מהיתר הבנייה ועד לעיצוב הנכס – כל מה שרציתם לדעת על בניית נכס ולא ידעתם את מי לשאול

בניית נכס הוא לא תהליך כל כך קל ופשוט. הבנייה מצריכה פעולות שונות, מתוכננות היטב על מנת לגרום לנכס להיות בנוי בצורה הטובה ביותר, בזמן הקצר ביותר. בניית הנכס מתחילה כמובן מהיתר בנייה, אישור מהותי וחשוב שנותן את ה- OK להתחלת הבנייה, לאחר מכן תהליך הבנייה מושפע רבות מעיצוב הנכס ולכן צריך לקחת את הנושא הזה בחשבון.

 

השלב הראשון בבניית נכס – היתר בניה

היתר בניה הוא בעצם האישור או הרישיון לבצע פעולות בנייה שונות. מי שנותנת את היתר הבנייה היא הרשות המקומית או העירייה האחראית על המבנה או אותו שטח הקרקע שעליו רוצים לבנות.

לא ניתן להתחיל את הבנייה בפועל אם לא מתקבל היתר בנייה. היתר הבנייה הוא מושג מפתח בתחום הבנייה, תכנון הפרויקטים והנדל"ן, מאחר ובנייה והפעלת פרויקט ללא אישור היא עבירה פלילית, כל העיניים של כל המעורבים בפרויקט נשואים אל אישור היתר הבנייה.

 

למה צריך היתר בנייה?

אנשים שונים בונים דברים שונים מסיבות שונות. ניתן לבנות בתים פרטיים, לשפר את הדיור, להוסיף בנייה לשטח, להוסיף חדרים לבית, להוסיף מרפסת לבית ועוד. ניתן לבנות כדי לשפר את רמת החיים של הגרים בנכס או כדי להעלות את הערך שלו. מאחר וחוקי הפיזיקה הם חוקים מהותיים שעליהם העולם מסתמך, לא ניתן לבנות ללא אישור של אדריכל או מהנדס שאכן ניתן לבצע את השינוי או את התוספת.

לא חסרות דוגמאות בהן אנשים בנו ללא אישורים, המבנה קרס ומהאירוע יצאו פצועים והרוגים רבים. החשיבות של היתר בנייה היא גבוהה מאוד, אמנם התהליך נשמע מסובך (הוא לא חייב להיות כזה) אך הוא חשוב והכרחי. לכן אם אתם בונים נכס חדש – אתם חייבים היתר בנייה.

 

יש לי היתר בנייה, מה עכשיו?

ברכות, אם יש לכם היתר בנייה, הגיע הזמן להתחיל לבנות את הנכס. מומלץ ואפילו רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתכנון עיצוב הנכס. אנשי המקצוע של תכנון הנכס ינחו את צוות הבנייה כיצד לבנות את הנכס ואיפה לשים כל דבר. ברגע שכל המידע יהיה ברור לכולם, התוצאות יראו שונה ואין ספק שהם יהיו ברמה אחרת.

זכרו כי עיצוב הנכס לא מתחיל מצבעים, רהיטים ואביזרים – העיצוב מתחיל מתכנון הקירות, הרצפות, חלוקת החדרים והאווירה הכללית של הנכס. תקיפו את עצמכם באנשי צוות מעולים שיודעים מה הם עושים.


לסיכום, הנכס מוכן – הגיע הזמן לרהט ולעצב

שלב בניית הנכס מאחוריכם, הנכס בנוי ומוכן, כעת עליהם להתחיל לרהט אותו, לעצב אותו ולתת לו את הטון שלכם. הנכס שלכם הוא הבית שלכם, הוא מאפיין אתכם ולכן עליכם לבצע את שלבי העיצוב בקפידה. בחרו את הריהוט שאתם אוהבים ואת הצבעים שאתם אוהבים. חשבו על טווח הזמן הקצר וגם על טווח הזמן הארוך, חשבו על פונקציונליות ונוחות.

אתם תראו שאם הכול יהיה מתוכנן ותיצמדו לתכנונים שלכם ולמחשבות ההתחלתיות שלכם, בניית הנכס יהפוך מתהליך מתיש וארוך לתהליך כיפי ומשמעותי.

קבלנים

 

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »