מהם השלבים להחלפת קו ביוב שמוביל לבית

החלפת קו ביוב זה אירוע. מדובר בתהליך המורכב ממספר שלבים, וכל אחד מהם מצריך את תשומת הלב של מזמים העבודה והספק שלה כאחד.

חפירה בקרקע, ציוד מכני כבד וניתוק מקו צנרת הם רק חלק מהצעדים ההכרחיים שצריך לנקוט כדי להחליף בבטחה את הצינורות הישנים.

כל אלו ועוד, מיד כאן בכתבה שלפניכם.

 

חפירת התשתית הקיימת

כמו כל עבודה שעוסקת בתשתיות בסיסיות, נהיה חייבים לחשוך את קו הצנרת הישן. הוא בדרך כלל יהיה חפור מתחת למדרכה בקרבת הבית שלכם. שלב זה הוא חיוני בתהליך החלפת קו ביוב בדיוק כמו כל שלב אחר. לפני שמתחילים באיזושהי עבודה, אפשר להשתמש בקרקע החשופה מתחת לקו הצרת לבדוק האם קיימות נזילות ולאבחן האם יש נזקים להתיישנותה של הצנרת.

 

ניתוק הצנרת הישנה

שלב זה הוא קריטי בתהליך ההחלפה. אי אפשר להתחיל ולפרק את האלמנטים של הצנרת הישנה עד שאין לנו קו צנרת ריק לחלוטין שלא מחובר לאספקת ביוב משום צד. כל מה שצריך לעשות הוא לנתק ולחסום את הצנרת במקטע הניתוק באמצעו תאום אוטם ולסגור את ברז אספקת הביוב של הבית.

 

הוצאתה מהאדמה

אחרי שחפרנו וחשפנו את קו הצנרת הישן, אבחנו איזה חלקים ממנו צריך להחליף ולבסוף – אחרי שסגרנו את אספקת הביוב ויש לנו "קו יבש" – אפשר להתחיל במלאכה. צינורות ביוב בדרך כלל עשויים מתכת ישנה. במידת המתאפשר, ניתן לפרק את הצינורות באמצעות הברגה פשוטה ובמידת הצורך להשתמש במסור דיסק לחיתוך מתכות. את שלב זה יש לבצע בזהירות יתרה, בין עם מדובר בהליך פשוט או מורכב – שלא יפגעו תשתיות נוספות יש בקרבת צנרת הביוב במידה והם שם.

 

הנחת צנרת חדשה

צינורות ביוב שיונחו במקום הצנרת החדשה יהיו עשויים מחומר PVC. חומר זה הוא פלסטיק עם אחוז נמוך של גמישות. עמידות החומר, יעילותו והגמישות הסמלית שיכול לבצע יכולים לסייע לקו הצנרת בשמירה על שלמותו במידה ויש תנועות באדמה או חס וחלילה הפעלת עומסים על השטח מעל קו הצנרת. כל אלו ימנעו נזילות ביוב עתידיות ויהפכו תא מלאכת התחזוקה בצנרת לקלות הרבה יותר.

 

לפני שמתחיל הרעש

החלפת קו ביוב היא תהליך לא זול. יחד עם זאת, ברגע שתבינו מהו מקור הבעיה שהעלה את הצורך בהחלפה זו, יהיה לכם ברור יותר האם זה קשור לתשתית העירונית או שמא לתשתית הביתית. במידת הצורך, תוכלו לפנות לעירייה בבקשה לסיוע בתהליך זה. לרוב, יהיה צורך בהחלפת קו צנרת בגלל סתימות קיצוניות, חלודה שמחלישה את הצנרת או קיומם של חומרים מסוכנים שמחלישים את הצנרת וגורמים לנזילות

החלפת קו היא אמנם מטלה מורכבת, אך כשהיא נמצא בטיפול בעל מקצוע איכותי, מדבור במטלה פשוטה שיכולה להיפתר תוך מספר ימים.

תעלות מים

 

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »