מהם השלבים להפעלת מחולל חמצן נייד

עם התפתחות פתרונות הנשימה הניידים, השתנו חייהם של הסובלים מבעיות נשימה מן הקצה לקצה. שוב לא היו צריכים להיכבל אל מחולל חמצן נייח המחייב אספקת חשמל לאורך זמן פעילותו שכן מחולל חמצן נייד יכול לפעול במשך שעות ארוכות בהסתמך על סוללה נטענת.

כך יכולים חולים במחלות נשימה שונות להתנייד בחופשיות, ליהנות מאספקת אוויר מועשר בחמצן מה שמיטיב את מצבם הבריאותי ואפילו לטוס לחו"ל בליווי מכשיר קטן וקומפקטי. הפוסט הבא יעסוק בשלבי ההפעלה של מחולל חמצן נייד. ולא, אין צורך לנשום עמוק, הפעלת מחולל חמצן היא פעולה קלה ופשוטה למדי.

 

מחולל חמצן נייד – עקרונות ההפעלה

מחולל חמצן נייד הוא מכשיר רפואי הכולל יישום של טכנולוגיית PSA המפרידה חמצן רפואי בצפיפות גבוהה מהאוויר תוך סילוק חלקיי חנקן. מכשיר זה קל ביותר להפעלה ומאפשר לכוון את זרימת החמצן הדרושה למשתמש. שיטה זו לאספקת חמצן היא שיטה ייחודית העדיפה על פני חמצן נוזלי וחמצן בלחץ גבוה.

מחולל חמצן

שלב 1: וודאו שהמכשיר ממוקם היטב

בשלב הראשון עליכם לוודא שהמכשיר ממוקם על משטח ישר באזור מאוורר ומוצל ללא חשיפה לעשן או לגזים רעילים (התרחקו ממעשנים!). בנוסף, הרחיקו את המכשיר מקירות, רהיטים או גופים אחרים לפחות 10 ס"מ. וודאו שפתח היציאה אינו חסום כדי למנוע התחממות של המכשיר.

 

שלב 2: חברו את המכשיר לספק כוח

מחולל חמצן נייד יכול לקבל אספקה אנרגטית מ-3 מקורות כוח שונים:

  1. חיבור לרשת חשמל ביתית
  2. חיבור לשקע חשמל בכלי רכב
  3. חיבור לסוללה נטענת – חשוב להטעין את המכשיר למשך הזמן המצוין בהוראות ההפעלה של המכשיר הספציפי על מנת שיוכל לספק פעילות יעילה למשך זמן מירבי.

שלב 3: חברו את צינור החמצן לפתח היציאה

בשלב זה יש לחבר את צינור אספקת החמצן או את צינורית האף לפתח ממנו יוצא החמצן.

 

שלב 4: הפעילו את המכשיר

לחצו על כפתור ON במשך מספר שניות, לאחריו יישמע צפצוף קצר ועל המסך תופיע תצוגת המכשיר.

 

שלב 5: הגדירו את רמת זרימת החמצן

לפי הנחיות הרופא המטפל יש להגדיר מהי זרימת החמצן הרצויה עבור המשתמש. מחולל החמצן יבצע בדיקה של נשימת המשתמש ואחר כך יתחיל להזרים חמצן.

 

שלב 6: כבו את המכשיר

בלחיצה על כפתור OFF המכשיר יבצע כיבוי.

 

לסיכום

מחוללי חמצן ניידים מספקים מערכת הפעלה וכיבוי ידידותית למשתמש על מנת להקל ככל האפשר את השימוש במכשיר. חשוב לפעול לפי ההוראות גם כשאר נמצאים במרחבים פתוחים, זאת כדי למנוע חשיפה לאוויר בלתי נקי או חימום יתר של המכשיר.

לצורך שימוש במכשיר ללא חיבור לחשמל יש להטעין את המכשיר למשך מספר השעות לפי הוראות היצרן המפורטות בחוברת ההוראות המצורפת לכל מכשיר.

מחולל חמצן נייד

תוכן עניינים