מה החשיבות של בדק בית לפני כניסה לדירה חדשה?

בדיקת בדק בית מעניקה שקט נפשי וביטחון לרוכשי דירות. שכן, זו מגלה על קיומן של תקלות וליקויים נסתרים או גלויים. מדריך זה יציג בפניכם את הנושא בהרחבה, כדי שתוכלו להכיר בחשיבות של הבדיקה החיונית, רגע לפני שתאכלסו את הדירה. הישארו כאן ותצאו עם כל הפרטים הדרושים לכם.

 

הקדמה – מה זה בדק בית?

יכול להיות ששמעתם לא פעם על בדק הבית, אך לא ידעתם מה בדיוק נעשה במהלכה. אם כך, זו העת לגלות שמדובר בבדיקה שמתבצעת על ידי גורם מקצועי שעבר הכשרה ספציפית, כך שהוא יודע למצוא ליקויים בבתים פרטיים ודירות. חשוב לציין שהבדיקה צפויה לארוך מספר שעות. במהלכה, יתועדו כל הליקויים באופן מפורט על גבי דו"ח שיימסר אליכם, הלקוחות. חשוב לציין שהמומחה עובר ברחבי הבית ובודק את הפרטים הקטנים והגדולים כאחד, לדוגמא:

  • איכות הגימורים
  • צבע הבלטות
  • איכות השיפועים של המקלחות ועוד

חשוב לציין שהליקויים לא נוגעים אך ורק לנוחות השימוש בבית, אלא גם לנראות.

איש בצהוב בודק בית

למה חשוב לבצע בדק בית מראש?

סביר להניח שקניתם בעבר רהיטים, מכוניות או מוצרי חשמל תוך בדיקה קפדנית אודות טיבם. שכן, אנו נוטים לבחון את המוצרים שנרכשים על ידינו, כדי לבדוק אם יש בהם פגמים שמצריכים החלפה. הרי אנחנו לא רוצים לשלם הרבה כסף על מוצר שלא ישמש אותנו כראוי. הדבר נכון במיוחד במקרים של רכישת דירה. נסביר כעת שמומלץ לבצע בדיקת דירה חדשה מקבלן, כדי שתוכלו להיות בטוחים בכך שזו אינה פגומה מסיבה כזו או אחרת.

 

מה עוד חשוב לעשות? לבדוק את טיבו של הבודק

אי אפשר לעסוק בבדק בית, מבלי להתעכב על המקצועיות של הבודק שיגיע לביתכם. נדגיש עליכם לערוך בירור מעמיק בנושא שיגלה אם מדובר באדם שהוסמך לתפקיד. שימו לב, תוכלו לבצע את הבירור תוך פנייה לחברים שרכשו לאחרונה דירה או באמצעות גלישה ברחבי הרשת. שכן, יש פלטפורמות שמרכזות מידע מהימן בנושא.

 

כך תגיעו למומחה בבדק בית דרך הרשת

זו העת לגלות שניתן להגיע לבעל מקצוע מומלץ תוך גלישה ב – 3 הפלטפורמות הבאות:

  • לשונית הביקורות של גוגל: תוכלו לקרוא חוות דעת שנכתבו לאחרונה מצד גולשים שהסתייעו בשירותיו של בעל מקצוע מסוים. ניתן גם לראות מהו הדירוג שניתן לו בין 1 ל – 5 כוכבים
  • פייסבוק: אפשר להעלות פוסט בפרופיל הפרטי או בפייסבוק, כדי לקבל מידע מהימן מחברים
  • פורומים מתחום הבנייה: באפשרותכם לקרוא הודעות שהועלו לפורום בעבר ולגלות אם יש בעל מקצוע נחשב שעובר מפה לאוזן

 

לסיום

חשוב לבצע בדיקת בדק בית, רגע לפני שנכנסים לדירה חדשה. בשלב זה ברור לכם שהבדיקה תגלה אם יש תקלות שעשויות לגרום להוצאה כלכלית גבוה או חלילה לפגיעה בדיירי הבית.

פקח בית

תוכן עניינים
נעלי עבודה
כללי

נעלי עבודה נוחות

עבודה ממושכת על הרגליים יכולה לגרום לכאבים, עייפות ואף פציעות. לכן, בחירת נעלי עבודה נוחות היא הכרחית לכל מי שעובד על הרגליים לאורך זמן. נעלי

קרא עוד »