הביטוח, אשר תהיה אחראית על הזמנת בעל המקצוע, ווידוא שהתיקון התקיים במלואו. מדובר בהבדל גדול לעומת שרשרת הטלפונים אל בעלי המקצוע השונים, ואל חברת הביטוח כדי לקבל אישור מימון אשר התקיימה בעבר.

 

פגיעות בצד ג' בזמן שיפוצים בדירה

הרחבה נוספת אשר אינה כלולה בחבילת ביטוח דירה סטנדרטית, היא הרחבה הנוגעת לפגיעה בצד ג'. במקרה של פגיעה בצד ג', האחריות על הנזק נופלת על בעלי הדירה. במידה ובית המגורים שלכם עובר שיפוץ, אשר גורם לנזק לדירה מתחתיכם, יתכן והנזק יהיה יקר במיוחד, כך גם במקרה של פגיעה בעוברי אורח בגינת הבית וכדומה. הרחבת החבילה כך שתכלול החזר על פגיעות בצד ג' מגינה עליכם גם מתביעות כאלו.

 

חתימה על מסמך

תוכן עניינים