מהן הטכנולוגיות שיעזרו לכם לאתר נזילות?

נזילה נחשבת לבעיה הנפוצה ביותר שמתרחשת בבתים פרטיים, דירות ומשרדים. כידוע, חשוב לטפל בה בהקדם האפשרי תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, כדי שניתן יהיה לשמור על תקינות הנכס. מדריך זה יציג בפניכם את הטכנולוגיות החדישות ביותר, מתוך מטרה להעלות את המודעות לנושא החשוב. הישארו כאן ותהיו בטוחים שהמומחה שיגיע לביתכם יאתר את הנזילה על הצד הטוב ביותר.

 

נזילות – בואו נכיר בהן מקרוב

חשוב שתדעו מהי ההגדרה המקצועית של נזילה, רגע לפני שנציג בפניכם את הטכנולוגיות המתקדמות שיאפשרו לאתר אותה. שכן, כך תוכלו להיות בטוחים שאכן מדובר בנזילה ולא בבעיה אחרת. מומחים בתחום מגדירים את הנזילה כאות מצוקה שנשלחת מתקרת הבית, כאשר יש תקלה ממשית שמובילה להופעת רטיבות על הקיר או טפטוף עדין של מים. תרחיש זה עשוי להוביל במקרה "הטוב" להופעת עובש ובמקרה חמור יותר, לנפילה של חתיכות מלט מהקיר. בשלב זה אתם וודאי מבינים שחשוב לאתר את הנזילה בהקדם, כדי לשמור על בריאותם של דיירי הבית.

מצלמת אינפרא אדום

הטכנולוגיה ה – 1: מצלמת אינפרא אדום

השיטה המתקדמת ביותר שמאפשרת לבצע איתור נזילות בונפיל נעשית תוך שימוש במצלמת אינפרא אדום. נסביר שזו יכולה לזהות בקלות אם ישנם שינויים בטמפרטורה של המים שנמצאים מעבר לקיר, כך שניתן לראות אם ישנה נזילה ואף לזהות את מיקומה. נסביר שהשימוש במצלמה זו חייב להתבצע על ידי מומחים בתחום. שכן, יש צורך בביצוע השלבים הבאים, כדי שניתן יהיה לזהות אם אכן קיימת נזילה:

  • צריך לחמם את המים בכל הבית
  • יש לעבור עם המצלמה על כל הקירות, המרצפות והתקרות
  • צריך לזהות אם צבע המים משתנה על גבי המסך. שכן, זה הסימן שמצביע על מיקומה של הדליפה

 

הטכנולוגיה ה – 2: זיהוי דליפת גז

אי אפשר לעסוק בטכנולוגיות המתקדמות שמאפשרות לאתר נזילות, מבלי לציין את האפשרות לזיהוי דליפת גז. נסביר שהליך זה מתבצע על ידי מומחים בתחום שמרוקנים תחילה את הצנרת. לאחר מכן, הם מכניסים גז (מימון, הליום וכו') לתוך מערכת המים, כך שניתן יהיה לזהות בקלות את המיקום שממנו הגז יוצא.

 

שימו לב – לא כל בעלי המקצוע משתמשים בטכנולוגיות אלה

לצערנו, יש מי שמציגים את עצמם כ"מומחים" בתחום הנזילות, אך האמת היא שהם רחוקים מהגדרה זו. נסביר שהם עושים שימוש בכלים מיושנים שמאפשרים לאתר את הנזילה לאחר שאירעה פגיעה משמעותית בקיר או בריצוף הבית. לכן, מומלץ לבדוק מראש שאתם פונים לבעל מקצוע שמכיר בטכנולוגיות שהוצגו לעיל. כך יתאפשר לכם לקבל שירות איכותי ומתקדם.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שריכז את 2 הטכנולוגיות שיעזרו לאתר נזילות. כעת אתם יודעים שמדובר במכשור מתקדם שצריך להימצא אצל כל אינסטלטור מוסמך, כך שנותר לכם רק לפנות לבעל המקצוע הטוב ביותר בתחום שיפתור את הבעיה בקלות.

לאתר נזילות

תוכן עניינים