למה חשוב לאתר נזילות בבית בזמן

נזילות בסופו של דבר יכולות להוביל לנזק של ממש ולכן הן בעלות ערך רב במציאתן עוד טרם הפיכתם לנזק הדורש הוצאה רבה וכאב ראש.

לכל אחד מאיתנו קרה לפחות פעם אחת בחיים או שמע על אירוע בו יש נזילות בבית או במקום העבודה.

במאמר זה נבין מדוע קורות נזילות ועל החשיבות הרבה שיש לאתר אותן בזמן המוקדם ביותר.

 

מאיפה מגיעה בעיית הנזילה

הצנרת דרכה עוברים כמויות המים המספקות את דיירי הבית הן לבישול, לשתייה, לרחצה או לשירותים נמצאת בתוך הקיר / מתחת לרצפה / בתקרה. הצינורות בנויות לפי סדר מדויק ומופתי אשר אמור לעזור לכולנו לחיות בתוך הבית מבלי לדעת בכלל על הצינורות ועל הכמויות שלהן, אך באותה נשימה לקבל זרימת מים טובה ואחידה מתי שנצטרך. כיוון שהצינורות מוחבאים היטב לעין, קשה לזהות בנזק או כשיש נזילה.

 

מתי מתרחשת נזילת מים מהצינורות

כאשר קורה לפתע נזק לצנרת או לחלק מהצינורות, בין אם ניתן לראות אותו ובין אם לא, ככל הנראה תיווצר נזילה שרק היא תסמן לנו כי התרחש נזק. במצב שבו יש חור בצינורות או שהחומר ממנו עשויים הצינורות מתחיל להתכלות, מים מתחילים לצאת מהצינורות ולזרום לתוך הקיר ולכן יש חשיבות רבה לתהליך של איתור נזילות.

נזילת המים שניתן לראות לעין היא הסימן הראשון לזיהוי נזק בצינורות, כי בלעדיה לא היינו יודעים. חשוב לטפל בנזילה מיד בסימן הראשון כי מכאן המצב יכול רק להידרדר ואינו יכול להסתדר ללא איש מקצוע. כעת נפרט על שני הסיבוכים המרכזיים של נזילת מים שמהם יש להימנע.

 

סיבוך ראשון – רטיבות

רטיבות היא מצב שבו האזור הקרוב ביותר לנזילת המים מהצינור מתחיל להיות ספוג לגמרי במים. הרטיבות יכולה להתבטא בקירות/ ברצפה/ בתקרה. כאשר הנזילה התפתחה עד למצב של רטיבות הדרך לפתור את המצב מתחיל להיות כבר יותר מסובך מאשר נזילה ראשונית. מציאת מקור הרטיבות, תהליך ייבוש הרטיבות ושימוש במכשירים מיוחדים לוקח יותר זמן ויותר משאבים לעומת נזילה כסימן ראשוני.

 

סיבוך שני – עובש

הזנחה של נזילה שלאט לאט מצטברת עד לרטיבות של ממש יכולה להוביל גם למצב של עובש באזור הרטיבות. עובש הוא שם כללי לפטריות הגדלות בסביבה רטובה ולכן הרטיבות המצטברת היא מקום גידול טבעי של העובש. פטריות אלו מסוכנות לבני האדם בכמות רבה ולאורך זמן, ולכן יש להימנע מהן ככל האפשר ולטפל בהקדם. עובש הוא תוצאה של גילוי מאוחר או טיפול מאוחר של נזילה.

 

לסיכום

הבית הוא המקום הבטוח הן מבחינה בריאותית והן מבחינת משאבים קיומיים חיוניים לדיירים בו. נזילה מאחד הצינורות המרכיבים את הצנרת המרכזית של הבית עלולה להוביל לסיבוכים שבסופו של דבר יכולים גם לעלות כסף רב יותר בטיפולם, אך בעיקר יכולה גם לפגוע בבריאות האנשים החיים בבית. בעקבות כך, החשיבות לטפל בנזילה ברגע הראשוני ברחבי הבית היא הפתרון הנכון והדרך הנכונה למנוע נזקים רבים יותר ופגיעה בבריאות.

מערכת מים

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »