מה היא בדיקת בדק בית?

דירה חדשה מקבלן? עומדים לפני קניית נכס? הגעתם למקום הנכון ובזמן הנכון. אנחנו פה כדי להסביר על אחד הנושאים החשובים ביותר בקשר לדירות חדשות. בדק בית הוא חובה בסיסית, שיכולה לחסוך הרבה בעיות ולהבטיח שאתם נכנסים לבית תקין מכל הבחינות. אז מה היא בדיקת בדק בית, מתי ולמה כדאי לעשות אותה? הישארו אתנו ונשתדל לענות על הכול.

 

דירה חדשה

כשעומדים לפני קנייה של דירה חדשה מקבלן, תקינות הנכס היא לא דבר שמובן מאליו. כשאתם לא אלה שתכננתם את הבנייה והייתם שותפים לתהליך, לא תוכלו לדעת האם הכול נעשה באופן תקין. כמובן שתוכלו  לבדוק זאת באופן מקצועי באמצעות ביקורת מבנים. בדק בית דירה מקבלן  הוא אחד המונחים שנכללים תחת רשימת הבדיקות המקצועיות.

 

מה הוא בדק בית?

בדק בית הוא בדיקה הנדסאית מקצועית שנכללת תחת רשימת הבדיקות שנעשות במסגרת ביקורת מבנים. מטרת הבדיקה היא לעמוד על טיבם של נכסים, דירות, בתים וכל מבנה אחר בתחום הנדסת הבניין. הבדיקה נעשית כדי לאתר כשלים או ליקויים בבנייה. במסגרת הבדיקה נבחנות התשתיות ואופן הבנייה בהתאם לתקנים ולייעוד של הנכס.

 

למה חשוב לעשות בדק בית?

לא פעם שומעים סביבנו אנשים שקנו דירה חדשה ונתקלו בתקלות אין ספור בשנה הראשונה. מתקלות זניחות של קירות עקומים ועד תקלות רבות משמעות כדוגמת נזילות, איטום וקרינה, את כולן יבדקו במסגרת בדק הבית. הבדיקה יכולה להיות סיבה להימנע מקניית דירה מסוימת, או להבטיח תיקון שקודם לרכישה.

 

יד 2

אם אתם עומדים בפני רכישה של בית יד שנייה, בדק בית הוא נצטרך וכדאי. כשקונים רכב יד שנייה לא מוותרים על בדיקה מקצועית במוסך, ובטח כשמדובר בדירה או בנכס בעלות גבוהה. בדק בית יגלה כל בעיה שלא תוכלו לראות כשתעברו בין החדרים ותבחנו את הקירות. בדיקה מקצועית תוכל לעזור לכם בבחירת הדירה ולחסוך לכם הרבה כאב ראש והוצאות כספיות בהמשך.

 

שיפוץ

יש לכם נכס, דירה או בית שאתם רוצים לשפץ, בדק בית יהיה הכרחי גם במקרה כזה. גם אם גרתם מספר שנים בנכס ואתם חושבים שאתם מכירים את כל הבעיות שלו, תנו לאנשי מקצוע לעזור לכם. בדק בית לפני שיפוץ יעזור לכם לבדוק האם כדאי להחליף תשתיות, לדוגמה. תוך כדי השיפוץ ולאחריו הבדיקה תבדוק חריגות, רמות גימור וכל עניין הנדסאי במבנה.

 

לסיכום

בין אם אתם לפני קנייה של דירה חדשה, דירה יד שנייה, שיפוץ בית או אפילו שכירות ארוכת טווח, אל תוותרו על בדק בית. בדק בית היא בדיקה שנכללת תחת ביקורת מבנים, שבודקת את כל הקשור בהנדסת בניין. שווה להשקיע בבדיקת התקינות של הנכס כדי לחסוך תקלות והוצאות כספיות כבדות בהמשך. בדק בית יקנה לכם הרבה שקט נפשי וכאבי ראש, והעיקר שיהיה יישוב טוב ☺

בדק בית

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »