למה חובה להתקין דוד חשמלי עם חשמלאי מוסמך

על מנת ליהנות ממקלחת חמה עליכם להפעיל דוד חשמלי.

אם הדוד התקלקל, ונתקעתם בלי מים חמים, סביר להניח שתרצו לפתור את הבעיה כמה שיותר מהר.

לפני שאתם מזמינים את האדם הראשון שמציע לכם את המחיר הטוב ביותר, חשוב שתדעו כי עליו להחזיק רישיון חשמלאי.

מה זה רישיון חשמלאי, ואיזה בעל מקצוע אתם צריכים לחפש?

 

רישיון לעסוק בעבודות חשמל

החוק קובע כי מי שעוסק בעבודות חשמל חייב להיות בעל רישיון חשמל בתוקף, ושהוא מורשה לעסוק בסוג העבודה הספציפית אותה הוא מבצע. קיימות דרגות שונות של רישיון חשמל, כאשר דרגה גבוהה יותר מעניקה הרשאה לבעל הרישיון לבצע סוגים רבים יותר של עבודות חשמל. מי שמבצע עבודות חשמל ללא רישיון עובר עבירה פלילית.

 

דוד חשמלי

בדוד חשמלי קיים גוף חימום המקבל זרם חשמלי, והוא האחראי לחימום המים הקרים. תקלה בדוד החשמלי, קשורה במרבית המקרים לגוף החימום, או לתרמוסטט – חיישן המנתק את אספקת החשמל לגוף החימום כאשר המים מגיעים לטמפרטורה שהגדרנו מראש כטמפרטורת המקסימום. תקלה בגוף החימום תגרום לכך שלא יתחממו המים הקרים, או שיתחממו מעט מאוד. לעיתים התקנה לא נכונה של הדוד היא זאת שתגרום לכך שהמים לא יתחממו, ובמקרים מסוימים אף תגרום לנזילה.

 

מי מורשה להתעסק עם דוודים חשמליים?

קיימים שני בעלי מקצוע שיכולים לעסוק בתיקון ובהתקנת דוודים חשמליים: חשמלאי בעל רישיון מוסמך לפחות, ואיש דוודים עם רישיון חשמלאי מסויג. כלומר, איש דוודים קיבל את רישיונו לצורך חיבור החשמל בדוד בלבד. מאחר והדוד פועל על מערכת חשמלית, יתרונו של החשמלאי גדול יותר כיוון שהוא בעל היכרות רבה יותר עם חוק החשמל ועם תיקוני חשמל מסוג זה.

 

זהירות – סכנה

תיקון או התקנה של דוד בידי איש מקצוע שאינו מבין מספיק בחשמל, ולא על ידי חשמלאי מוסמך, עלול לגרום לסכנה. מלבד ההתעסקות במערכת החשמלית האחראית על חימום המים, יש צורך בחיבור נכון של ההארקה, שהיא מערכת הגנה מפני התחשמלות. חיבור לא נכון של מערכת ההגנה בעיקר בדוודי החשמל, יחד עם שילוב של מים, עלול לגבות חיים. בנוסף, החשמלאי בעל הרשאה לוודא את תקינות החשמל בדוד, כך שתוכלו להיות רגועים שהכול תקין מבחינה חשמלית.

 

התקינו דוד חשמלי – רק עם חשמלאי מוסמך

דוד חשמלי פועל על מערכת חשמלית, ודורש ידע רחב בתחום החשמל. על בעל המקצוע שמתעסק בדוודים להיות בעל רישיון חשמלאי, אחרת הוא עובר עבירה פלילית. חשמלאי מוסמך יכול לבדוק את תקינות החשמל ואת מערכת ההגנה של הדוד, ולוודא שהתקנת הדוד בוצעה כמו שצריך כך שיהיה לכם מים חמים ותוכלו להיות רגועים שאתם לא מסתכנים בהתחשמלות. חפשו המלצות על בעל מקצוע אחראי ומיומן בעבודות אלו, ואל תשכחו לבקש ממנו להציג לכם את רישיון החשמל שלו.

 

מתגים

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »