האם אפשר להתקין מערכת חימום לרצפה עם פרקט?

בשנים האחרונות חימום תת רצפתי נהפך לאמצעי חימום פופולרי ושכיח מאוד בקרב בתים רבים.

הביקוש הרב למערכת החימום הזו נגרם בגלל היתרונות הרבים שלה.

אחד היתרונות המרכזיים של מערכת החימום התת רצפתי הוא פיזור החום בצורה יעילה בשטח רחב יותר שמביא לחימום החדר במהירות גדולה ממהירות החימום של אמצעים אחרים.

יתר על כן, החום שמערכת החימום התת רצפתי מפזרת, הוא חום איכותי ונעים יותר שלא גורם לתחושת יובש וחוסר נעימות שאמצעי חימום אחרים גורמים. בנוסף, מערכת החימום הזו משתמשת במעט חשמל לאורך זמן רב ומהווה פתרון חימום חסכוני ויעיל.

החימום התת רצפתי מתאים כמעט לכל רצפה. ניתן להתקין מערכת חימום זו גם מתחת רצפה עם פרקט. כאשר אנו נבצע זאת עלינו להקפיד על מספר חוקים חשובים שישמרו על הבטיחות, היעילות והמהירות של מערכת החימום.

 

מהו חימום תת רצפתי?

מערכת חימום תת רצפתי מהווה אמצעי חימום יעיל, מהיר וייחודי. בשיטה זו, מניחים מתחת לרצפה מערכות סלילים או צינורות. כאשר אנו מדליקים את המערכת, הסלילים או הצינורות מתחממים ומעברים את החום אל החלל שנמצא מעל הרצפה. כך, אנו נהנה מחדר חם ונעים ולא נסבול מהקור.

קיימים שני סוגים מרכזיים של מערכות חימום תת רצפתי:

  1. חימום תת רצפתי חשמלי: בשיטה זו מתקינים גופי חימום חשמליים מתחת לרצפה. גופי החימום הללו מתחממים, פולטים את החום אל פני הקרקע ומפזרים חום נעים שאינו מייבש את האוויר בחדר.
  2. חימום תת רצפתי על בסיס מים: מערכת חימום שכוללת צינורות עם מים מתחת לרצפה שמתחממים ופולטים חום לחדר.

שני סוגי המערכות מתאימים להתקנה תחת רצפת פרקט.

 

חימום תת רצפתי תחת רצפת פרקט

ניתן להתקין מערכת חימום תת רצפתי לרצפה עם פרקט למינציה או פרקט רב שכבתי. לעומת זאת, מערכת החימום התת רצפתי לא מתאימה לפרקט גושני בשל בידוד החום והעובי שלו. כאשר אנו נפעיל את מערכת החימום תחת רצפה עם פרקט יש להקפיד על הכללים הבאים:

  1. אין להפעיל את מערכת החימום בטמפרטורה שגדולה מ27 מעלות.
  2. יש לוודא שמותקנת מערכת שמונעת עודף לחות וכך למנוע התרחבות והתכווצות של העץ.
  3. לאחר יציקת הבטון, עליכם לוודא שמפעילים את מערכת החימום לשבועיים וכך מייבשים את הלחות שנמצאת מתחת ליציקה. רק לאחר הפעלת מערכת החימום, התקינו את הפרקט.

התקנת מערכת חימום תת רצפתי לרצפה עם פרקט מתאימה לבוני דירות חדשות. כאשר מתקינים מערכת חימום בשיפוץ דירה את דירתם מתעורר צורך לפרק את כל הפרקט על מנת להתקין את המערכת. בנוסף, התקנת מערכת החימום תקטין את חלל החדר הקיים משום שגובה הרצפה יעלה.

זקוקים להתקנת מערכת חימום לרצפה עם פרקט? מעוניינים בחימום נעים, יעיל וחסכוני? היכנסו ל- https://thermodul.pomo.co.il.

 

שלט מגה

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »