מה היתרונות של בור חלחול בבית פרטי

כללי

בשנים האחרונות הכינרת הופכת למלאה יותר ויותר, זה קורה בזכות מערכות חורפיות שמגיעות אלינו מדי שנה עם מספר נכבד של ימי גשם. אולם, לצד הצדדים החיוביים של מערכות הגשם ישנם גם צדדים שליליים שגורמים לנזקים, הצפות ושיטפונות באזורים עירוניים. בורות חלחול שנחפרים סמוך לביתכם נועדו על מנת לטפל בנזקים הללו ואנחנו כאן כדי להסביר איך בדיוק.

חפירת בורות חלחול הופכת פופולארית יותר ויותר, אנשי המקצוע מתמקצעים בעניין והלקוחות מבינים שלבורות החלחול יש שימושים רבים והם נחוצים בכל מרפסת, גינה או בניין מגורים פרטי. במאמר זה נסקור את היתרונות של בור חלחול בבית פרטי ובסמוך אליו. 

 

העברת מי גשמים

החורף הישראלי לא עוצמתי כמו זה הקנדי או הבריטי אך כמעט כל עיר בישראל סופגת מי גשמים. במידה ומדובר בעיר חוף, או קרובה לחוף, רוב הגשמים יגיעו בדרך זו או אחרת לים, אך לגבי הערים שממוקמות במרכז הארץ, המים אמורים לחלחל למאגרי מי התהום של העיר. בור החלחול מסייע לתהליך העברת מי הגשמים אל מי התהום ולכן בור חלחול סמוך לבית מהווה יתרון גדול.

שמירה על איכות הסביבה

בעזרת בור החלחול והמים שמנוקזים בצורה מסודרת, ניתן להשתמש במי הגשמים להשקיה, חקלאות ובנייה. על ידי מחזור המים שמנוקזים ליד פתח ביתכם תוכלו לייעל את המערכות האקולוגיות ובכך גם לתרום לאיכות הסביבה ולחסוך במשאבים.

מניעת הצפות

אם הינכם גרים באיזור מישורי ו/או נמוך, סביר להניח שנתקלתם לא פעם בהצפה ושטפון. המצבים הללו נגרמים בשל העובדה שאין למים מקום טבעי לגלוש ולהתנקז. לכן, בור חלחול סמוך לבית הפרטי שלכם מהווה יתרון עצום ויסייע לכם למנוע הצפות בגינה, במרפסת או בשבילי הגישה שסמוכים לבית.  

מניעת החלשת יסודות בניין

היתרון החשוב ביותר של בורות החלחול הוא בעיקר בטיחותי. התקנה וחפירת בור חלחול עשויה למנוע מצבים שבהם התשתיות של הבניין שלכם, בין אם מדובר בצמחים, שבילים או אפילו תשתיות בנייה, נחלשים ומתפוררים אט אט. מי הגשמים עלולים לגרום לנזקים בגינות פרטיות, ציבוריות, חניונים ומשטחים מרוצפים.

דברים שכדאי לדעת

בור חלחול אופטימלי הוא כזה שנקדח תוך התחשבות באיזור הגיאוגרפי שבו התבצעה ההתקנה, בכמות הגשמים וסוג הקרקע. נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון היא מידת העומק של הבור, כאשר העומק הרצוי הוא לפחות שני מטרים בשכבה החולית העמוקה. בורות החלחול היעילים ביותר חייבים להגיע לעומק של שני מטרים לפחות בשכבה החולית, שמצויה בבטן האדמה. את הבורות ניתן לקדוח בקטרים שונים, מ-400 ועד 800 מ"מ, נוסף לבורות הסטנדרטיים, ניתן להתקין בור ניקוז עם סוגי צנרת שונים שמשדרגים את הניקוז. כדי לבחור את בור החלחול המתאים יש להתייעץ עם מהנדס אינסטלציה או יועץ מומחה בתחום.

 

צנרת

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »