כך תכין את ביתך לחורף!

לקראת החורף צריך להתכונן גם אם אנחנו במזרח התיכון, על מנת למנוע קור ודליפות בימים אלו. המאמר יפרט אילו הכנות יש לעשות כשפנינו אל החורף.

 

לעבור את החורף הקר בשלום

כחלק מההכנות לקראת החורף, בעיקר בצפון, מחייבות התקנת מזגן בבית. למשל, טכנאי מיזוג אוויר בקריות עם המלצות הוא איש קשר של בעל מקצוע שצריך לשריין לפני החורף. באזור הצפון הרבה יותר קר בערבים מאשר באזורים אחרים בארץ ולכן חשוב לחמם את הבית. כיום פחות אנשים משתמשים בתנורי חימום או רדיאטורים כיוון שהם גוזלים הרבה חשמל.

גם התקנת אח בבית היא אירוע כלכלי שיכול לעלות הרבה כסף ולהיות מסוכן. לפיכך, מזגן איכותי המותקן על ידי בעל מקצוע אמין ומוסמך יפתור לנו את בעיות הקור. גם אם יש לכם כבר מזגן בבית בקשו מטכנאי המזגנים לבדוק שיש מספיק גז ונקו את פתחי האוורור והפילטרים.

טכנאי מזגנים

להימנע מדליפות מהגג

בדומה לאיש מקצוע כמו טכנאי מיזוג אוויר בחיפה או בקריות, צריך ברשימת אנשי המקצוע אינסטלטור שיסייע לנו לאתר נזילות עוד לפני החורף ולהימנע מדליפות בקירות שיכולות לנבוע מסדקים בגג או מסתימות ביוב. כך גם ניקוי מרזבים לפני החורף ימנע סתימות שעלולות להציף את הגג ולגרום לרטיבות. כלומר, ככל שנשפר את אטימות הגג וננקה את פתחי הניקוז כך יהיו לנו פחות תקלות בחורף.

 

התקנת דוד חשמלי

עוד מכשיר הכרחי בימי החורף הוא הדוד החשמלי. כמעט אין בית או בניין בו אין דודי שמש או קולטים החוסכים לנו כסף בימי הקיץ כיוון שהם מקבלים אנרגיה מהשמש. יחד עם זאת, בחורף צריך שהדוד יפעל על ידי חימום חשמלי. טיימר או שעון שבת יסייעו לנו לתזמן את שעות הדלקת הדוד וכך נקבל מים חמים בימים בהם אין שמש.

התקנת דוד חשמלי

לאטום היטב את החלונות

בימים גשומים אם החלונות שלנו אינם אטומים כהלכה יכול לחדור גשם לבית. לפיכך, מומלץ לבדוק שהגומיות אינן בלויות או סדוקות ולהחליפן במידה וכן. את אטימות החלונות בודקים על ידי התזה מאסיבית של מים. לעיתים תצטרכו איש מקצוע לאיטום החלונות אך אם מדובר בתקלות קטנות ניתן לתקן לבד.

 

סידור מערכת החשמל

לפני החורף מומלץ להזמין חשמלאי מוסמך שיבדוק את השקעים בבית, לוח החשמל והמערכת על מנת שלא יהיו תקלות עקב מזג אוויר סוער. באופן כללי, יש להוריד את הפקקים ולוודא שהם פועלים לכל אזור בבית, שהשקעים ללא רטיבות או שרופים ולבדוק שכמה מכשירי חשמל עובדים בוא זמנית כדי להימנע מקצר בעומס חשמלי.

למשל, מזגן, מכונת כביסה ומייבש כביסה הם מכשירים זוללי חשמל שצריכים לפעול יחדיו מבלי לקצר את החשמל בחורף. לסיכום, ככל שתוודאו שהכל תקין ומוכן לקראת החורף, תוכלו לעבור אותו ללא תקלות ומבלי שתצטרכו להזעיק איש מקצוע.

טכנאי מזגנים

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »