טיפים שלא חשבתם עליהם לבית החכם

אחת המגמות הבולטות כיום בעולם משקי הבית הוא הבית החכם. הבית החכם למעשה מתפעל את כל המערכות החשמליות הקיימות בבית באמצעות בקר אחד.

כך, באמצעות אמצעי שליטה יחיד ניתן להפעיל מכשירים מגוונים ברחבי הבית, לייצר תרחישים הכוללים כמה הפעלות סימולטניות במקביל, ואף לקבל תמונת מצב מלאה על אופי הפעילות של המערכות השונות.

אין ספק שמדובר בשדרוג מהותי לאיכות החיים בבית.

במאמר הבא נציג כמה טיפים שלא חשבתם עליהם לבית החכם.

 

כל המכשירים קשורים

כדי להנות מהבית החכם באופן מלא ולהשיג את מירב הנוחות הנגזרת ממנו, כדאי לחבר למערכת החכמה כמה שיותר מכשירים ביתיים: דוד, תריסים, מערכת קולנוע ביתי, תאורה, אזעקות ועוד. כך תוכלו לתפעל תרחישים מדויקים ומותאמים יותר עבורכם ולהנות ממידה מוגברת של שליטה. אם חלק מהמכשירים לא מחוברים, למשל התריסים החשמליים, לא תוכלו להנות מהפעלה נכונה שלהם, מחיסכון בחשמל כפועל יוצא מכך, ומשליטה נוחה בהם מרחוק. לכן כדאי מאוד לוודא שכל המכשירים הרצויים מחוברים ולא לפסוח על אף אחד.

אם כבר עסקינן בתריסים, כדאי לזכור שמדובר במוצר איכותי הדורש את התחזוקה והשירות הראויים לו. אם אתם מעוניינים בשירותים של תיקון תריסים בראשון לציון, מרכז התריסים של ישראל ידע לתת לכם מענה הולם לכל בעיה ותקלה.

 

פועל בעברית כל רגע

לכל מערכת בית חכם יש שפת הפעלה. על מנת להנות מנוחות מרבית בכל הקשור להפעלת המערכת כדי לוודא בזמן ההתקנה ששפת ההפעלה היא אכן שפת האם שלכם, או במקרה של רובנו – עברית. מערכת ההפעלה ניתנת במגוון רחב של שפות וחשוב לבדוק שאנחנו לא נתקעים עם שפה זרה שאיננו מכירים.

 

שיירת הבקרים

עוד אלמנט שישפר את אפקט הנוחות מהבית החכם הוא מספר רב של בקרים. אם כל המערכת מופעלת בידי אמצעי שליטה אחד ויחיד הרי שהנוחות מוגבלת – צריך כל הזמן לחפש אותו, להיות בקרבתו ולוודא שהוא במצב תקין. לעומת זאת כמות רחבה של בקרים מקטינה כל מקור לדאגה. שליטה באמצעות כמה וכמה עזרים כגון מתגים חכמים, מחשב אישי, שלט אוניברסלי ואפליקציות בטלפון הנייד ישדרגו את חווית השימוש מהבית החכם ויקפיצו אותה בכמה רמות.

 

משחק לשני הכיוונים

על מנת לנצל כמו שצריך את עיקרון הבית חשוב לשמור על עקרון דו כיווניות. כלומר, לא רק אתם מפעילים את מכשירי הבית באמצעות כלי אחד, אלא אתם גם מקבלים מידע אליו מדויק בזמן אמת על פעילותם. כך תוכלו להיות בבקרה מלאה על היבטים שונים בחיי הבית: צריכת החשמל, שעות השיא של פעילויות שונות, איסוף נתונים שונים הנוגעים לשימוש של בני המשפחה ואיתור תקלות פוטנציאליות.

 

שולטים רחוק שולטים שקוף

כדאי לוודא שהבית החכם יכול להיות מופעל גם מרחוק. כך תוכלו למשל לחמם לכם מים בדוד עוד לפני שהגעתם הביתה או לכבות את האורות במידה ושכחתם אותם דולקים לפני שעזבתם. אלמנט השליטה מרחוק מוסיף עוד נדבך עיקרי וחשוב לשליטה אשר ממקסם את חווית השימוש בבית החכם.

 

בית גדול

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »