מדברים במספרים – כמה מרוויחים טכנאי דודים?

מחפשים טכנאי דודים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מאחורי כל דוד עומד טכנאי דודים, אשר אחראי להתקנתו על גג הבית, לפעולות התחזוקה השוטפות שלו ולתיקונים מעת לעת. כמו בעלי מקצוע רבים, גם עבודתם של טכנאי הדודים עשויה להצטייר כמהירה להפליא וכעשיית כסף קל בתמורה לשעות עבודה מעטות.

האם המחשבה הזאת באמת נכונה? במאמר הבא ניכנס מעט אל תוך עולמו של הטכנאי הממוצע, שגרת יום העבודה שלו והשכר שהוא מקבל תמורתו.

 

קווים לדמות טכנאי הדודים

אז במה עוסק טכנאי דודים? בכל מה שקשור לדודים כמובן. עבודת הדודים מגוונת להפליא וכוללת בין היתר התקנת דודים וחלקיהם השונים (קולטים, מפסקים חכמים וכדומה), פעולות ניקיון קבועות, עריכת ביקורות שונות (לדוגמא: בדיקת כשירות הגג עבור התקנת דוד) ותיקונים בלתי נמנעים. מדובר במקצוע מורכב הדורשת ידע בחשמל, הבנה מסוימת בפיזיקה, עבודה בגובה, שמירה על הכללים והתקנים הנוגעים לדודים, ועוד.

עם זאת, תנאי הקבלה לעבודה זו אינם מאוד נוקשים. כל מה שדרוש הוא לעבור קורס ייעודי אליו כמעט כל אחד יכול להתקבל. אורכו של הקורס כמה שבועות, בהם הוא מקיף את עבודת טכנאות הדודים על בוריה – תיאוריה ופרקטיקה כאחד. בסוף הקורס מתקיים מבחן שמעבר שלו בהצלחה מזכה את התלמיד בתעודת טכנאי דודים מוסמך.

קווים לדמות טכנאי הדודים

 

עצמאי לעומת שכיר

כמקובל במגזר השירותים והתיקונים, גם בקרב טכנאי הדודים קיימים עובדים עצמאיים רבים אשר מנהלים את העסק בכוחות עצמם. הסטטוס עצמאי מחייב את הטכנאים לעסוק בצדדים רבים שאינם נוגעים לעבודת הטכנאות באופן ישיר, כגון התמודדות עם בירוקרטיה או שיווק של העסק.

עם זאת, בהחלט יש גם לא מעט טכנאי דודים שכירים, למשל כאלו אשר עובדים עבור חברות הדודים השונות ומתקינים את מוצריהן באופן בלעדי. אלו לא נדרשים למורכבות של העוסקים העצמאיים, אך בהתאם לכך גם נהנים ממידה פחותה של חופש בכל הקשור להתנהלותם המקצועית.

עצמאי לעומת שכיר

 

זמינות, זמינות, זמינות

זמינות היא ערך עליון אצל טכנאי הדודים, והוא בהחלט מתורגם ליתרון כלכלי. במאה העשרים ואחת, דודים הם מוצרי יסוד שאי אפשר בלעדיהם – לכן תקלות חמורות בהם דורשות מענה מידי דחוף. אי לכך, טכנאי דודים עובדים שעות רבות ביום וברוב ימות השבוע. אפילו בשבתות ובימי חופש, ההסתברות למצוא טכנאי דודים זמין היא לא מופרכת בעליל.

זמינות, זמינות, זמינות

 

נסיעה נעימה

כמו עובדים רבים במשק הישראלי, גם טכנאי דודים מבזבזים זמן רב מיום העבודה על נסיעות. במקרה שלהם, מדובר בעיקר בנסיעות בין בתי הלקוחות השונים. סקר שנערך לאחרונה מצא כי בעלי מקצוע שונים מבלים בין שעתיים לארבע שעות בממוצע על הכביש כחלק מיום העבודה. אנחנו מקווים שיש להם לפחות מוזיקה נעימה ברקע שתעביר יפה את הזמן.

נסיעה נעימה

 

כמה תכלס?

כיצד בסוף מסתכמת עבודת הטכנאי במישור הכלכלי? ובכן, מדובר במספרים לא רעים בכלל. טכנאי דודים מרוויח בממוצע כעשרים אלף שקלים בחודש. עם זאת יש לציין שמדובר בשגרת עבודה לא קלה בכלל, אשר נערכת לרוב מעל לשמונה שעות ביום ובמשך שישה ימים בשבוע. להיות או לא היות טכנאי דודים? על זה כבר תענו בעצמכם.

כמה תכלס

תוכן עניינים

טכנאי דוד בנצרת

מחפשים טכנאי דוד בנצרת? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

טכנאי דוד בנהריה

מחפשים טכנאי דוד בנהריה? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

טכנאי דוד בעפולה

מחפשים טכנאי דוד בעפולה? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

טכנאי דוד בעכו

מחפשים טכנאי דוד בעכו? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

טכנאי דוד בכרמיאל

מחפשים טכנאי דוד בכרמיאל? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו

קרא עוד »

טכנאי דוד בנוף הגליל

מחפשים טכנאי דוד בנוף הגליל? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר לביצוע העבודה וההתקנה, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

קרא עוד »