יש חשמל באוויר: הכל על החשמל הסולארי

תחום החשמל הסולארי צובר תאוצה בשנים האחרונות. אם בעבר הוא היה רלוונטי רק לגופים גדולים ואקסקלוסיביים, כיום ניתן להתקין מערכות סולאריות גם בבתי עסק ובתים פרטיים. אז אם אתם רוצים לדעת עוד על חשמל סולארי, ריכזנו לכם כמה דגשים מרכזיים במאמר זה.

 

מה זה חשמל סולארי?

חשמל סולארי הוא אנרגיה שמופקת מהשמש, שהיא מקור כוח בלתי מוגבל. כל נקודה שבה אור השמש פוגע על פני כדור הארץ היא מיקום פוטנציאלי להפקת אנרגיה סולארית. אנרגיה סולארית נקלטת במגוון דרכים, כאשר הנפוצה ביותר היא מערכת PV, שממירה את קרני השמש לחשמל שמיש באמצות תאים פוטו-וולטאים. דבר זה נעשה באמצעות התקנת פאנלים מיוחדים בעיקר על גגות של מבנים, כך שהם יפנו ישירות למקור האור הגדול ביותר שלנו- השמש.

מדי תקופה מסוימת לאחר ההתקנה יש צורך לבצע ניקוי פאנלים סולאריים. ידוע שללא ניקוי יעילות המערכת עלולה לרדת ב-30 אחוז בתפוקתה, ולכן חשוב להקפיד על כך.

חשמל סולארי

איזה שימושים יש לחשמל סולארי?

בחשמל סולארי ניתן להשתמש למגוון דברים. המון משתמשים בטכנולוגיה זו לצורך חימום מערכות המים בבית. ניתן להשתמש בו גם לייצור החשמל בבית- לחיבור מכשירים חשמליים, לתאורה וכדומה. חשמל סולארי יכול לייצר בין 1 ל-3 קילוואט ביום.

 

עלות אנרגיה סולארית

עלות הפאנלים הסולאריים ירדה באופן משמעותי בשנים האחרונות. ממשלות ומדינות רבות מעודדות התקנת מערכות סולאריות לצורך התייעלות סביבתית ואקולוגית, ולכן יש אף תמריצים לעשות זאת. בתעשייה צופים כי המחירים ימשיכו לרדת בשנים הבאות יותר ויותר.

חשמל סולארי

מדוע כדאי להתקין מערכת סולארית?

קודם כל, דבר זה חוסך כספים רבים בטווח הארוך מאחר ואת החשמל שלכם תתחילו לייצר בעצמכם. אנו יודעים שמחירי החשמל עולים עם השנים מה שעלול להכביד על התשלומים השוטפים, וכשאתם מייצרים חשמל סולארי אתם מורידים את ההוצאה הזו.

דבר שני, מדובר בפיתרון האקולוגי הכי חכם בתקופה בה אנחנו חיים. כדור הארץ מתחמם, ואם יש דרך להשתמש בהתחממות ולמנוע פגיעה סביבתחת בדרכים אחרות- יש לאמץ אותה.

לבסוף, מדובר במקור דלק בלתי נדלה, שלא מייצר זיהום. תמיד אפשר לסמוך על כך שהשמש תזרח, ולמרות שלא תמיד חם- במדינה כמו שלנו לרוב תוכלו להשתמש במקור זה כמקור כוח אמין.

 

מה צריך לבדוק לפני התקנת מערכת לייצור חשמל סולארי?

לפני שאתם בוחרים בהתקנת מערכת סולארית בבית, יש מספר דברים שצריך לקחת בחשבון. קודם כל, המיקום של הבית או בית העסק שלכם. בשביל מערכת אידיאלית אתם צריכים גג בגודל מספק שפונה באופן ישיר אל השמש. אם זה לא כך- לא תהיה יעילות גבוהה בהתקנה.

דבר שני, יש צורך בלבדוק את כל האישורים והרישויים המתאימים. למדינה יש הליך בירוקרטי להתקנת מערכת סולארית ויש לעקוב אחריו.

חשמל סולארי

תוכן עניינים