חדר שינה מהחלומות – 3 טיפים לעיצוב חדר השינה

חדר השינה, הוא המקום אליו אנחנו נכנסים בכל יום מחדש כדי לתת קצת שקט לנשמה שלנו, שספגה את כל הרעש של השגרה היומיומית ועכשיו היא מוכנה להירגע אל תוך שינה מתוקה. כשנעצב את חדר השינה שלנו, נצטרך לזכור 3 טיפים חשובים שיעזרו לנו להבין בדיוק איך נוכל לספק שקט בחדר השינה ולסייע לעצמנו למצוא את הנחמה הכל כך נחוצה הזאת בסוף היום בחדר השינה. אז הנה 3 טיפים חשובים לעיצוב חדר השינה.

 

צבעוניות שקטה

אחד הדברים החשובים ביותר לזכור כאשר נרצה לשמור על חלל שקט ורגוע הוא דווקא הצבעוניות. את הצבעוניות החדר התת מודע שלנו מעכל הרבה לפני המודע ולמעשה, צבעוניות מרגיעה היא טכניקה שמיטב החברות הגדולות משתמשות בה כדי להרגיע את לקוחותיה הרבים. על פי מחקר שנערך בארצות הברית, הצבע המרגיע ביותר בקשת הצבעים שלנו הוא הצבע הכחול ואם ננסה להיזכר נבין שמיטב המקומות ה"מלחיצים" משתמשים בצבעוניות הזו כבר שנים כדי להרגיע אותנו כמו למשל בבתי חולים, בהם גם הכותנות וגם שאר העיצוב יהיה בגוונים כחולים בדרך כלל. כדי לשמור על צבעוניות מרגיעה בחרו צבע המרגיע אתכם במיוחד ונסו לשמור על הצבעוניות הזו בכל דבר בחדר. החל מהמצעים ואפילו עד שידות וקונסולות בגוונים דומים.

 

שטיח מפנק

עוד דבר שנמצא בתת מודע שלנו ומשפיע פלאים על הרגיעה שלנו בחדר השינה הוא השטיח. הרי כל בוקר כשאנחנו מתעוררים, יחפים ופשוטים, אנחנו דורכים על לא אחר מהשטיח בחדר השינה. כשניכנס מקולחים ושלווים אל המיטה רגע לפני השינה, על מי נדרוך? השטיח כמובן. כאשר נבחר את השטיח לחדר השינה חשוב שנבחר בשטיח נעים שילטף את כפות הרגליים שלנו ויוכל לאפשר לנו לנשום לרווחה ולשקוע לתוך שינה עמוקה או להתחיל את היום שלנו ברוגע. מעבר לחומר של השטיח, חשוב לא פחות גודלו וצבעו של אותו השטיח. כדי להתאים את השטיח לחדר השינה באופן מדוייק, בחרו בשטיח שגדול מהמיטה שלכם בכ- 10 ס"מ כדי שתוכלו להניח אותו תחת המיטה בהתאמה טובה ונסו לשמור על אותה הצבעוניות גם לשטיח, או לבחור בשטיח בצבע ניטרלי כמו אפור או לבן.

 

מינימליזם הוא המפתח

כאשר מדובר בעיצוב, כמה שיותר פריטים, רהיטים, תמונות ופיצ'יפקעסים עושים לנו רעש בעיניים ובנשמה ולא באמת מאפשרים לנו להירדם ולקום ברגיעה מיטבית.   למעשה, מחקרים רבים הוכיחו שהחלל המינימליסטי עוזר לנו להירדם ואף יכול לתרום לשינה עמוקה וארוכה יותר. כדי לשמור על החלל שלנו מינימליסטי נמליץ על המינימום האפשרי בחדר השינה. כלומר, הרהיטים היחידים שאמורים להישאר בחדר השינה שלנו הם כאלה שלא נוכל לחיות בלעדיהם בחדר השינה. ההרכב המומלץ הינו מיטה, ארון, שידה ושטיח אך כמובן שכל חדר שינה הוא שונה ומיוחד ולכן ההרכב הזה יכול להשתנות מאדם לאדם.

מיטה זוגית

 

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »